Gyümölcslevektől és vitaminoktól várják az egészségüket a magyarok

Hírek Kiemelt

Bár az egészséges életmód rendkívül összetett fogalom, a magyar lakosság számára egyet jelent a helyes táplálkozással. Ez derült ki a VMLY&R Brandasset® Valuator reprezentatív márkakutatásából, amely arra kereste a választ, hogy mik a legegészségesebbnek tartott márkák ma Magyarországon.

 

Az eredmények szerint az egészséges jelzőt legtöbben a Hohes C gyümölcslevekhez rendelték, amely Szent-Györgyi Albert hazájában felhetetően a magas C-vitamin tartalomnak köszönhető. A második helyen a legnépszerűbb magyar vitaminmárka, a Béres végzett, a dobogó harmadik fokára pedig ismét egy gyümölcslé, a piacvezető Sió és a Danone Activia joghurtja került fel holtversenyben, utóbbi a bélflóra működését támogatja élő joghurtkultúrával és a misztikusan csengő Bifidus Actiregularis® probitotikum segítségével.

A top10-es listát egyértelműen a gyümölcslevek, vitaminkészítmények és a tejtermékek uralják, de helyet kapott rajta a gyógynövény alapú termékeiről ismert Herbária márka is, amely megerősíti, hogy a gyógy- és fűszernövények napjainkban reneszánszunkat élik.

Az eredményekből kirajzolódik az is, hogy a magyar emberek az egészséget elsősorban a gyomrukon keresztül érzékelik – ez azonban nem helyi sajátosság, a kutatás szerint a franciák például az ásványvizekhez, a spanyolok a joghurtokhoz, a csehek pedig müzlimárkákhoz társítják az egészséges jelzőt.

Hazánkban egyetlen sportszermárka sem került be a legjobbak közé, pedig az Egészségügyi Világszervezet ajánlása szerint az egészséges életmód kialakításában a táplálkozás mellett kulcsfontosságú a rendszeres mozgás, mentális, szociális jólét szerepe is.

A kutatásról

A VMLY&R reklámügynökség 1993 óta készíti a világ legnagyobb kategóriafüggetlen márkapercepció-kutatását (BrandAsset Valuator, BAV), 50 országban. A kétévente megismételt kutatás 10. alkalommal került lekérdezésre Magyarországon. A felmérés 2400 fős országos reprezentatív mintán közel 700 márka megítélését vizsgálja hazánkban.  A kutatás során egy márka erőssége az egyediség, relevancia, megbecsültség és ismertség dimenziók mentén  rajzolódott ki, de az eredményekből ezen felül a márkák imázs attribútumairól illetve a fogyasztók márkahasználati szokásairól is pontosabb képet kaphatunk. Az adatfelvételt a GfK végezte.

A BrandAsset™ Valuator (BAV) kutatásról bővebben a linkre kattintva tájékozódhat.

SOCIAL MEDIA