Egyre több az egészségtudatos termék

Hírek

A SPAR Magyarország vállalatfilozófiájának fontos részét képezi környezettudatosság, a társadalmi felelősségvállalás, a munkatársak megbecsülése, az élelmiszerbiztonság, valamint az egészségmegőrzés támogatása. Ezek mentén előremutató programokat indított az elmúlt évben is a vállalat, melyeket legújabb fenntarthatósági jelentésében mutat be – írják.

 

„A fenntarthatóság modern korunk legnagyobb kérdése és kihívása, amelynek a jövőnk a tétje, erre felelősen gondolkodó vállalatként figyelmet kell fordítanunk. Környezettudatosságunk hangsúlyosan jelenik meg a teljes vállalati rendszerben az energiahatékonyság, a professzionális hulladékgazdálkodás, vagy a természeti erőforrások megőrzése terén. A társadalmi felelősségvállalásunk részeként pedig segítséget nyújtunk nehéz sorsú embereknek, állatvédő szervezeteket és különféle társadalmi célú programokat is támogatunk. Nem feledkezünk meg természetesen munkatársainkról sem, akik nap mint nap a közös sikerért dolgoznak. Büszkék vagyunk rá, hogy a SPAR Magyarország a 14. helyen szerepel a HVG és a Planet Fanatics’ Network közös listáján, amely a magyarországi nagyvállalatokat környezeti fenntarthatósági, társadalmi felelősségvállalási és vállalatirányítási (ESG) szempontok alapján állítja rangsorba.  Kezdeményezéseinket 2024-ben is folytatjuk, elkötelezettek vagyunk fenntarthatóság mellett” – ismertette Heiszler Gabriella elnök-ügyvezető igazgató, aki több más terület mellett a SPAR fenntarthatósági stratégiáját is felügyeli.

A SPAR Magyarország 2019-ben szervezte egységes keretrendszerbe a fenntarthatósági törekvéseit a „SPAR – a fenntartható jövőért” ernyőmárka alatt, összekötve a fenntartható fejlődés számára kiemelt ágait. A SPAR-csoport alapvető értékei – modern, vásárló-fókuszú, fenntartható módon üzemelő – meghatározzák a napi kereskedelmi tevékenységet és a szervezet működését is. A fenntarthatósági szempontok a teljes SPAR csoport számára mindig is meghatározóak voltak, alapjaiban formálva az üzleti stratégiát.

 

Környezettudatosság minden téren

A SPAR a kereskedelmi tevékenységét alapítása óta a környezeti hatásokat is figyelembe véve végzi. A környezettudatosság megjelenik az üzlethálózatban, a logisztikai központokban, az élelmiszer-termelésben és a cégközpontban is. A vállalat az energiahatékonyságra való törekvést, a professzionális hulladékgazdálkodást és a természeti erőforrások megőrzését is céljául tűzte ki. 2023-ban a vállalat teljes energiafogyasztása több mint 5,5%-kal csökkent az azt megelőző évhez képest. A hulladéktermelés több mint 1600 tonnával, azaz 5%-kal csökkent 2022-höz képest. A többször-használatos rolli ponyva logisztikai területen történő bevezetésével a SPAR Magyarország évente több mint 70 tonna csomagolóanyagot takarít meg. A Munch-csal kötött partnerség keretében pedig a vásárlók kedvezményes élelmiszercsomagokat vehetnek, ezzel is csökkentve az élelmiszer-pazarlást.

 

Csak megbízható forrásból származó alapanyagok kerülnek a SPAR rendszerébe

A vállalat az általa forgalmazott teljes termékválasztékban nagy hangsúlyt fektet az élelmiszerbiztonságra, így kizárólag megbízható forrásból származó, ellenőrzött termékek kerülhetnek az üzletek polcaira. Az áruházlánc olyan nemzetközi minőségirányítási szabványok követelményrendszerének megfelelve végzi tevékenységét, melyek garantálják a legmagasabb fokú élelmiszerbiztonságot.

 

Egyre több az egészségtudatos termék

A SPAR elkötelezett a tudatos táplálkozás népszerűsítése iránt. Ennek érdekében a vállalat elindította a SPAR Életmód programot, folyamatosan bővíti az egészségtudatos életmódot támogató termékek választékát, a minőségi élelmiszerekre irányítja a figyelmet, és segítséget nyújt az ételintoleranciával élőknek is. Tekintettel arra, hogy a felmérések szerint a magyar lakosság mindössze csupán 4%-a végez rendszeresen sporttevékenységet, a sportolás és az egészséges életmód népszerűsítésére is törekszik. Ennek jegyében 2023-ban ismét megrendezték a két napon keresztül tartó SPAR Budapest Maraton® Fesztivált, melynek a vállalat 2009 óta névadó főszponzora.

 

8,7 milliárdot fordítottak bérfejlesztésre

A SPAR Magyarország hazánk egyik legnagyobb munkaadója és a vállalat számára a munkavállalók folyamatos szakmai képzése és megbecsülése kiemelten fontos. Az elmúlt évben bérfejlesztésre 8,7 milliárd forintot fordított a vállalat. Az egy főre jutó képzési óraszám 2023-ra több mint 20%-kal növekedett. 2023-ban „Megbízható Munkaadó 2023/24” címmel tüntette ki a SPAR Magyarországot a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) a munkatársak munka-, és életkörülményeiről való példaértékű és megbízható gondoskodásért.

 

Fókuszterület a társadalmi ügyek támogatása

A SPAR fontosnak tartja, hogy olyan közösségeket, szervezeteket is támogasson, amelyek részt vesznek a társadalom jólétét érintő ügyekben. A vállalat 2023-ban több mint 200 millió forintot fordított jótékony célokra.

Az Adni Öröm! karácsonyi adománygyűjtő kampány, amelyet már 27. alkalommal rendezett meg a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal közösen a SPAR, összesen 25 ezer család ünnepét tette szebbé.  Az augusztus végi Adni Öröm! tanszergyűjtő kampány keretében pedig több mint 62 000 darab tanszerrel és közel 2,2 millió forint értékű adománykártya megvásárlásával segítették a vásárlók a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország iskolaszergyűjtő kezdeményezését is, ezzel mintegy 1600 rászoruló diák tanévkezdését támogatva.

A 2023-as Budapest Borfesztivál partnerrendezvényét a lehető legkisebb karbon-lábnyomot hagyva szervezte meg a SPAR: a lebonyolítás, az energiafogyasztás, a vendégek utazása és az étkezés által keletkezett kibocsátást pedig 392 őshonos gyümölcsfa telepítésével önkéntesen kompenzálta.

A 2023 májusában több mint harminc állatvédő szervezet önkénteseivel megrendezett „Mancs a bajban!” állateledel-gyűjtő akciója keretében a kutyáknak több mint 9000 kilogramm száraz táp, 4500 doboz konzerv, míg a macskáknak több mint 1000 kilogramm száraz táp, közel 2500 doboz konzerv, 5000 csomag alutasakos eledel és 1355 kilogramm macskaalom gyűlt össze – olvasható a közleményükben.

 

SOCIAL MEDIA