Az új divízió célja, hogy az adat-, média- és kreatívterületek összehangolásával a kommunikációs ügynökség a korábbiaknál is hatékonyabban támogassa az ügyfelek üzleti céljait.
MediaCom Creative Systems néven indított új globális divíziót a MediaCom, amely a médiát, a technológiával megtámogatott kreativitást és az adatokat integrálja egy nagy egésszé, hogy elősegítse a márkák üzleti sikereit. A Creative Systems a hálózaton belül elsőként az amerikai és az ausztrál piacon indult el, majd erre alapozva folyamatosan vezetik be a többi piacon is.
A MediaCom nemrégiben jelentette be új „Seeing the bigger Picture” pozicionálását, és ennek jegyében az új divízió elindítása számos adat alapú kreatívtermék bevezetésével is együtt jár. Az Adressable Creative szolgáltatás lényege például az, hogy a személyre szabott, célozható médiafelületeken személyre szabott, célozható kreatívok használatát teszi lehetővé, ezzel jelentősen növelve a kampányok teljesítményét. A Creative Analytics pedig egy mesterséges intelligencia alapú eszköz, amely lehetővé teszi annak a megértését, hogy mely hirdetések működnek és melyek nem, és ezekből hosszabb távon használható tanulságokat épít, ami szintén hatásosabbá és hatékonyabbá teszi a márkakommunikációt.
Szintén kapcsolódó újdonság a MediaCom Play, amely gaming területen kínál full-service szolgáltatást. A játékpiac jelenleg a leggyorsabban bővülő szórakoztatóipari szegmens, és a csapat ahhoz kapcsolódóan látja el az ügyfeleket tanácsokkal, hogyan lehet a gaming szegmensben hatékonyan beruházni, és mely megoldások, formátumok a legcélravezetőbbek. A MediaCom Play New Yorkban és Sanghajban hoz létre regionális központokat.
A Creative Systems ezen túlmenően számos olyan kreatívszolgáltatást kínál, amelyeket az ügyfelek korábban a MediaCom Beyond Advertising divízió égisze alatt érhettek el. Ezek közé tartoznak a speciális médiapartnerségek, az influencer marketing, a SEO, valamint a sport és szórakoztatás terület.
„A kreativitás új korszakába léptünk be, ahol minden első számú vezető és marketingigazgató gondolkodásában központi helyet foglal el a relevancia annak érdekében, hogy növekedést tudjanak elérni a piacon. Ahhoz, hogy relevanciát tudjunk építeni a márkák számára, másképp kell dolgoznunk, és a kreatív megoldásokat újszerűen kell kombinálnunk. Az adatokban és insightokban rejlő kreatív potenciál óriási, ám a médiaügynökségek eddig ezt jellemzően nem használták ki, mivel még mindig létezik a média- és kreatívterület közötti hagyományos választóvonal. A Creative Systems hidat épít a két terület között annak érdekében, hogy segítse az ügyfeleink kreatív transzformációját” – mondta az új divízió indításához kapcsolódóan Stef Calcraft, a MediaCom kreatív transzformációért felelő globális vezetője.