A Facebook célja, hogy közelebb hozza egymáshoz az embereket és támogassa őket közösségek felépítésében. A platform számos eszközt kínál ennek elősegítéséhez – néhány embert számláló messengeres csoportoktól a különböző webhelyeket kiegészítő közösségeken át az ezres követőbázissal rendelkező csoportokig.
A Covid-19 világjárvány elleni védekezésben a fenti eszközök közül néhány különösen fontos, mert lehetőséget biztosítanak társadalmi kezdeményezések létrehozásában és platformokat kínálnak arra, hogy segíthessünk a bajba jutottakon. Az #énitthonmaradok kampány részeként a Facebook összegyűjtött néhány izgalmas, fontos és kreatív kezdeményezést.
Moobius Könyvfesztivál: A járványügyi veszélyhelyzet és az emiatt meghozott rendelkezések következtében számtalan egyéb rendezvény mellett a Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivált is el kellett halasztaniuk a rendezőknek. A könyvrajongók azonban hamar feltalálták magukat és a virtuális térbe helyezték az év egyik legfontosabb összejövetelét- így jött létre a Moobius Online Könyvfesztivál. A hétfőtől vasárnapig tartó fesztivál napi tematikus blokkok mentén szerveződik sztárvendégek részvételével- ma, 04.15-én például a „Borzongató, izgalmas könyvkalandok” vannak soron. A hét további részében a gyermekirodalom is helyet kap, míg pénteken többek között a Glamour Magyarország főszerkesztője, Maróy Krisztina mesél legjobb olvasmányélményeiről.
Eszti Berzsán Illustrations: Berzsán Eszti „A két kiscica könyvek” és a „Felícia könyvek” szerző-illusztrátora a hosszú, magányos, karanténban telő napokat megszínesítendő ajándék, ingyen letölthető színezőkkel lepte meg követőit, mely kisebbeknek és nagyobbaknak egyaránt kikapcsolódást nyújt.
Magyar Hősök: A Magyar Hősök a koronavírus hatására létrejött kezdeményezés, mely célja a hazai egészségügyi dolgozók munkájának megsegítése. Az oldal civil kezdeményezéseket és hazai nagyvállalatok adományait gyűjti össze a felületén, emellett informatív anyagokkal tájékoztatja a közönséget a koronavírus elleni küzdelemről.
Cookpad + Magyar Élelmiszerbank Egyesület: A Cookpad receptoldal a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel közösen videósorozatot indított a tudatos élelmiszerhasználatról. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület célja, hogy a gyártóknál és a forgalmazóknál felhalmozódott, feleslegessé vált élelmiszereket felkutassa, összegyűjtse, és eljuttassa a rászorulókhoz. A járvány alatti időszakban különösen fontos a megfelelő élelmiszer-felhasználás, a készleteink tudatosan beosztása, valamint a maradékok minimalizálása. A Cookpad receptjeivel az Élelmiszerbank szemléletformáló programját segíti, aminek keretein belül hasznos tanácsokat, tippek kaphatnak a követők az Élelmiszerbank munkájáról.
Carbon Open Home: A Carbon Group nagysikerű lakáskonferenciája, az Open House karantén-üzemmódba kapcsolt, és Open Home néven heti rendszerességgel jelentkezik. A próbaadásban a Müpa marketingvezetője, Récsán Gábor volt a vendég, míg a második héten Bukovinszky Béla, a Szent András Sörfőzde tulajdonosa beszélt a hazai márkák túlélési lehetőségeiről a megváltozott helyzetben. Új adás minden kedden 10 órától a Carbon Group Facebook-oldalán!