Bújócskázz a Nappal! – 1 millió forintból újult meg a Nap gyermekei pályázat győztes óvodájának játszóudvara

Hírek Kiemelt

A dm idén tizenegyedik alkalommal hirdette meg a Nap gyermekei pályázatot óvodás csoportoknak. Céljuk, hogy játékos módon, hívják fel a kisgyermekek, pedagógusok és a szülők figyelmét a napvédelem fontosságára. A pályázat fődíját, az 1 millió forintos udvarfejújítást a Homoki óvoda Katica csoportja nyerte Tiszaföldvárról. Az udvart szeptember 9-én ünnepélyes keretek között adták át a gyerekeknek.

Az idei évben az óvodai csoportok egy bunki építését kapták feladatul, ahová elbújhatnak a Nap káros sugarai elől. A feladat népszerűségét mutatja, hogy rekord mennyiségű, több mint 800 pályázat érkezett az ország minden pontjáról. A pályázatnak köszönhetően így közel 70.000 kisgyermek ismerkedett meg a helyes napvédelem alapjaival és annak jelentőségével. A kecsegtető fődíj mellett minden pályázó ovi garantált naptejcsomagban részesült a L’ORÉAL Magyarország Kft. jóvoltából.

Hittner Krisztina, a dm pr és ügyfélszolgálati csoportvezetője az eseményen hangsúlyozta, hogy a vállalat számára milyen nagy örömet jelentett a sok pályázó: „Az elmúlt évben a járvány miatt sajnos nem tudtuk teljeskörűen kiírni a pályázatot. Ezért külön öröm számunkra, hogy az immár több mint tíz éves múltra visszatekintő pályázatunk idén ismét a megszokott formában valósulhatott meg, és kreatív feladatok segítségével taníthattuk meg a kicsiknek a helyes napvédelem alapjait. A nagy számú jelentkezés azt mutatja, hogy az intézmények is hiányolták a pályázatot.  A napvédelmi edukáció a nyár folyamán népszerű strandokon, fürdőkben úgynevezett UV-ellenőr roadshow keretében is folytatódott, ahol az idősebb korosztály figyelmét is felhívtuk a napvédelemre.

A zsűri nagyon nehéz helyzetben volt, hiszen soha nem kellett még ilyen nagyszámú pályázat közül kiválasztania azt az egyet, aki megnyeri az 1 millió forint értékű játszótér-felújítást, a gyerekek létszámának megfelelő SUNDANCE gyerek napszemüvegeket és a MiniPolisz kirándulást. A zsűrizés során fő szempont volt, a kreativitás, az egyediség, a használhatóság, és a fenntarthatóság. Kiemelt jelentőséggel bírt, hogy a gyerekeket is bevonják a bunki elkészítésébe.

Ezen szempontok alapján a fődíjat a Homoki Óvoda Katica csoportja nyerte Tiszaföldvárról.  A bunki tervezését és kivitelezését az óvoda pedagógusai vezették. „Sokáig gondolkodtunk, hogyan tudnánk az újrahasznosítást a bunkiépítés során ötvözni. Mozgósítottuk a szülőket és ismerősöket a városból, és a szomszéd településről is, hogy gyűjtsék a tejes és üdítős dobozokat” – meséltek a pályázat előkészítéséről az óvónők – Együtt terveztük meg a bunki szerkezetét és a ragasztás technikáját. A házikó kinézetét a gyerekekkel közösen álmodtuk meg. A rövid határidő ellenére sikerült időben elkészülni, és egészen az átadóig óvni a bunkit.”

Az udvar az óvodai tanév kezdésére el is készült. A visszatérő és beszokó gyermekek a szeptember eleji napokon, örömmel próbálták ki a rugós játékokat és hűsöltek a napvitorlák alatt. A Nap gyermekei programhoz a Magyar Rákellenes Liga is csatlakozott, s szakmai partnerként segítette a dm kezdeményezését. Idén újdonságként az első 100 beküldő Panna és a Fénytündér című mesekönyvet kapott. A tanulságos történetet Hermann Marika írónő a dm kérésére készítette, és elsőként a Nap gyermekei pályázaton indult ovisok vehették kézbe.

A dm ajándékokat biztosító partnerei a L’Oréal Magyarország Kft., az Anyamesélj.hu, a budapesti Minipolisz és a Katex Kft. voltak.

 

SOCIAL MEDIA