Ideje felzárkózni – Több mint 10 milliárd „ingyenpénzzel” száll be az állam a hazai építőipari cégek technológiai fejlesztésébe

Hírek Kiemelt

Február közepétől startolhatnak rá a hazai építőipari kis- és középvállalkozások, valamint a tervezési, mérnöki munkát végző kisebb irodák az Építő-5 pályázat forrásaira. A 10,4 milliárd forintos keretösszeggel meghirdetett program célja, hogy vissza nem térítendő támogatással segítse az ágazat szereplőit hatékonyságuk, termelékenységük javításában. A jelentkezők technológiai fejlesztésre, gépbeszerzésre, szoftverek és BIM-rendszert támogató eszközök beszerzésére fordíthatják az elnyert összeget. A pénznek jó helye lesz, mert a szomszédok, például a horvátok elhúznak mellettünk a digitalizációban, ideje felzárkózni.

 

Az Építő-5 programban „szabad szemmel is jól látható” összegre pályázhatnak a feltételeknek megfelelő hazai építőipari cégek. A kis- és középvállalkozások legalább 25, legfeljebb 400 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyerhetnek el, a mikrovállalkozások esetében az alsó határ 8, a felső pedig 50 millió forint.

 

A horvátok már előrébb járnak

Az ATP csoport Európa egyik legismertebb, az innováció élvonalába tartozó építőmérnöki és építőipari irodája. Az ausztriai székhelyű, 70 év tapasztalatával rendelkező cég a kontinens több országában van jelen, alkalmazottainak száma meghaladja az ezret. Önmagukat interdiszciplináris irodaként határozzák meg, ami azt jelenti, hogy minden területről bevonnak a csapatba szakembereket: építészeket, szerkezettervezőket, valamint gépész- és villamosmérnököket. Építési és felújítási projektjeik sokrétűek, a termeléstől és a logisztikától kezdve a kiskereskedelmen, a szórakoztatóiparon, a szállodaépítésen át az irodai, oktatási, kutatási célú létesítményekig számos ágazatra kiterjednek. Az ATP zágrábi csapatának építészei és mérnökei mindig fontosnak tartották, hogy a beruházási folyamatok helyszíni ellenőrzésére munkaidő és költségkímélő megoldásokat kutassanak fel. Meg is találták a megfelelőt.

Minden projekthez a PlanRadar szoftver használatát javasoljuk, mert úgy gondoljuk, hogy az építési helyszíneken ez a munkafolyamatok leegyszerűsítésének és a minőség javításának egyaránt nélkülözhetetlen eszköze” – mondja Branko Knežević, a zágrábi központ igazgatója.

 

A PlanRadar alkalmazásának 5 előnye

A helyszíni ellenőrzések felgyorsultak, a hibajegyzékek összeállítása egyszerűbbé vált az alkalmazás használatával, ennek köszönhetően a felére csökkent a hibakezelésre fordított idő. A kommunikáció letisztult, egyértelművé vált, a hagyományos csatornákkal ellentétben zökkenőmentesen működik. Az e-mailes kapcsolattartás az alvállalkozókkal, megrendelőkkel, befektetőkkel korábban mindig adatvesztéssel járt, ez a PlanRadarral nem fordulhat elő, mondja a zágrábi iroda vezetője, aki röviden összegezte az alkalmazás legfontosabb gyakorlati előnyeit.

  • Egyszerű, jól áttekinthető, egyéni igényekre szabható.
  • A használata könnyedén, kevesebb, mint 15 perc alatt elsajátítható.
  • Az ATP időben heti hét órát, költségben 18 százalékot takarított meg az alkalmazással.
  • A PlanRadarban pillanatok alatt létre lehet hozni az alkalmazottaknak, partnereknek, alvállalkozóknak továbbított állapot- és helyszíni jelentéseket.
  • Minden információ az adatvédelmi követelményeknek (GDPR) megfelelően tárolt.

A digitalizációs átállásra készülő hazai cégeknek is érdemes megfogadniuk Christoph Achammer, az ATP igazgatója és alapítója, a Bécsi Műszaki Egyetem professzora szavait: „Ma már nem léteznek minőségi épületek hatékony építési dokumentáció nélkül. A PlanRadar segítségével építészeink és mérnökeink a helyszínen és az irodában is egyszerűen és gyorsan tudnak dolgozni”.

SOCIAL MEDIA