Az élelmiszer-veszteség az egész ellátási lánc során megjelenik

Hírek

A Lidl Magyarország folyamatosan azon dolgozik, hogy minél kevesebb élelmiszer váljon hulladékká, ennek érdekében optimális rendelési mennyiségek meghatározására törekszik, fogyaszthatósági vagy minőségmegőrzési időt nyomon követő rendszert és árcsökkentett értékesítési megoldásokat alkalmaz – írják.

 

Országossá vált Mentsük meg! akciójának keretében a külsőleg már nem tökéletes, de még fogyasztható gyümölcsöket és zöldségeket egységcsomagban, kedvezményes áron, valamint az előző napi értékesítésből megmaradt, de még fogyasztható 2 és 5 darabos egységcsomagokba összeállított édes és sós pékárukat fél áron kínálja a diszkontlánc a vásárlóknak.

A még emberi fogyasztásra alkalmas élelmiszer-feleslegből a jogszabályi előírásoknak megfelelően rászorulóknak adományoz a vállalat. A jogszabályi kötelezettségen túl partnerein keresztül zöldséggel, gyümölccsel és pékáruval is segíti a diszkontlánc a nélkülözőket, 2021-ben indított akciójának keretében pedig a hagyományos bolti élelmiszermentésen felül a nyári kitelepülésein – a Lidl FesztMarketben – megmaradt zöldség-gyümölcs és pékáru termékekkel is a szükségben élőket segíti. „Az élelmiszerpazarlás visszaszorítása kiemelten fontos a Lidl Magyarország számára. Örülünk, hogy partnerszervezeteink segítségével a nyári kitelepüléseinken megmaradt felesleg sem megy kárba, azzal környékbeli, nehéz sorsú családokat, idén nyáron közel 1000 rászorulót segíthettünk” – nyilatkozta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

A 2024-ben megrendezett 42. Lidl Balaton-átúszáson megmaradt pékáruadomány a Magyar Máltai Szeretetszolgálat segítségével Fonyód, Balatonfenyves, Öreglak-Barátihegy, Lengyeltóti, Vityapuszta és Somogyvár településeken élőkhöz jutott el, míg a Campus és a SZIN fesztiválokon a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel működött együtt az áruházlánc. „A Lidl felajánlása által több száz Debrecen és Szeged környékén élő embernek nyújthattunk támogatást, tehát helyben segítettünk a zöldség-gyümölcs és pékáru élelmiszerekkel. Azonban nemcsak a segítségnyújtás miatt fogadtuk nagy örömmel az újabb együttműködési lehetőséget. Az ilyen fesztiválok kiváló lehetőséget nyújtanak arra, hogy a Lidl Magyarországgal folytatott, egész éven át tartó élelmiszermentő együttműködésünket a fiatalabb generációknak is bemutathassuk és az ő szemléletüket is formálhassuk. Márpedig ez a kulcs a pazarlásmentes jövő felé” – mondta Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület külső kapcsolatokért felelős igazgatója.

 

SOCIAL MEDIA