A sörgyártó a megcélzott felső kategóriás fogyasztók életébe nyert betekintést a képmegosztón keresztül.
A kutatási projektet a Heineken globális designigazgatója, Mark van Iterson és az InSites Consulting senior kutatási menedzsere, Thomas Troch mutatta be egy szakmai konferencián.
Az „Open Designs Exploration” projekt célja olyan márkázott éjszakai szórakozóhelyek létrehozása, amelyek a cég célcsoportjául választott magas státuszú fiatal fogyasztókat vonzzák. Hogy megismerjék preferenciáikat, az általuk Instagramra feltöltött több ezer képet elemezték, elsősorban az „élmények és érzelmek” szempontjából, melyek a Heineken pozicionálásának fókuszában állnak. A különböző attitűdöket, viselkedésmintákat és érzelmeket szórakozóhely-típusonként – nightclub, lounge bár, pezsgőbár, koktélbár, pub, kávézó – is megvizsgálták.
Troch szerint a kutatás, bár kis létszámú fogyasztót érintett, érdemi kiegészítéssel szolgált a Heineken egyéb forrásokból gyűjtött adataihoz.
(Forrás: WARC)