Az RTL 2022-ben is sikeres évet zárt pénzügyi eredményeit és elérését tekintve egyaránt. A RTL televíziós csatorna megőrizte vezető pozícióját a nézettségi piacon a fő kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben, miközben az RTL Magyarország digitális felületei is tovább erősödtek és a médiavállalat végrehajtotta az elmúlt évtized legnagyobb termékfejlesztését, az RTL+ streamingplatform bevezetésével – olvasható az RTL Magyarország közleményében.
Az RTL Magyarország teljes konszolidált árbevétele a 2022-es pénzügyi évben 113 millió euró volt, nyeresége pedig 13 millió euró. A médiavállalat árbevétele valamivel kevesebb volt a 2021-es, 116 milliós bevételi eredményhez képest, ennek oka elsősorban az árfolyamváltozásokban keresendő, de ezt a hatást részben ellensúlyozta a vállalat organikus növekedése.
A 2022-es pénzügyi évben az RTL Magyarország részét képező, többek között az RTL tévécsatornát üzemeltető Magyar RTL Televízió Zrt. (M-RTL Zrt.) 47,2 milliárd forintos nettó árbevétel mellett 680 millió forintos adózás utáni eredményt könyvelhetett el.
A tavalyi év legnagyobb termékfejlesztése az RTL számára az RTL+ streamingszolgáltatás elindulása volt. Ez az első hazai streaming platform, amely helyi, magyar nyelvű, kifejezetten a platformra gyártott tartalmakat kínál az előfizetőknek. Az RTL streaming-piacra való belépése sikeres volt: indulása óta az RTL+ előfizetői száma az RTL várakozásait felülmúló ütemben növekszik, 2022 decemberében 251 000 volt az RTL+ és RTL+ Active előfizetők száma, 2023 március végére a platform elérte a 277 000-es kumulált előfizetői számot. A felhasználói adatok alapján egyértelműen a helyi, magyar nyelvű tartalom segíti a platform növekedését. Ehhez a fogyasztói igényhez az RTL egy különösen versenyképes tartalomvagyonnal rendelkezik, amit folyamatosan fejleszt és tovább bővít 2023-ban is, lineáris csatornáin és streaming-platformján egyaránt.
2022-ben is, főműsoridőben, a 18-49 éves korosztály körében 15,0 százalékos közönségarányával** az RTL volt a legnézettebb televíziócsatorna a hazai tévés piacon. Az év során a csatorna a megnyert esték számát tekintve is maga mögé utasította a hazai tévés mezőnyt 228 nyert estével. Az RTL adta a tavalyi évben a legnézettebb, nem sport tematikájú műsort, az X-Faktort. Az RTL hírműsorai továbbra is a legerősebb news brandek Magyarországon, az RTL Híradója nyerte a hírversenyt 2022-ben a kiemelt kereskedelmi célcsoportban.
A 2021 év végén videós hírportálként megújult RTL.hu 500 000 fölötti napi átlag oldalletöltést ért el 2022-re decemberére. 2022 decemberéig bizonyos hónapokban az oldal átlagos felhasználószáma meghaladta a 200 000-et.
*Az RTL Magyarország (RTL Hungary) megnevezés a tulajdonosi jogkört gyakorló RTL Group által a hivatalos tőzsdei jelentésekben használt gyűjtőnév, nem jogi entitás. Az elnevezés alatt minden, az RTL Grouphoz tartozó, Magyarországra, magyar nyelven műsorszolgáltatást végző cég értendő, beleértve az M-RTL Zrt.-t is.
** Lineáris SHR% (a Nielsen által Other kategóriába sorolt nézettség nélkül kalkulált közönségarány) Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49, TSV+Vendég adatokkal, főműsoridő (19:00-22:59); Gemius