Az ALDI Magyarország összesen három kategóriában végzett első helyen a Store Insider szaklap Év Boltja pályázatán, így „Az Év Friss Húsáru Kereskedője”, „Az Év Munkáltatója az FMCG Kiskereskedelemben” díjak mellett „Az Év Boltja 2023 NÉBIH különdíjat” is elnyerte.
Három egymást követő évben is eredményesen szerepelt az ALDI az Év Boltja pályázaton. 2021-ben az „Az Év Környezettudatos Kereskedője” címet nyerte el, amit 2022-ben ismét megkapott, illetve „Az Év Friss Pékáru Kereskedője” cím elhódításával gazdagított. A 2022-es két díj után 2023-ban immár három elsőséget mondhat magáénak az áruházlánc.
Az ALDI a korábbi sikeres teszt után úgy döntött, hogy minden üzletét modernizálja, és új, modern, üvegajtós, döntött polcú állóhűtőket telepített a húsrészlegen, amelyek az eddigi hűtőládákat váltják ki. Az új állóhűtők telepítésének köszönhetően a vásárlók még gazdagabb frisshús-kínálatból választhatnak majd, hiszen 20%-kal nagyobb lesz az ALDI-nál egész évben kapható frisshús-szortiment, a nyári grillszezonban pedig kétszer annyi grilltermék lesz kapható, mint korábban. Az ALDI húsrészlegét érintő beruházás teljes értéke megközelíti a 3 milliárd forintot, továbbá a 2021-ben átadott új hűtőháznak is köszönhetően 2022-ben 7 milliárd forinttal nőtt az ALDI magyar húsiparnak adott rendelési állománya. A vállalat 2021 óta kizárólag magyar frisshúst tart állandó kínálatában, így a magyar húsipar és a hazai fogyasztók érdekében tett intézkedéseivel kiérdemelte „Az Év Friss Hús Kereskedője” címet – írják.
Az ALDI számára alapvető fontosságú az, hogy minél több munkahelyet hozzon létre Magyarországon az élelmiszer-kiskereskedelemben és az azt kiszolgáló ágazatokban. A vállalatcsoport ennek megfelelően a 2022-es évben több mint 1300 új munkahelyet teremtett Magyarországon a kereskedelem, a logisztika, a vállalatirányítás és az informatika területén, továbbá hazai történetében először két alkalommal emelte béreit, hogy megőrizze reálértéküket. A vállalat legtöbb munkatársa 2022-ben legalább 16, de pozíciótól függően akár 27%-os béremelésben részesült, míg egyes pozíciókban a béremelés elérte a 44%-ot. A magyar munkaerőpiac fejlesztése, továbbá munkavállalói érdekében tett intézkedéseiért az ALDI kapta „Az Év Munkáltatója az FMCG Kiskereskedelemben” díjat.
A vásárlók mindig magas minőségű, és számos esetben hazai forrásból származó termékeket találnak az áruházlánc üzleteiben. A tájékozódásban nagy segítséget jelent a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy, hiszen olyan magyar termékek kapják meg az elismerést, amelyek kiváló minőségét vizsgálatokkal igazolt, hiteles szakvélemények, továbbá hatóság által szakmailag támogatott gyártóhelyaudit támasztja alá. Az áruházláncnak 2022-ben 7 terméke érdemelte ki a KMÉ-védjegyet, összesen pedig 14 KMÉ-védjegyes márkát forgalmazott, ezért, illetve a KMÉ-védjegy népszerűsítéséért tett kommunikációs aktivitásaiért a NÉBIH az ALDI-nak ítélte „Az Év Boltja 2023 NÉBIH különdíjat” – teszik hozzá.
„Rendkívüli öröm számunkra, amikor a vásárlói visszajelzések mellett független szakmai zsűri ismeri el a magyar vásárlók, a hazai élelmiszeripar és munkaerőpiac érdekében tett intézkedéseinket. A három elismerés visszaigazolja, hogy a kereskedelem minden részét érintő, átfogó intézkedéseinkkel a vásárlók és a munkavállalók elégedettsége mellett a magyar beszállító partnerek sikeréhez is eredményesen járulunk hozzá” – mondta Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója.