A 17. alkalommal elkészített „TOP 50 – A legbefolyásosabb médiavezetők” rangsorát Vidus Gabriella (RTL) és Vaszily Miklós (TV2, Indamedia) vezetik 2024-ben, a harmadik helyre pedig Guttengéber Csaba került az Atmedia-tól. A médiaelitről készült toplista idén is a Marketing&Média szerkesztőbizottságából, valamint meghatározó újságírókból álló 27 tagú zsűri szavazatai alapján készült el – írják.
Miközben a média- és a kommunikációs torta reálértéken csökkent 2023-ban, ráadásul a médiaköltésekben folyamatosan növekszik a nemzetközi szereplők aránya, a hazai befolyásos médiaszereplők listáján idén csak kisebb változások láthatóak. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője elmondta, hogy a legbefolyásosabb médiavezetők toplistáján nagy mozgások voltak az elmúlt évtizedben, azonban a lista élén szereplők viszonylag stabilan őrzik pozíciójukat.
Az idei lista újdonsága, hogy az ügyféloldal marketingesei egy módszertani változtatás miatt immár nem szerepelnek a top 50-ben, amelynek hatására jelentősen emelkedett a médiavállalatok súlya, 2024-ben a lista 64 százalékát tették ki. A média- és reklámügynökségek a 28 százalékát, míg a telekommunikációs vállalatok képviselői a 6 százalékát alkották a rangsornak.
Top 50 – A legbefolyásosabb médiavezetők 2024 (Első tíz helyezett) | ||
Helyezés | Név | Cég |
1. | Vidus Gabriella | RTL Magyarország |
2. | Vaszily Miklós | TV2 Csoport, Indamedia |
3. | Guttengéber Csaba | Atmedia |
4. | Pavel Stanchev | TV2 Csoport |
5. | Gulyás János | Wavemaker |
6. | Varga Zoltán | Central Media |
7. | Rékasi Tibor | Magyar Telekom |
8. | Bíró Pál | Google Magyarország |
9. | Fischer Gábor | TV2 Csoport |
10. | Somlói Zsolt | Mindshare |
Forrás: Marketing&Média |
A tíz legbefolyásosabb szereplő
Kiélezett piaci versenyben őrizte meg a zsűri döntése alapján első helyét Vidus Gabriella, az RTL vezetője. A hazai médiapiacon több mint két évtizede vezető szerepet betöltő Vaszily Miklós második helyezett, akinek befolyását nemcsak a TV2 Csoport, hanem az Indamedia Csoportban betöltött érdekeltsége is adja. A korábbi évekhez hasonlóan Guttengéber Csaba, az Atmedia Csoport vezérigazgatója foglalja el a harmadik helyet. Vállalata a 2010-ben induló kábeltévés sales house-ból mostanra piacvezető multimédiás kereskedőházzá vált. A lista negyedik helyére Pavel Stanchevet, a TV2 Csoport vezérigazgatóját választotta a zsűri. A tavalyi hetedik helyről ugrott előre, amelynek oka többek között, hogy irányítása alatt vált piacvezető társasággá a TV2 Csoport. Évek óta bérelt helye van a legbefolyásosabb 10 között Gulyás Jánosnak, a Wavemaker Hungary ügyvezetőjének. Szintén állandó szereplője az élbolynak Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonos-vezérigazgatója. Médiavállalatának egyszerre vannak erős pozíciói a hazai digitális és nyomtatott piacon, és újabban sokat lehet hallani külföldi befektetéseiről is. A korábbi évhez hasonlóan az első tízben szerepel Rékasi Tibor, a Magyar Telekom első embere, illetve visszatért a top 10-be Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője. Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója tavaly és idén is a lista kilencedik helyét foglalja el és évek óta láthatjuk már a lista élbolyában Somlói Zsoltot, a Mindshare médiaügynökség ügyvezetőjét is.
A „TOP 50 – A legbefolyásosabb médiavezetők” teljes lista a 2024. június 4-én megjelent Marketing&Média kommunikációs szaklapban olvasható.
Fotó: Szecsődi Balázs/RTL