Az Avon kommunikációs modelljéhez jól illeszkedik a blog műfaja. A blogolás üzleti oldalait is érintő konferencián közel kétszázan vettek részt.
Hogyan nevelj a trollokból rajongót? Mitől lesz egy blog sikeres? Hogyan lehet megélni a blogolásból? Ilyen és hasonló kérdésekre keresték a választ május 31-én, a bloggereknek szóló Digital Divas konferencián, mely az Avon kezdeményezésével és a Cosmopolitan támogatásával valósult meg.
„Az Avon 126 éves hagyománya és üzletmodellje a személyes kapcsolatra épül, így vállalatunk számára elsődleges, hogy a fogyasztókat bevonjuk a márkaélménybe. Cégünk korán felismerte a hazai blogoszféra fontosságát, éppen ezért kitüntetett figyelmet fordítunk rájuk. A bloggereknek véleményvezér szerepük van az internetes szférában. Tesztelik és visszajelzést adnak termékeinkre, amiket büszkén vállalunk, és amelyek a bloggerek megvilágításában jutnak el a vásárlókhoz” – nyilatkozta Tóth Veronika, az Avon PR & Digital menedzsere.
A konferencián résztvevők kerekasztal-beszélgetéseken keresztül tekinthettek be a blogolás világába, személyes tapasztalatokat és tanácsokat oszthattak meg egymással, és olyan előadásokat hallgathattak meg, amelyek a rutinos, kezdő vagy jövőbeli bloggerek számára egyaránt hasznosak lehetnek. Megtudhatták például, mitől lehet nemzetközi szinten is sikeres egy blog, hogyan mozgósítsák a leghatékonyabban az olvasótáborukat és milyen eszközökkel támogathatják az oldalukat.
A program háziasszonya Lilu volt, aki saját maga is divatblogot vezet Trender néven. A kerekasztal-beszélgetések során a hazai blogoszféra jelentősebb életmód bloggerei – mint a Pumpkin Paradise, a Krémmánia, Urban Eve, Makeup Blog, I love mom, Festy in style, Beauty Junkie, Pandarte, Édesem – osztották meg tapasztalatikat, Sixx és Gönci Gábor, az Ebola Média social media stratégája pedig a trollok megregulázásához adott hasznos tippeket. A szakmai napon előadott Dobó Mátyás, a Doransky szerzője, aki a legsikeresebb külföldi példákat szemléltette, valamint Molnár Zsuzsa, a Sanoma Média Budapest portfolió igazgatója és Szabó György, a kiadó SEO szakértője. Ördög Nóri az inspirációszerzésről, Yazmina Cabrera, a Fashion Days Group content directora a hiteles márkázott tartalmakról, Bebita Bonita pedig a saját videó készítésről beszélt a hallgatóságnak.
Öt kategóriában díjazták a legjobbakat
A konferencia díjátadóval zárult, ahol a szakmai zsűri négy kategóriában díjazta a jelölteket, és a www.cosmopolitan.hu oldalon leadott szavazatok alapján a közönség is megszavazta a legnépszerűbb bloggert. A szakmai zsűri döntése alapján a Digital Divas Awards nyertesei a következők lettek:
- Best in Beauty: Rácz Judit és Bauer Éva, Krémmánia
- Best in Fashion & Trend: Parádi Gabriella, Pumpkin Paradise
- Rising Star: Bolla Viktória, Somay Márk, Erdősi Petra, Sallay Wanda, Hadnagy Tímea és Csorvás Dorottya, 11 Ground
- Blog Design: Farkas Lívia, Urban:Eve
- Közönségdíj: Száki Eszter, Ehssty smink