Február 25-én indul a Cápák között harmadik évada az RTL Klubon

Hírek Kiemelt

 A már jól ismert show vadonatúj Cápája Lakatos István, a 25 vállalkozást magába foglaló Bravogroup Holding ügyvezetője, aki társával közösen a cégcsoport többségi tulajdonosa is. Folyamatosan új iparágakban terjeszkedik, ahol célja piacvezetővé válni és új tehetségeket felkarolni. Született csapatkapitány, aki a számokra épít. A cégcsoport egyike az ország 10 legnagyobb, 100%-ban magyar magántulajdonban levő vállalkozásának, létszáma 800 fő, árbevétele 100 milliárd forint. Három egyetemista korú gyermek édesapja. A műsorvezető személye nem változik: Kovalcsik Ildikó, azaz Lilu tartja kezében a műsort.

 

Az előző évadokból megismert és megszeretett Cápák:

  • Tomán Szabina, a Toman életmódprogram megalkotója, a magyarországi Tomán Diet tulajdonosa. 28 üzlete van Magyarországon, Romániában és Ausztriában, 13 ezer embernek segített már módszerével új életet kezdeni;
  • Balogh Levente, a Szentkirályi-Magyarország Kft. tulajdonos-elnöke, a PepsiCo termékek forgalmazója, a nemzetközi márkaépítés mestere;
  • Balogh Péter, az egyik legsikeresebb hazai startup alapítója, Magyarország legaktívabb angyal-befektetője, 2020-ban az Év befektetője-díj nyertese;
  • Moldován András, a szókimondó sertésmogul, évente 120 ezer disznót hízlal, több sikeres befektetése mellett a Jack’s Burger étteremlánc és az Animalsoft Állattenyésztési szoftver-fejlesztő cég tulajdonosa.

 

Mind készen állnak, hogy újra „körbeúszhassák” a vállalkozókat és döntést hozzanak arról, hogy kibe érdemes figyelmet, energiát és saját pénzüket befektetni (gyártó: Magyar Film- és Média Akadémia Kft.).

Az eredeti műsor, az angol Dragon’s Den 2005-ben hódította meg a világot, ma már több mint 40 országban látható. Az angol verzióban már több mint 220 cég kapott befektetést, összesen 200 millió font feletti értékben. Az üzleti showműsor összes külföldi évada közül az egyik legsikeresebb befektetés egy amerikai vállalkozó mosolygó fej alakú, sárga színű mosogatószivacsa. Nem mindig lehet kikövetkeztetni, mi az, amibe végül befektetnek a Cápák. Amerikában a csúnya karácsonyi pulcsikat gyártó vállalkozásnak a befektetés utáni évben 125 millió dollár volt az árbevétele, de nagyon sikeres a kapucnis takaró, vagy az okostelefonhoz illeszthető alkoholszonda is.

Magyarországon az első évadban nagyjából 300 millió forintot költöttek a Cápák, a második évadban valamivel kevesebbet, de eddig összesen több mint félmilliárd forint értékben fektettek be. Ötletekben a hazai vállalkozók sem szenvednek hiányt, az előző évadokban debütált többek között a soha nem gyűrődő ing, a mindent elszívó szagelszívó vagy a pizzásdoboz, mely asztalként is funkcionál. Sikerrel mutatkozott be egy innovatív autómosó szolgáltatás, egy csomagolásmentes bolt, egy nemzetközi startup, mely fiatal programozók ruhakiegészítője, egyedi nyalókákat készítő páros és egy égboltról mintázott, exkluzív ajándéktárgy is.

Máté Krisztina, a műsor producere kiemelte, hogy tavaly tavasszal, amikor az előző Cápák között évad adásait láthatták a nézők, bizony mindannyian együtt izgultunk azért, hogy a vállalkozások túléljék a válságot. Arra biztosan nem gondolhattunk, hogy a következő évad előkészítése egy újabb hullám idejére esik. Azok a vállalkozók, akik a mostani sorozatban szerepelnek, már túl vannak a válság-sokkon, talpon maradtak, elszántak, képesek voltak alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez. Az idei évad éppen ezért különleges a vállalkozások szempontjából, különleges a Cápák szempontjából, hiszen egyszerre kell felismerniük, ha valakinek néhány millióval még sikeresebbé tehetik az üzletét, de azt is, ha valakinek 100 millió kell ahhoz, hogy a következő szintre emelje a vállalkozását. Különleges a Cápák között 3. évada a partnerek szempontjából is, hiszen csatlakozott a műsorhoz az eddigi stratégiai partnerek, – a K&H Bank és a Telekom – mellé a SPAR Hungaricool programja, amely segíti az arra érdemes vállalkozásokat, hogy a termékeik az üzletek polcaira kerüljenek, az Opten, amely a legtöbb adatot, konkrétumot tudja minden vállalkozásról, és a Ford Magyarország, amely a vállalkozások motorjának vallja magát. Máté Krisztina reméli, a korábbiakhoz hasonlóan ezt is szeretni és nézni fogják az emberek.

Varró Szabolcs, az RTL Klub kreatív producere elárulta, hogy a műsor előkészítésének megkezdésekor nem tudhatták pontosan, hogyan hat majd a jelentkezési kedvre a járványhelyzet. Végül örömmel tapasztalták, hogy a vállalkozók – alkalmazkodva a megváltozott gazdasági helyzethez – új lehetőséget vettek észre a Cápák között-ben. Sokaknak ez az üzleti showműsor az egyetlen lehetőség lehet az életben maradásra, de előre le kell szögezni, hogy a Cápák sem tudnak mindenkit megmenteni. Idén is drámai helyzetek elé nézünk, ugyanis a nézők láthatnak majd olyan vállalkozásokat, amelyek abszolút nyertesei a kialakult helyzetnek, és sajnos olyanokat is, akiknek valóban ez az utolsó lehetőségük, mielőtt végleg tönkremennének. Varró Szabolcs annyit előre elárult, hogy a Cápák idén még eltökéltebbek a befektetéseket illetően. De nem csak a koronavírus okozta járványhelyzetről szól a műsor, hiszen idén sem hagyja el a jó hangulat, a humor és a vidámság a szériát. A műsor készítői örömmel gondolnak arra, hogy a Televíziós Újságírók Díjátadóján, tavaly, a “Legjobb Reality” kategóriájában a Cápák között lett a győztes, bizonyítva az üzleti showműsor és a műfaj sikerességét a televíziós műsorok piacán.

A több mint 120 ezer vállalkozói ügyféllel rendelkező K&H Bank, idén már harmadik éve a Cápák között versenyzőinek pénzügyi mentora, hiszen az üzleti showműsor a szórakoztatáson túl ugyanazt képviseli, mint a pénzintézet: ösztönzi a vállalkozó szellemet. Kökény Roland, a K&H kkv marketing és támogatás vezetője kifejtette, hogy a bank számára a vállalkozásösztönzés kiemelten fontos terület, ezért az innovatív banki szolgáltatások mellett arra is törekszenek, hogy a közösség aktív szereplőjeként támogassák a vállalkozásokat ebben a nagyfokú rugalmasságot igénylő helyzetben. Ez leginkább úgy jelenik meg, hogy online tartalmakon és szakmai rendezvényeken keresztül a pénzügyi tudatosságot erősítik, illetve azokat a digitális újdonságokat ismertetik meg a vállalkozókkal, amelyekkel a hatékonyságukat tudják növelni. A műsorban már a kiválasztási casting folyamatban támogatják a pitchekre történő felkészülést, és idén is meghirdették a “K&H az innovációért” különdíjat. „Azokat a vállalkozásokat keressük, akik egy már meglévő helyzetre újszerű, innovatív megoldást adnak, aminek nem kell feltétlenül technológiai jellegűnek lennie. A korábbi évek hagyományaihoz hasonlóan minden adásban kiválasztunk egy-egy különdíj-jelöltet, majd a különdíj végső nyertesének személyre szabott, 1 millió forint értékű pénzügyi mentortámogatást nyújtunk. A díj nyertese döntheti el, hogy milyen jellegű vállalkozásfejlesztésre használja fel a mentorációt, aminek sikeres megvalósításában a szakértőink támogatják” – tette hozzá Kökény Roland. A mentoráció és a különdíj mellett a K&H: üzletet ide! program weboldalán folyamatosan frissülő szakmai tartalmakkal is jelentkeznek például az új, Te finanszíroznád? videó sorozattal, amelyekből a tévénézők jobban megismerhetik a versenyzőket, és praktikus szakmai tippeket is kaphatnak.

Nyiri Mária, a Magyar Telekom B2B kommunikációs vezetője kiemelte, a harmadik évadához érkező üzleti show, a Cápák között tettrekész vállalkozói a befektetők elismerése mellett a Telekom értékes díjaiért is versengenek. A legjobbakat a Telekom nem csak inspirálja, hanem mentorálja és igyekszik digitalizációs törekvéseikben, segítve őket, hogy a versenyben elért eredményt, a műsorban megszerzett hírnevet digitálisan tovább építve, üzleti sikerekre tudják váltani. Az immár a harmadik évfolyamával jelentkező Cápák között nem csak egy korábban ismeretlen műsortípust honosított meg Magyarországon, hanem a vállalkozói kultúra fejlesztésében, a vállalkozói sikerhez szükséges attitűdök formálásában is úttörő szerepet vállalt. Testhezálló feladat ez a műsor stratégiai partnereként, hiszen a Telekom régóta elkötelezett, hogy ösztönözze a KKV-kat a digitális eszközök és megoldások használatára, támogassa a vállalkozásokat a digitalizációs folyamatban: a Hello Biznisz vállalkozásfejlesztő tartalmaival, klubjával és online közösségeivel sok éve azon dolgoznak, hogy a meggyőző példák, a jó gyakorlatok és a bevált digitális megoldások minél szélesebb körben ismertté váljanak.” Ehhez a törekvéshez illeszkedik a Cápák között-partnerség is: a Telekom a kezdetektől ott áll a produkció mellett, díjazva a kiemelkedően motivált, tettrekész és innovatív digitális vállalkozókat, akik felismerték a digitalizációban rejlő lehetőségeket, nyitottak ezek használatára és segítségükkel terveznek fejlődni, előrelépni. Az üzlet lényege a változás és az alkalmazkodás – e gondolat jegyében 2021-ben a Telekom által felajánlott díjak is változnak. Az új évadban a Digitálisan Tettrekész díjat minden adásban elnyerheti valaki, aki a legmeggyőzőbb felkészültségről, illetve nyitottságról tesz tanúságot a digitális világban kínálkozó lehetőségek kiaknázásában. A szezon végén pedig gazdára talál a Digitálisan Tettrekész Fődíj is: a Digitálisan Tettrekész díjasok közül egyvalakinek a Telekom szakértői segítenek egy olyan valós digitális üzleti probléma vagy feladvány megoldásában, amely a vállalkozását digitális eszközökkel a mezőny fölé emelheti – immár nem a műsorban, hanem a valóságban, azaz a piacon.

Idén a Hungaricool by SPAR program is a Cápák között üzleti showműsor startégiai partnerévé vált! Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország ügyvezető igazgatója kifejtette, hogy vállalatuk régóta elkötelezte magát a magyar gazdák, családi vállalkozások, a magyar agrárium és feldolgozóipar mellett. Őket támogatja és hozza helyzetbe a magyar piacon a Hungaricool by SPAR kezdeményezés, amely csatlakozott a Cápák között üzleti show-hoz. Az RTL Klub népszerű műsora lehetőséget biztosít arra, hogy újabb kiváló és innovatív magyar áruk kerülhessenek az INTERSPAR hipermarketek polcaira. A hazai termelők és a magyar termékek, innovációk ösztönzése a SPAR Magyarország üzleti filozófiájának alapvető pillére. A napi fogyasztási cikkek beszerzése több mint 90%-ban itthon működő cégektől történik. A SPAR ezen szándékát támogatja a Hungaricool by SPAR termékinnovációs verseny, amely elsősorban a feltörekvő, piacbevezetés előtt vagy annak környékén álló hazai vállalkozókat célozza. A kiskereskedelmi áruházlánc a fenntarthatóságot is szem előtt tartó, kreatív, hipermarketben piacképes termékeket keres a Hungaricool by SPAR verseny keretében. Az innováció mellett fontos szempont lesz az üzleti ötlet elbírálásánál a csomagolóanyagok újrahasznosíthatósága, az alapanyag beszerzésének módja, a helyi alapanyagok előtérbe helyezése, és a gyártási eljárások környezetkímélő megoldásai. A Hungaricool by SPAR 2020-ban csatlakozott a Cápák között című üzleti show-hoz. A kiskereskedelmi üzletlánc és a Cápák között műsor céljai nagyon közel állnak egymáshoz, az együttműködésnek köszönhetően újabb kiváló magyar áruk kerülhetnek a tévéképernyőről az üzletek polcaira. A műsor országos ismertséget és elérhetőséget jelent számukra, így a vállalkozások hírneve tovább épül, valamint az üzleti „Cápák” képesek rávilágítani a versengő vállalkozók ötleteinek erényeire és hiányosságaira is.

Tóth Tamás, az Opten ügyvezetője kifejtette, a Cápák között az üzleti élet társasjátéka. Piacvezető céginformációs cégként az Opten rálát az összes magyar cégre. A cégek közötti kapcsolatokra, pénzügyi hátterükre és modelljeik által egy kicsit a jövőjükre is. A Cápák nyereséget várnak, mint minden befektető, „Az Opten részéről nem tudunk mást kívánni, mint egy jó ötletekkel, jó személyiségekkel teli műsort, tudatos, információkra és intuícióra egyaránt épített döntéseket és sikeres partnerségek kialakítását, amiben mi is tudunk segíteni.”

Szabó Attila, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója kiemelte, a Ford márka több mint 110 éves története során, szerte a világon, számos alkalommal vállalt kezdeményező, úttörő szerepet a vállalkozások, kisvállalkozók támogatásában, mellyel aktívan segítette egyes szolgáltatások, iparágak fejlődését. A Ford haszongépjárművei a szó szoros, és átvitt értelmében is a vállalkozások motorjai. Büszkék arra, hogy a praktikus, korszerű, megbízható, és alacsony üzemeltetési költségű modelljeik hozzájárulnak nem csak a vállalkozások mobilitásához, de a cégek folyamatos fejlődéséhez, és a díjnyertes designnal a megjelenéséhez is. Európa vezető haszongépjármű gyártójaként pedig céljuk, hogy hagyományosan megbízható személy- és áruszállító modelljeikben olyan innovációkat tegyenek elérhetővé elsőként a piacon, mint a környezetbarát hibrid és elektromos technológiák széles portfóliója, vagy a Ford Pass Pro üzleti flottakövető alkalmazás. A showműsor kínálta egyedülálló lehetőséggel élve a Ford Magyarország támogatja a vállalkozók és befektetők egymásra találását. Sőt! A Ford Magyarország felajánlja:  egy, a műsor végén kiválasztott, a showban sikeresen szereplő vállalkozásnak, amelynek fejlődését alapvetően tudja segíteni egy tehergépkocsi, a Ford egy, a kiválasztott vállalkozóval egyeztetett, a cég igényeinek leginkább megfelelő Ford Transit, Custom vagy Ranger haszonjárművet ajánl fel 1 éves használatra, hozzásegítve ezzel a növekedéshez és a további sikerekhez.

SOCIAL MEDIA