Egy holland sörmárka szerint a sörivás legjobb része valójában nem a sör, de akkor mi?

Hírek

Elsőre talán meglepő üzenettel készített reklámfilmet a Heineken a sör világnapjára. Az augusztus 2-án megjelenő kisfilmmel a Heineken folytatja misszióját: felhívni a figyelmet a közösen megélt élmények fontosságára.

 

“Iszunk egy sört? Want to grab a beer? ¿Te apetece una cerveza? On va boire une bière?” – bármelyik nyelven hangzik is el, ez a mondat mindig egyet jelent azzal, hogy indulhat a gondtalan közös időtöltés, ilyenkor pedig a Heineken egyáltalán nem bánja, ha végül nem a sör, sokkal inkább a társaság kerül a fókuszba.

Most, amikor a digitális túlterheltség és a hosszú munkaórák egyre nagyobb mértékben nyomják rá bélyegüket a társasági életünkre, a találkozások és a közös időtöltések fontosabbá váltak, mint valaha. Egy friss tanulmány szerint a világ népességének csaknem negyede (24%) „nagyon” vagy „eléggé” magányosnak érzi magát, 6% pedig „egyáltalán nem” érzi a kapcsolatot másokkal – ez világszerte húsz emberből egy embert jelent.

A Heineken nem most először veszi fel a kesztyűt a valódi közösségi élet megnehezítőivel szemben. Idén mutatta be a márka a „Boring Phone”-t, a telefont, aminek nincs hozzáférése sem az internethez, sem a közösségi médiához, és nincsenek rajta appok sem, így segít az embereknek felismerni, hogy a közösségi életük gazdagabb lesz, ha kevesebb időt töltenek a telefonjukon – márpedig egy tanulmány szerint az emberek 90%-a szokta görgetni a telefonját akkor is, amikor szórakozni megy.

2022-ben a sörfőzde megalkotta a „The Closer”-t, egy high-tech sörnyitót, ami arra használta a technológiát, hogy minden munkával kapcsolatos appot bezárjon abban a pillanatban, hogy felpattintják vele egy Heineken kupakját.

Még 150. évfordulója alkalmából is, amikor sokan talán azt várták, hogy a Heineken majd az örökségéről vagy hagyományairól fog kommunikálni, a márka globális kampányával inkább azt üzente: nem érdekli, hogy fogyasztói hogyan isszák, ejtik vagy betűzik a sör nevét mindaddig, amíg sörözés közben jól érzik magukat. Létrehozták a „Good Times Index”-et is, amely azt mutatja meg, hogy a sörözőknek milyen körülményekre van szükségük ahhoz, hogy valóban jól tudják érezni magukat.

Így talán már nem olyan meglepő, hogy a sör nemzetközi napján a Heineken számára továbbra is a közösen eltöltött idő és a szórakozás lesz a legfontosabb – jóval megelőzve magát a sört.

Dolf van den Brink, a HEINEKEN vezérigazgatója elmondta: „A sör nemzetközi napja jó alkalom arra, hogy megmutathassuk, mit képvisel a Heineken® márka – a közösen eltöltött időt! Természetesen ünnepeljük a sörünket is, de a legbüszkébbek arra vagyunk, hogy 150 éve adunk okot az embereknek arra, hogy összejöjjenek, és mindig is ez lesz a legfontosabb küldetésünk. Egészségünkre!”

Willem van Waesberghe, a Heineken sörfőzőmestere hozzátette: „Sörfőzőmesterként én leszek az első, aki elismeri rajongását a sörünk csodálatos ízéért és minőségéért. De a mai nap nem erről szól – hanem azokról a különleges pillanatokról, amiket átélünk, miközben megiszunk egy sört. Boldog nemzetközi sörnapot!”

„A nemzetközi sörnap összehozza a világot, és minden kultúra sörét ünnepli. Ez az alkalom tökéletes lehetőség volt a Heineken számára, hogy ismét megmutassa a márka mindig egyedi nézőpontját. A kampány tulajdonképpen egy óda a társaságban eltöltött időhöz és a boldogsághoz, mindezt azoknak az „elfelejtett” söröknek a szemüvegén keresztül ábrázolva, amelyeket hátrahagyva teret adunk az együttlétnek, a minőségi társaséletnek és a baráti pillanatoknak” – mondja Bruno Bertelli, a LePub globális vezérigazgatója.

A LePub kreatív ügynökség által a nemzetközi sörnapra készített teljes reklámfilmet alább lehet megnézni.

 

SOCIAL MEDIA