Idén második alkalommal adják át az elmúlt egy év legkiválóbb márkaépítési teljesítményét elismerő BrandExcellence díjat.
A kiválósági díj objektív mérőszámok alapján ismeri el egy-egy brandnél a marketing hozzáadott értékét, valamint az ezzel szorosan összefüggő piaci növekedést.
Az értékelés első lépésként egy több száz FMCG, OTC és pénzügyi szolgáltató márkát tartalmazó listából a GfK 100 fős ismertség-kedveltség mérésből a Brand Excellence kutatócsoport választja ki a szektorok legismertebb és legkedveltebb márkáit. Az FMCG és OTC márkáknál a kutatócsoport figyelembe veszi még az elmúlt két év penetráció, volumen- és a lojalitás változási adatokat is. A végeredménynél a listák TOP 3 márkáinak eredményeit az elmúlt évek marketing teljesítményeivel súlyozza a szakmai zsűri. A GfK minden esetben az adott iparág ágazati indexeihez viszonyítja a teljesítményt, amely így objektíven összehasonlíthatóvá válik.
A díj átadására október 27-én, a BrandFestival díjátadó gála keretében kerül sor.
Barna Tamás, a Republic Group ügyvezető igazgatója, a BrandFestival elnöke elmondta: „A BrandExcellence díj beleillik a rendezvény demokratikus-konferenciamodell felfogásába. Szükségét éreztük egy olyan díj létrehozásának, ahol nem egy szűk körű, szakemberekből álló bírálóbizottság, hanem a fogyasztók értékítélete jelenik meg hangsúlyosan. A BrandExcellence díj egyre nagyobb rangot vívott ki magának, mivel idén már több kategóriában hirdetünk győztest.”
A szakmai zsűri tagjai:
- Dr. Fazekas Ildikó főtitkár, Önszabályozó Reklám Testület
- Oláh Alexandra marketingigazgató, jófogás.hu
- Dr. László Géza igazgató, Superbrands Magyarország
- Dr. Berkes Péter szakmai igazgató, BrandFestival
- Vágvölgyi Mihály managing partner, DeepInsight