Hódítanak a magas proteintartalmú termékek

Hírek

 A magas fehérjetartalmú élelmiszerek piaca az elmúlt években látványos növekedésen ment keresztül – nemcsak nemzetközi szinten, hanem Magyarországon is. A tudatos táplálkozás térnyerése és az aktív életmódot követő fogyasztók növekvő száma egyre nagyobb igényt támaszt az olyan funkcionális termékek iránt, amelyek egyszerre kínálnak élvezeti értéket és táplálkozási előnyt. Erre a trendváltozásra reagálva a Danone nemcsak a tejtermékek piacán erősítette meg jelenlétét YoPRO márkájával, hanem a növényi szegmensben is, fehérjében gazdag megoldásokat vezetett be az Alpro Plant Protein termékcsalád kibővítésével.

 

A kereslet robbanásszerű növekedése Magyarországon

A magyar vásárlók egyre tudatosabban választanak, és határozott igény mutatkozik a magas proteintartalmú, hozzáadott értékkel rendelkező termékek iránt. A Danone tapasztalatai szerint ez a trend már messze nem csak a sportolókra korlátozódik, a fehérjedús termékek vásárlói köre meglehetősen széles. „Leginkább az egészségtudatos, aktív életmódot folytató emberek körében népszerű, akik odafigyelnek a kiegyensúlyozott táplálkozásra, és fontos számukra a fizikai teljesítmény fenntartása vagy javítása” – mondja Gerei Karina, a YoPRO márkáért felelős brand manager, aki szerint a fiatal felnőttek és a középkorúak körében különösen erős a jelenlét.

„A magyar fogyasztók egyértelműen nyitottak a proteines termékek irányába, amit a YoPRO és az Alpro Plant Protein termékek növekvő népszerűsége is igazol” – emeli ki a szakember, hozzátéve: „A kategória stabil növekedést mutat, és ebben fontos szerepet játszik a vásárlók célzott igénye és az egészségtudatosság erősödése.”

 

Amikor a fehérje a mindennapok része

A Danone „egészség mindenki számára” küldetésének részeként fejleszti proteines termékeit. Ennek zászlóshajója a YoPRO, amely több kategóriában – tejitalok, tejdesszertek és fermentált tejkészítmények formájában – érhető el a magyar piacon.

A márka célja, hogy a fehérjebevitel ne csak a sportolók privilégiuma legyen, hanem a hétköznapi táplálkozásba is könnyedén beépíthető, finom alternatívát kínáljon. A termékek magas fehérjetartalommal, alacsony zsírtartalommal és hozzáadott cukor nélkül készülnek, ami jól illeszkedik a magyar fogyasztók igényeihez.

A fejlesztés mögött erős stratégiai megfontolás áll. A Danone stratégiai célja, hogy reagáljon a fogyasztói igények változására, különösen a tudatos életmód és a funkcionális élelmiszerek iránti növekvő keresletre” – fogalmaz Gerei Karina.

Mivel a fehérje hozzájárul az izomtömeg növekedéséhez és fenntartásához, a vállalat innovációs portfóliójában, kiemelt szerepet kapnak a magas fehérjetartalmú termékek, melyek nem csak funkcionális szempontból előnyösek, de élvezeti értéket is kínálnak.

 

A növényi irány is erősödik: Alpro Plant Protein

A Danone a növényi alternatívák piacán is meghatározó szereplő, az Alpro márkával pedig korán felismerte, hogy a növényi alapú fehérjék is komoly piaci lehetőséget biztosítanak, reagálva a termékek iránt megfogalmazódott magas társadalmi igényekre. Az Alpro Plant Protein termékcsalád portfóliója a közelmúltban látványosan bővült: a fehérjében gazdag növényi italok mellé szójagurtok és desszertek is kerültek a polcokra.

„Büszkék vagyunk arra, hogy az Alpro az egyik első márka volt, amely magas proteintartalmú termékeket fejlesztett ki 100%-ban növényi alapon” – mondja Mizser-Sebők Melinda, az Alpro márka senior brand managere. – „A magyar piacon jelen lévő Plant Protein italaink, növényi alapú szójagurtjaink és desszertjeink sikere is az egyre növekvő fogyasztói szükségletet és tudatos választást igazolja.”

A növényi fehérje nem csak a vegán fogyasztók számára jelent vonzó alternatívát, hanem azoknak is, akik a flexitáriánus táplálkozás híveiként csökkentik az elfogyasztott állati eredetű termékek mennyiségét, laktózérzékenyek, vagy egyszerűen csak változatosabb étrendet szeretnének kialakítani.

 

Trendszerű növekedés és kommunikációs innováció

A magas fehérjetartalmú termékek piacán nemcsak a termékek számában, hanem a kommunikációs megoldásokban is megfigyelhető az innováció.
„A proteines termékek piacán egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a funkcionális előnyök, ugyanakkor a folyamatos íz- és formátuminnováció is kulcsfontosságú. A digitális csatornák és a tartalomgyártók szerepe pedig egyre erősebb, hiszen így érhetjük el hatékonyan a fiatalabb fogyasztókat” – mutat rá Orbán Doroti, a vállalat kommunikációs szakembere.

A YoPRO és az Alpro esetében is fontos szerepe van annak, hogy a márkák hitelesen és közérthetően tudják kommunikálni a fehérjefogyasztás előnyeit, valamint azt, hogyan illeszthetők be ezek a termékek a sportos mindennapok mellett a hétköznapi életvitelbe is.

SOCIAL MEDIA