A tavasz legnagyobb slágerterméke a kerékpár és a hozzá kapcsolódó kiegészítők, ugyanakkor a hagyományos kerékpárok mellett egyre szélesebb piaca van már Magyarországon is az e-bikeoknak. Az elmúlt években nagyon nagy növekedést ért el ez a piac, és voltak olyan kerékpár márkák, amelyek akár 1-1,5 éves előrendeléssel tudták csak kiszolgálni az igényeket.
A megvásárolt kerékpárok árszintje tekintetében elmondható, hogy a gyerekkerékpárok közül az 50-100 ezer forintos termékek a legnépszerűbbek, míg a felnőtt, hagyományos kerékpárok esetén a 150-300 ezer forintos modellek fogynak széles körben. A hétköznapi városi biciklisták és a hétvégi kikapcsolódás céljából tekerő közönség mellett számottevő a professzionálisan e sportot űzők tábora is, akik a jóval magasabb kategóriákból válogatnak – így az akár egymillió forintnál drágább bringák eladása kifejezetten felfelé húzza az értékesítések átlagárát. Ez különösen igaz az elektromos biciklikre, ahol elsősorban jellemzően az 1-1,5 millió forintos kerékpárok fogynak leginkább. Az Euronics tavaly másfélszeres forgalombővülést ért el a kerékpárok terén, amely növekedéshez elsősorban a drágább e-bike-ok értékesítése járult hozzá.
Kiegészítőkből a karbantartási, szerelési termékek, a védőfelszerelések és a kerékpáros komputerek a legkeresettebbek a bringás idény kezdetekor.
A szabadtéri sport más formái is népszerűek
Tavasszal és az iskolai szünidő kezdetén a trambulin, pingpongasztalok és a kosárlabda palánkok a legkeresettebb termékek között találhatók, de a hagyományos rollerek is újra felkapottak lettek az elektromos változataik mellett. Ez utóbbit a közlekedők is egyre szívesebben használják – ilyenkor tavasszal sokan térnek át erre a közlekedési eszközre. Az egyre tudatosabb vásárlók, egyre komolyabb igényeket támasztanak az e-rollerekkel szemben, így növekszik az értékesített eszközök átlagára is: jelenleg 150-160 ezer forintos modellek fogynak a legjobban.
Az e-rollerek értékesítése az elektromos kerékpárok értékesítésénél is jobban nőtt a műszaki áruházláncnál: két és félszeres forgalombővülést tapasztaltak. A tavaly szélesített kínálatnak köszönhetően ez nem a magasabb árpontú termékek értékesítéséből adódott, hanem az Euronics többet is értékesített ezekből a termékekből.
Ezek mellett nagyon népszerű a SUP is, egyre többen kezdik el ezt a sportot hazánkban. Mára már hosszútávú túrákat és versenyeket is rendeznek a sport szerelmeseinek, így még szélesebb körben ismerik meg a vásárlók ezt a vízi sportlehetőséget.
Indul a grillszezon
A grillezéshez, kerti sütéshez kapcsolódó termékek beszerzése is tavasszal indul be, de ennek a szezonja egészen ősz végéig eltart. A fanatikus grillezőket a rossz időjárás sem tántorítja el, ettől teljesen függetlenül állnak neki a kedvenc hobbijuknak.
A faszenes- és gáz grilleket és a hozzájuk tartozó kiegészítőket jellemzően áprilistól kezdik el vásárolni az emberek, a csúcsszezonnak május és június hónapok tekinthetők.
A grillezés népszerűségének erősödését mi sem bizonyítja jobban, minthogy a tavalyi évben az Euronics több mint háromszor annyi terméket értékesített, mint az azt megelőző évben, ráadásul értékben négyszeres volt a növekedés.
Egyre többen kertészkedünk, barkácsolunk
Az év eleji hideg hónapokban még sokan vesznek szerszámgépeket, melyeket a benti munkákhoz, ház-, illetve lakásfelújításokhoz használnak. Márciustól indul meg a kerti szerszámok és kerti gépek vásárlása. Elsősorban a metszéshez, ágaprításhoz és favágáshoz kapcsolódó termékeket keresnek az emberek. Újdonságnak számítanak a kategóriában az akkumulátoros metszőollók, amelyek szintén kezdenek egyre inkább elterjedni.
A föld megműveléséhez keresik a rotációs kapákat és gyepszellőztetőket, áprilistól, ahogy megjön a jó idő és elkezd nőni a fű már keresik a különböző típusú – elektromos, benzines, akkumulátoros – fűnyírókat, sövényvágókat, fűnyíró ollókat, legújabban pedig a robot-fűnyírókat is.