Ciklikusan keresünk rá a minket érdeklő termékekre

Hírek

A Gemius az online hirdetések megtekintés utáni hatásait vizsgálva fogalmazott meg javaslatokat a kampánymenedzsment hatékonyabbá tételére.

A hirdetési bannerek vagy linkek átkattintási aránya évről évre egyre csökken. Egyre kevesebb a közvetlen kattintás a hirdető céloldalán. Más szóval, az internet-felhasználók már kevésbé lelkesek, hogy azonnal reagáljanak a megjelent hirdetésekre; sokkal inkább önállóan keresnek rá egy-egy információra a reklámozott termékkel kapcsolatban, vagy írják be a weboldal címét vagy a kulcsszót a keresőablakba. A reklám maga csak kiindulási pont az internetező számára, hogy felkeltse figyelmét egy reklámozott termék vagy szolgáltatás iránt – függetlenül a hirdetés formátumától: display, szponzorált link vagy videó.
Az online forgalmi adatok elemzése lehetővé teszi, hogy beazonosítsuk a hirdetés megjelenése után azt az időszakot és pillanatot, amikor a reklámozott termék, szolgáltatás vagy márka iránti keresések gyakorisága növekszik.

A Gemius elmúlt évi kutatásaira alapozott elemzéséből a következő tendenciák rajzolódnak ki:

  • ­Az internet-felhasználók leginkább a banner megjelenését követő első 20 perc eltelte után mutatnak érdeklődést.
  • ­Hosszabb távon figyelve, a reklámmal kapcsolatos információra történő keresés leggyakrabban a megjelenést követő 3 órán belül tapasztalható. Ezután a kommunikáció hatékonysága – azaz a felhasználó információkeresési hajlandósága – idővel elhalványul, majd szinte teljesen eltűnik. Ez az időszak eltérő az egyes piaci szegmensekben és néhány órától néhány napig tarthat. Az internet-felhasználók tevékenységében ciklikusság figyelhető meg; a ciklus változatos tulajdonságokat mutat a piaci szegmenstől függően. A reklám hatékonysága (a felhasználóban kiváltott vágy, hogy online rákeressen az ajánlattal kapcsolatos információra) szabályos időszakonként újra magasra szökik: 24, 48, 72 óra, stb. Ebből arra következtetnek, hogy az emberek többsége egy napon belül mindig közel ugyan abban az időszakban használja a számítógépét internetezésre, így az érdeklődések csúcspontjaiban jól megfigyelhető ez a 24 órás ciklus.
  • ­Ez az érdeklődés néhány 24 órás ciklus után elhal. Egyes iparágakban, ahol a döntési folyamat hosszabb időt vesz igénybe (pl. telefonszolgáltatók), a reklámüzenet akár 7 napig képes túlélni az internet-felhasználó fejében. Más piaci szegmensekben (ahol a döntéseket gyorsabban hozzák, mint például online repülőjegy vásárlás, last minute ajánlatok), az érdeklődés hamarabb – 48-72 óra (azaz 2-3 ciklus) után elhalványul.

Ezek a megfigyelések ráirányítják a figyelmet az online hirdetési kampányok hatékonyságának mérésére és ellenőrzésére eddig használt módszerekre, valamint néhány új paradigma alkalmazására a hatékony kampánymenedzsment során. Ilyen például a kampány teljes tartamára kiterjedő pontos felhasználói újracélzás (a reklámüzenet időről időre történő frissítése), mindez az értékelésnek megfelelően korrigálva az RTB rendszerben (figyelembe véve az eltelt idő hatását a vásárlási potenciálra), alkalmazva a céloldalon is (azon az adott webhelyen, ahol a tranzakcióra sor kerül), továbbá figyelembe véve az előzményeket (statisztikák) és a reklám által az internetezőkben kiváltott hatást.

SOCIAL MEDIA