A Bosch az innovációban – a hálózati és mobilitási megoldásokban, valamint a tárgyak internetében – látja a fejlődés útját.
A Bosch igazgatótanácsának elnöke, Dr. Volkmar Denner nemzetközi sajtótájékoztató keretében ismertette a vállalatcsoport eredményeit és várakozásait. 2014-ben a termékinnovációk ismét javították a Bosch piaci pozícióit: az elmúlt üzleti év során a vállalat árbevétele 6,3 százalékkal nőtt, így elérte a 49 milliárd eurót, a kamatfizetés és adózás előtti eredmény (EBIT) pedig 3 milliárd euróra nőtt, ami körülbelül 10 százalékos éves növekedést jelent. Az idei teljes üzleti évre vonatkozóan a technológiák és szolgáltatások nemzetközi szállítója 3-5 százalékos árbevétel-növekedésre számít.
A vállalat eredményében fontos szerepet játszott a költségoptimalizálás, mivel a legfontosabb, európai piac továbbra is kihívásokkal küzd. A Bosch – sok más céghez hasonlóan – az ázsiai-csendes-óceáni régióban tudta leginkább növelni eladásait, és Észak-Amerikában is jól teljesített.
A fogyasztási cikkek üzletág biztató növekedésről számolt be 2014-ben: az árbevétel 5 százalékkal (árfolyamhatások nélkül 7 százalékkal) nőtt, így elérte a 4,2 milliárd eurót. Tavaly az üzletági nyereség mintegy 550 millió euró, azaz 13,1 százalék volt.
A vállalat jövőbeni árbevétel-növekedésének egyik legfontosabb pillére az internetes termékek és szolgáltatások fejlesztése. Denner elmondta: „Valamennyi üzletágunkban nagy hangsúlyt helyezünk a hálózatba kapcsolt megoldásokra, és aktívan részt veszünk ennek az új iparágnak az alakításában.” A Bosch 2014-ben számos új terméket és hálózatba kapcsolt megoldást dobott piacra: ezek közé tartoznak az internet-vezérlésű sütők, valamint a hálózatba kapcsolt épületek, fűtési rendszerek, ipari és járműipari fejlesztések számára kialakított szoftveres megoldások. Jelenleg a kutatás és fejlesztés terén foglalkoztatott 45 700 munkavállalóból minden harmadik szoftverfejlesztő mérnökként dolgozik a cégcsoportnál; csak az internetes termékek témakörrel háromezer mérnök foglalkozik.