Az óceánok valódi világa a Tropicariumban

Hírek Kiemelt

A június 5-i Környezetvédelmi világnap és a június 8-i Óceánok világnapja alkalmából a Campona a Tropicariummal és a Zero Waste Hungary-vel karöltve, egy látványos digitális megoldás segítségével teszi érzékletessé a Tropicarium látogatói számára az óceánok műanyagszennyezettségének döbbenetes mértékét. A nagyközönség számára három napig megtekinthető látványelem mellett, a sajtó munkatársai egy kerekasztal-beszélgetés keretében, szakértőktől hallgathattak meg további részleteket a probléma súlyáról, valamint a lehetséges megelőzési módokról.

A véget nem érő műanyagszemét-termelés és a nagyvizek élővilágának veszélyeztetettségére hívja fel a figyelmet az az installáció, melyet a Campona a Tropicariumban állított fel a Zero Waste Hungary-vel együttműködésben. A kezdeményezés elsődleges célja, hogy rávilágítson azokra a meghökkentő tényekre, miszerint percenként egy teherautónyi szemét kerül az óceánokba, és hogy ennek következtében a tengeri élőlények soha nem látott fenyegetettségnek vannak kitéve.

„Az akció nem titkolt célja a megdöbbentés, hiszen Magyarországon, távol az óceánoktól nem találkozunk személyesen a problémával, ami persze nem jelenti, hogy nem is vagyunk érintettek. A Tropicarium az a helyszín, ahol leginkább átélhetjük mi is a valódi óceánélményt, éppen ezért fontosnak tartjuk, hogy bemutassuk a valóságot, és felhívjuk a figyelmet az óceánok védelmének fontosságára” – foglalta össze Voith Kinga, a Campona marketingvezetője a kampány célját.

A bevásárlóközpont, a környezettudatosságra való nevelés jegyében, az installáció felállításán túl szakmai kerekasztal-beszélgetést rendezett a sajtó számára, melynek keretében neves szakértők részvételével járták körül a klímaváltozás elleni harc és az óceánok védelméért folyó küzdelem jelenlegi helyzetét. Az eseményen Garami Gábor beszélgetett dr. Rodics Katalin természetvédővel, a Greenpeace kampányfelelősével, Kump Edina környezetkutatóval, hulladékcsökkentési szakértővel, a hulladekmentes.hu blog szerzőjével, valamint Farkas Viviennel, a Tropicarium állatgondozójával.

Dr. Rodics Katalin elmondta, hogy a Föld 71 százalékát borító óceánok szerepe többek között azért is kulcsfontosságú, mert az általunk belélegzett oxigén felét az óceánok „állítják elő”. Hangsúlyozta, hogy a Greenpeace hazai és nemzetközi szinten is törekszik arra, hogy érdemi változások történjenek a hulladék kibocsátás óriási volumenének megfékezésében. Kump Edina hozzátette, hogy a műanyagszennyezés ellen a saját otthonunkban is rengeteget tehetünk, az apróbb lépésektől kezdve a teljes életmódváltásig, a fő cél az, hogy mindenki felismerje, egymaga is hozzájárulhat a műanyag-válság felszámolásához. Farkas Vivien elmondta, hogy a Tropicarium igyekszik a legtöbb információt megosztani a náluk is bemutatott óceáni és édesvízi állatokról és azok életmódjáról, véleménye szerint kiemelkedően fontos annak bemutatása is, hogy ezek az állatok milyen nagy veszélynek vannak kitéve az emberek által termelt hatalmas mennyiségű műanyag szemétnek köszönhetően.

A Campona bevásárlóközpont célkitűzései túlmutatnak a fogyasztás és a vásárlás ösztönzésén, a környezettudatosságra való figyelemfelhívási akcióikkal, családi rendezvényeikkel a helyi közösség klímavédelmi edukációjában is részt kívánnak venni. Ennek a figyelemfelhívó akciónak része, hogy miután szembesíti az embereket a problémával, arra is rávilágít, hogy mindenki tehet a megelőzés érdekében. A látogatókat arra ösztönzi, hogy a bevásárláshoz ne az eldobható műanyag szatyrokat használják, hanem keressék az ökotudatos megoldásokat.

Az óceánok valódi világával június 5-től június 7-ig találkozhatnak a Tropicariumba látogatók, akik számára a Campona korlátozott számban ajándék öko bevásárlótáskát biztosít, ezzel is támogatva a környezettudatos bevásárlást és a műanyagszennyezés csökkentéséért folyó harcot. Csütörtökön pedig, a Zero Waste Hungary képviseletében Gózon Eszter személyes hulladékcsökkentési tanácsadással várja az érdeklődőket, ezzel is segítve az egyéni lehetőségek megtalálását, és jobb kiaknázását.

SOCIAL MEDIA