A világ egyik legkörnyezettudatosabb vezető elektronikai vállalata, az okosváros-technológiák fejlesztésében is élen járó Panasonic és a világ legzöldebb, eddig több mint 13 millió hibridautót értékesítő autógyártója, a Lexus prémium márkát is jegyző Toyota hosszú távú együttműködésre tekinthet vissza. Ez éppúgy érinti a környezetbarát hibrid elektromos autók számára fejlesztett akkumulátorok, mint az azokban helyet kapó nanotechnológiás klímaberendezések területét.
A két vezető japán vállalat, amely nemrégiben az elektromos autózást forradalmasító prizmatikus és szilárd test akkumulátorok fejlesztésére alapított vegyes vállalatot, a napokban aláírta azokat a megállapodásokat, amelyek eredményeként megalapíthatják városfejlesztéssel foglalkozó, új vegyesvállalatukat is.
A két vállalat a Toyota által szorgalmazott mobilitási kezdeményezéseket a Panasonic életmódfejlesztő kezdeményezéseivel kívánja összefűzni. Az együttműködés érdekében vegyesvállalatot hoznak létre, hogy a városok számára új értéket teremtsenek. Hatalmas előrelépést jelenthet a fenntartható városok jövője szempontjából a Panasonic és a Toyota újabb együttműködése. A két saját területén vezető japán vállalat arra törekszik, hogy a városfejlesztésen keresztül ne csupán növekedést és előrelépést érjenek el, de az emberek életminőségét is javítsák.
A partnerek gyors fejlődésre számítanak ebben az üzletágban, egyrészt a háztartási kisgépek és nagy berendezések piacán megjelenő IoT (dolgok internete) technológiák, másrészt a mobilitás terén tapasztalt olyan evolúciós változások miatt, mint a CASE (csatlakoztatott, autonóm, megosztott, elektromos) vagy a MaaS (mobilitási szolgáltatások), amelyek a személyautók, közösségi közlekedési eszközök és egyéb közlekedési megoldások számítástechnikai alapon történő összekapcsolása révén biztosítanak újszerű mobilitási szolgáltatásokat. Az ingatlanpiacon – ahol a várakozások szerint egyre intenzívebb versenyre lehet számítani – a két vállalat ingatlanfejlesztési üzletágaik integrálása révén igyekszik megerősíteni vállalkozásai alapját.
„A jövőben a hardveren túl a technológiával támogatott, magasabb színvonalú szolgáltatások biztosítása is egyre fontosabb szerephez jut az ügyfelek és a helyi közösség számára értéket teremtő városgazdálkodásban” – avat be Kazuhiro Tsuga, a Panasonic elnöke. „A Toyota mindig is élen járt a mobilitás terén, a Panasonic pedig hosszú ideje szolgálja ki az emberek életmód jellegű szükségleteit. A két vállalat a maga erősségeit egyesítve igyekszik új értékekkel gyarapítani a mindennapi életet. Az új együttműködés keretében a Panasonic nem kisebb feladatot tűz ki maga elé, mint hogy tovább tökéletesítse városfejlesztő tevékenységét és minden egyes ügyfél számára ‘ideális életmód-megoldásokat’ biztosítson.”
„Mostantól információáramlás köti össze az emberek mindennapi életét támogató összes tárgyat és szolgáltatást, köszönhetően a CASE kifejlesztésének” – mutat rá Akio Toyoda, a Toyota elnöke. „Minden eddiginél fontosabb, hogy mindezt közösségi és társadalmi szempontból (más szóval a hálózatba kapcsolt városok koncepcióját követve) szemléljük, és ez magában foglalja a gépjárműveket is. Hogy ezt megvalósíthassuk, meggyőződésem szerint elengedhetetlen, hogy barátokkal és szövetségesekkel működjünk együtt, párbeszédet folytatva a jövőre vonatkozó elképzeléseinkről. Személyes küldetésemnek tekintem, hogy a mind jobb teljesítményre való törekvés szellemében újfajta életmódot valósítsunk meg, egymás mellé állítva a jármű- és csatlakoztatási iparágakban tevékenykedő Toyota, illetve a háztartási berendezések, akkumulátorok, valamint IoT-üzletágak terén eredményes Panasonic képességeit és tudását. Így a két vállalat ingatlanpiaci üzletágaiból kiindulva együttes erővel tesszük még versenyképesebbé tevékenységeinket.”
A városfejlesztés terén a Panasonic (számos partnervállalatával közösen) élen járt annak a fenntartható okosváros (SST) városfejlesztési modellnek a kidolgozásában, amely Japánban és nemzetközi szinten egyaránt komoly elismerésben részesült mint az élvonalbeli városfejlesztés sikeres példája. Ezzel párhuzamosan a Toyota egy „mobilitási szolgáltatási platform” (MSPF) kidolgozásán fáradozott, amely a csatlakoztatott autók folytonos fejlesztésével együtt létrehozhat egy mindenki számára elérhető, korlátok nélküli, biztonságos és kényelmes mobilitású társadalmat, valamint elősegítheti az ügyfeleknek és a társadalomnak egyaránt javára váló Big Data kezdeményezések megvalósítását. Ezen túlmenően a Toyota számos japán és nemzetközi vállalattal együttműködve dolgozik új mobilitási szolgáltatások létrehozásán. A vegyesvállalat megalapításával a két cég – a Panasonic tudását és digitális életmód-technológiáit, illetve a Toyota mobilitási szakértelmét kiaknázva – kölcsönösen hozzájárul a vonzóbb városok létrejöttéhez.