Bevállalósság, luxusminőség, fiatalok – ezek voltak a közös hívószavak a Modart végzős tervezőinek bemutatóján, de izgalmas rétegkoncepciók és célcsoportok is felbukkantak.
A Modart Művészeti és Divatiskola a francia Mod’Art International kerettanterve alapján nyújt divattervező és divatmenedzser képzéseket, a hallgatók az anyaintézmény diplomáját kapják meg. (A Mod’Art a budapestin kívül Londonban, Belgrádban, Szentpéterváron, Cipruson, Sri Lankán, Sanghajban, Limában, Delhiben, Mumbaiban, és Ho Shi Minh-városban rendelkezik partnerintézményekkel.)
A divattervezés szak friss végzősei diplomamunkáikat egy profi kiállítású nyilvános bemutató keretében prezentálták a Hello Baby bárban. A látottak alapján nem kell aggódnunk: a divatszakma utánpótlása biztosított.
Chu Lan Phuong (Lan Phuong) az itthon kissé elhanyagolt designer férfiruházati vonalat gazdagítja merész színeket és mintákat felvonultató, felsőközép árfekvésű, a bevállalósabb, 20-35 éves férfiakat célzó darabjaival.
Fest Fanni Fandelion nevű márkájának első kollekciója az izraeli kultúrából inspirálódik. Egyszerű, letisztult vonalat képviselő ruháit azoknak a 25-30 év közötti, saját keresettel rendelkező nőknek és férfiaknak ajánlja, akik a kényelem mellett szeretnének kitűnni a tömegből.
Fricz Gerda Save elnevezésű márkájának legfontosabb témája az állatvédelem: a tervező célja, hogy következő kollekciója már vegán lehessen. A nagyvárosi rohanástól és a médiazajtól távol élő, a divatot mégis követő családnak megálmodott ruhái számos természetközeli és játékos elemet, hímzést vonultatnak fel. Különösen üdítő volt az „anyukák” mellett a kisgyerekek szereplése a bemutatón.
Kovács Réka Silver Noize kollekciója a másik végletet képviseli: a szürrealizmus és a dadaizmus alapjain álló, neonszínben pompázó elektronikai alkatrészeket és állatokat megjelenítő applikációkat felvonultató, geometrikus szabású ruháit elsősorban az erős kisugárzással bíró, bevállalósabb személyeknek ajánlja.
Egyik személyes kedvencem Kupás Violetta Kitti Letta névre keresztelt nőiruha-vonala, mely különleges kötési és anyagmanipulálási technikákkal és vidám, élénk színekkel – különösen a tengert idéző zöldekkel és kékekkel -, luxuskategóriájú megmunkálással csábítja a 25-45 év közötti bevállalós hölgyeket.
Lin Xiaou Yun übercuki, a hatvanas évek formái inspirálta Szaju márkája olyan fiatal nőknek szól, akik beleuntak a felnőttek világának vonalas, unalmas színű ruhadarabjaiba, és némi pajkosságot csempésznének életükbe a merész színekkel, óriás virágmintákkal és a csillogó felületekkel.
Zimmer Barbara még messzebbre, „a divat aranykorához”, az 1950-es évekhez nyúlt vissza. Célcsoportját azok a 25-45 év közötti nők jelentik, akik az eleganciát, a merészséget, az egyediséget és a nőiességet egyszerre keresik. Meglepő formai és mintamegoldásokat felvonultató darabjait luxusminőségű anyagok használata – és egészen meglepő mix&match megoldások – jellemzik. Az esemény egyik nagy meglepetése is a Barbara Zimmer márkához köthető: a nyolcvanas évek híres hazai topmodellje, a Manöken Leszek fotómodell-iskola vezetője, a még mindig gyönyörű Rábaközi Andrea a márka modelljeként bukkant fel a katalógusban és a kifutón egyaránt.