Divatutánpótlás

Hírek

Bevállalósság, luxusminőség, fiatalok – ezek voltak a közös hívószavak a Modart végzős tervezőinek bemutatóján, de izgalmas rétegkoncepciók és célcsoportok is felbukkantak.

Modart Művészeti és Divatiskola a francia Mod’Art International kerettanterve alapján nyújt divattervező és divatmenedzser képzéseket, a hallgatók az anyaintézmény diplomáját kapják meg. (A Mod’Art a budapestin kívül Londonban, Belgrádban, Szentpéterváron, Cipruson, Sri Lankán, Sanghajban, Limában, Delhiben, Mumbaiban, és Ho Shi Minh-városban rendelkezik partnerintézményekkel.)

A divattervezés szak friss végzősei diplomamunkáikat egy profi kiállítású nyilvános bemutató keretében prezentálták a Hello Baby bárban. A látottak alapján nem kell aggódnunk: a divatszakma utánpótlása biztosított.

Chu Lan Phuong (Lan Phuong) az itthon kissé elhanyagolt designer férfiruházati vonalat gazdagítja merész színeket és mintákat felvonultató, felsőközép árfekvésű, a bevállalósabb, 20-35 éves férfiakat célzó darabjaival.

Fest Fanni Fandelion nevű márkájának első kollekciója az izraeli kultúrából inspirálódik. Egyszerű, letisztult vonalat képviselő ruháit azoknak a 25-30 év közötti, saját keresettel rendelkező nőknek és férfiaknak ajánlja, akik a kényelem mellett szeretnének kitűnni a tömegből.

Fricz Gerda Save elnevezésű márkájának legfontosabb témája az állatvédelem: a tervező célja, hogy következő kollekciója már vegán lehessen. A nagyvárosi rohanástól és a médiazajtól távol élő, a divatot mégis követő családnak megálmodott ruhái számos természetközeli és játékos elemet, hímzést vonultatnak fel. Különösen üdítő volt az „anyukák” mellett a kisgyerekek szereplése a bemutatón.

Kovács Réka Silver Noize kollekciója a másik végletet képviseli: a szürrealizmus és a dadaizmus alapjain álló, neonszínben pompázó elektronikai alkatrészeket és állatokat megjelenítő applikációkat felvonultató, geometrikus szabású ruháit elsősorban az erős kisugárzással bíró, bevállalósabb személyeknek ajánlja.

https://www.facebook.com/silvernoizebrand

Egyik személyes kedvencem Kupás Violetta Kitti Letta névre keresztelt nőiruha-vonala, mely különleges kötési és anyagmanipulálási technikákkal és vidám, élénk színekkel – különösen a tengert idéző zöldekkel és kékekkel -, luxuskategóriájú megmunkálással csábítja a 25-45 év közötti bevállalós hölgyeket.

https://www.facebook.com/lettawomenswear

Lin Xiaou Yun übercuki, a hatvanas évek formái inspirálta Szaju márkája olyan fiatal nőknek szól, akik beleuntak a felnőttek világának vonalas, unalmas színű ruhadarabjaiba, és némi pajkosságot csempésznének életükbe a merész színekkel, óriás virágmintákkal és a csillogó felületekkel.

Zimmer Barbara még messzebbre, „a divat aranykorához”, az 1950-es évekhez nyúlt vissza. Célcsoportját azok a 25-45 év közötti nők jelentik, akik az eleganciát, a merészséget, az egyediséget és a nőiességet egyszerre keresik. Meglepő formai és mintamegoldásokat felvonultató darabjait luxusminőségű anyagok használata – és egészen meglepő mix&match megoldások – jellemzik. Az esemény egyik nagy meglepetése is a Barbara Zimmer márkához köthető: a nyolcvanas évek híres hazai topmodellje, a Manöken Leszek fotómodell-iskola vezetője, a még mindig gyönyörű Rábaközi Andrea a márka modelljeként bukkant fel a katalógusban és a kifutón egyaránt.

SOCIAL MEDIA