A direkt marketingre költött pénz nagysága mellett az egyes eszközök jelentőségét is megvizsgálja a DIMSZ.
Ismét indul a DM Szenzor elenevezésű ágazati kutatás. A felmérést idén is a KutatóCentrum végzi a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) megbízásából. Valamelyest változtattak azonban az előző évhez képest: rövidebb lett a kérdőív és jobban a sarokszámokra, trendekre fókuszálnak, kevésbé az egyes szegmensekre.
A legutóbbi kutatás szerint a hazai direktkommunikációs piac 28,9 milliárd forintot tett ki, ami az egy évvel korábbihoz képest 6 százalékos csökkenést mutatott. Ennek fő oka az élesedő árverseny, miközben a DM aktivitás nem csökkent, sőt – főleg a digitális szegmensekben – nőtt is. Huszics György, a DIMSZ elnöke úgy véli, a tavalyi évre vonatkozó számokban látszani fog az erősödő big data jelenség és arra épülő adatvezérelt marketing hatása.
A kutatáshoz még lehet csatlakozni, ezen a címen: dmszenzor2015@dimsz.hu