Idén is a két meghatározó csatorna vezetője került a legbefolyásosabb médiavezetők listájának élére

Hírek Kiemelt

A 17. alkalommal elkészített „TOP 50 – A legbefolyásosabb médiavezetők” rangsorát Vidus Gabriella (RTL) és Vaszily Miklós (TV2, Indamedia) vezetik 2024-ben, a harmadik helyre pedig Guttengéber Csaba került az Atmedia-tól. A médiaelitről készült toplista idén is a Marketing&Média szerkesztőbizottságából, valamint meghatározó újságírókból álló 27 tagú zsűri szavazatai alapján készült el – írják.

 

Miközben a média- és a kommunikációs torta reálértéken csökkent 2023-ban, ráadásul a médiaköltésekben folyamatosan növekszik a nemzetközi szereplők aránya, a hazai befolyásos médiaszereplők listáján idén csak kisebb változások láthatóak. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője elmondta, hogy a legbefolyásosabb médiavezetők toplistáján nagy mozgások voltak az elmúlt évtizedben, azonban a lista élén szereplők viszonylag stabilan őrzik pozíciójukat.

Az idei lista újdonsága, hogy az ügyféloldal marketingesei egy módszertani változtatás miatt immár nem szerepelnek a top 50-ben, amelynek hatására jelentősen emelkedett a médiavállalatok súlya, 2024-ben a lista 64 százalékát tették ki. A média- és reklámügynökségek a 28 százalékát, míg a telekommunikációs vállalatok képviselői a 6 százalékát alkották a rangsornak.

Top 50 – A legbefolyásosabb médiavezetők 2024

(Első tíz helyezett)

HelyezésNévCég
1.Vidus GabriellaRTL Magyarország
2.Vaszily MiklósTV2 Csoport, Indamedia
3.Guttengéber CsabaAtmedia
4.Pavel StanchevTV2 Csoport
5.Gulyás JánosWavemaker
6.Varga ZoltánCentral Media
7.Rékasi TiborMagyar Telekom
8.Bíró PálGoogle Magyarország
9.Fischer GáborTV2 Csoport
10.Somlói ZsoltMindshare
Forrás: Marketing&Média

 

A tíz legbefolyásosabb szereplő

Kiélezett piaci versenyben őrizte meg a zsűri döntése alapján első helyét Vidus Gabriella, az RTL vezetője. A hazai médiapiacon több mint két évtizede vezető szerepet betöltő Vaszily Miklós második helyezett, akinek befolyását nemcsak a TV2 Csoport, hanem az Indamedia Csoportban betöltött érdekeltsége is adja. A korábbi évekhez hasonlóan Guttengéber Csaba, az Atmedia Csoport vezérigazgatója foglalja el a harmadik helyet. Vállalata a 2010-ben induló kábeltévés sales house-ból mostanra piacvezető multimédiás kereskedőházzá vált. A lista negyedik helyére Pavel Stanchevet, a TV2 Csoport vezérigazgatóját választotta a zsűri. A tavalyi hetedik helyről ugrott előre, amelynek oka többek között, hogy irányítása alatt vált piacvezető társasággá a TV2 Csoport. Évek óta bérelt helye van a legbefolyásosabb 10 között Gulyás Jánosnak, a Wavemaker Hungary ügyvezetőjének. Szintén állandó szereplője az élbolynak Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonos-vezérigazgatója. Médiavállalatának egyszerre vannak erős pozíciói a hazai digitális és nyomtatott piacon, és újabban sokat lehet hallani külföldi befektetéseiről is. A korábbi évhez hasonlóan az első tízben szerepel Rékasi Tibor, a Magyar Telekom első embere, illetve visszatért a top 10-be Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője. Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója tavaly és idén is a lista kilencedik helyét foglalja el és évek óta láthatjuk már a lista élbolyában Somlói Zsoltot, a Mindshare médiaügynökség ügyvezetőjét is.

A „TOP 50 – A legbefolyásosabb médiavezetők” teljes lista a 2024. június 4-én megjelent Marketing&Média kommunikációs szaklapban olvasható.

 

Fotó: Szecsődi Balázs/RTL

 

SOCIAL MEDIA