Éves összevetésben az idei második negyedévben 8,7 százalékkal, 286 millióra esett az okostelefonok kiszállítása a világon – az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat előzetes számításai szerint.
A mutató a negyedik egymást követő negyedévben esett, és a csökkenés nagyobb volt a cég által vártnál. Az év elején az iparág kínálati korlátoktól szenvedett, most pedig a korlátozott kereslettől – mondta Nabila Popal, az IDC kutatási igazgatója. Hozzátette: az emelkedő infláció és a gazdasági bizonytalanság komoly nyomást gyakorolt a fogyasztói kiadásokra, és minden régióban nőttek az eladatlan készletek.
Az IDC júniusi előrejelzése szerint az idei évben várhatóan 3,5 százalékkal, 1,31 milliárdra csökken az okostelefonok globális szállítása.
Közép- és Kelet-Európában az okostelefon-eladások 36,5 százalékkal zuhantak a második negyedévben az Ukrajna elleni orosz agresszió hatásai miatt. Ugyanakkor e régió országaira a globális kiszállításoknak mindössze 6 százaléka jut.
A globális kiszállítások visszaesése elsősorban a kínai eladások 14,3 százalékos zuhanásának tudható be. Az ázsiai és csendes-óceáni térségben (Kína és Japán nélkül) a kiszállítások 2,2 százalékkal csökkentek.
Az IDC adatai szerint a dél-koreai Samsung Electronics a június végével záródott negyedévben 5,6 százalékkal növelte kiszállításait, ezzel 21,8 százalékos piaci részesedésével megerősítette vezető helyét a világ legnagyobb gyártóinak listáján. Az amerikai Apple Inc. 0,5 százalékkal növelte kiszállításait és a második helyre jött fel 15,6 százalékos piaci részesedéssel, míg a kínai Xiaomi a harmadik helyre csúszott 13,8 százalékos piaci részesedéssel, 25,5 százalékkal csökkentve a kiszállításokat.
A listán negyedik vivo kiszállítása 21,8 százalékkal csökkent, a piaci részesedése 8,7 százalék volt. Az ötödik az ugyancsak kínai OPPO volt, amelynek a kiszállítása 24,6 százalékkal esett, piaci részesedése pedig 8,6 százalékot tett ki. Minden más gyártó kiszállítása átlagosan 2,6 százalékkal csökkent a második negyedévben, együttes piaci részesedésük 31,5 százalék volt.
Fotó: Jenny Ueberberg/unsplash.com