Ezek a jelenségek formálhatják a jövőt

Hírek Kiemelt

Idén tizedik alkalommal jelent meg a VML “Future 100” névre keresztelt trendriportja. Az ügynökség összeállítása arra is rávilágít, hogy pandémia hatására felgyorsult technológiai fejlődés korában egyre inkább értékeljük a valódi emberi kapcsolatokat.

A Future 100 összesen tíz szektort fed le, a kultúrától a vendéglátáson át a szépségápolásig vagy épp a luxusiparig és kategóriánként mutat be olyan izgalmas jelenségeket, amelyek formálhatják a jövőt. Bár ezek a trendek többnyire egymástól távol, elkülönülten fejlődnek, a készítők négy nagyobb makrotrendet azonosítottak be a háttérben: a lassuló életmód (The Great Deceleration), az emberiség saját identitásával kapcsolatos kérdései (Rehuman), az (újra)kapcsolódásokra való igény (Radical Reconnection), és a fokozott érzelmek (Emotioneering), amelyek kulcsszerepet játszanak a kialakulásukban.

A szerzők ezt a mostani időszakot összefoglalóan “A nagy lelassulás” korszakának nevezik, ahol a korábbi, villámsebességgel váltakozó divathullámok és hype-ok helyett egy tudatosabb megközelítés kerül előtérbe.  

A riportból többek közt kiderül, hogy mi az a “Lassú szépségápolás” (Slow beauty), vagy hogyan vált sporttá a semmittevés az Egyesült Királyságban (Idyllic Idleness).

Megtudhatjuk, hogy mit jelent az Analóg utazás és miért különösen vonzó a Z generáció számára. Bepillantást nyerhetünk a modernkori “Luddita mozgalmakba” amelyek a közösségi média okozta kiégés ellen küzdenek napjainkban.

A tavalyi év végén, VMLY&R és a Wunderman Thompson egyesüléséből született VML célja, hogy ügyfeleit a legmagasabb minőségben szolgálja ki a brand experience, a commerce és a customer experience területén. A riportban összefoglalt trendek mindhárom terület változásait vizsgálják, így komoly segítséget nyújtanak az ügynökség partner márkáinak, hogy hatékonyan kapcsolódhassanak fogyasztóikhoz.  Ügyfeleik számára a riportot részletesen bemutató előadással is készülnek, ráadásul a jubileumi évforduló alkalmából a technológiai partnerük, az Odyssey segítségével egy F.L.I.C. (Future. Learning. Interactive. Connected.) nevű AI avatárt fejlesztettek ki, aki valós időben válaszol a riporttal kapcsolatos kérdésekre.

Az angol nyelvű riport az alábbi linken érhető el: https://www.vml.com/insight/the-future-100-2024

SOCIAL MEDIA