Telekommunikációs cégek, élelmiszeripari vállalatok, egészségügyi szolgáltatók, az IT szektor óriásai és számtalan egyéb iparág jeles képviselője is megtalálható azon a listán, amelyet nemrég hozott nyilvánosságra a Ethisphere.
A szervezet minden évben odaítéli a ’Világ legetikusabb vállalata’ címet azoknak a cégeknek, amelyek a jobb teljesítmény mellett kimagasló etikai irányelvek betartása révén végzik mindennapi tevékenységüket. Először szerepel a listán – többek között – az Apple, a horvátországi Telekom és a Pfizer, de olyan piaci szereplők is díjazásban részesültek, mint a 14. alkalommal jutalmazott Starbucks, a 16. alkalommal elismert PepsiCo és a most már 13 etikai díjjal büszkélkedhető L’Oréal kozmetikai vállalat.
„Napjainkban az üzleti vezetők minden eddiginél nagyobb felelősséggel tartoznak azért, hogy etikusan járjanak el, elszámoltathatók, megbízhatóak legyenek és ezáltal a pozitív változás hajtóerejévé váljanak. A ’Világ legetikusabb vállalatai’ címmel elismert társaságok az integritás, a fenntarthatóság, a vállalatirányítási gyakorlatok, illetve a közösségek iránti elkötelezettségük alapján tovább inspirálhatnak mindannyiunkat” – mondta az Ethisphere vezérigazgatója, Timothy Erblich.
A díjazottak között igazi kuriózumnak számít a tanácsadói szektor francia székhelyű képviselője, a Capgemini, amelynek magyarországi leányvállalata idén ünnepli fennállásának 25. évfordulóját.
„Az, hogy a ’Világ legetikusabb vállalatai’ között szerepelhetünk immár egy évtizede, ékes bizonyítéka annak, hogy a Capgemininél keményen dolgozunk azon, hogy erős etikai kultúrát építsünk ki. Globális méretünkből eredően különösen nagy a felelősségünk és ezt rendkívül komolyan vesszük” – mondja Aiman Ezzat, a Capgemini-csoport vezérigazgatója. „Sokak által választott munkáltatóként és világszerte számos szervezet megbízható üzleti partnereként kritikus fontosságú számunkra, hogy minden tevékenységünk során a legmagasabb etikai normákat kövessük.”
„Nagyon büszke vagyok a 10 egymást követő elismerésre” – mondja Philippe Christelle, a Capgemini-csoport etikai főtisztviselője. „Bízunk benne, hogy munkavállalóink innovációkat és megoldásokat kínálnak ügyfeleink számára, miközben minden esetben a cég alapértékeinek megfelelően cselekednek, döntéseikkel és tetteikkel minden munkanapon hozzájárulva ilyen módon az etikai kultúránk építéséhez. Ez az elismerés az etikusabb jövő felépítése érdekében tett folyamatos, közös erőfeszítéseinket dicséri.”