Az e-kereskedelem piacának kihívásaira szeretne válaszolni a DHL Supply Chain

Hírek

Az e-kereskedelem piacának rohamtempójú fejlődése megállíthatatlan: a megváltozott szokások az online térbe terelik a fogyasztókat és a kiskereskedőket, mely egyre nagyobb teret ad a webáruházaknak, és ezzel együtt a fulfillment szolgáltatásoknak. A DHL Supply Chain szerint a kiskereskedelem jövője ma kezdődik, melyben az e-kereskedelem az átjáró.

 

A Covid-19 világjárvány számos területen kényszerítette arra a vállalkozásokat, hogy a tervezettnél korábban gondolják újra működésüket, biztosítva ezzel a munkavállalók, valamint az ügyfelek egészségét és biztonságát, és saját gazdasági túlélésüket. Ennek köszönhető az is, hogy az e-kereskedelemben tapasztalható gyorsulás messze túlmutat bármely előrejelzésen. Az e-kereskedelem világszintű növekedése 2020-ban 19%-os volt, a növekedés nagy részét azonban a szuperóriás piacterek teszik ki, hiszen a globális kiskereskedelmi piac növekedése a járvány kitörésének évében 26,4%-ra tehető. A növekedés soha nem várt számokat mutatott, azonban voltak, akik elégedetlenül távoztak, vásárlás nélkül: az online kosarak 65%-a túl lassú vagy a túl drága szállítás miatt nem érte el a kifizetés fázisát.

 

A saját B2C csatorna előnyei

A vásárlói adatok feletti ellenőrzés, amely lehetővé teszi az adatvezérelt döntéseket, és javítja a vásárlói élményt, egyúttal arra ösztönöz számos kiskereskedőt, hogy a piacterek használata helyett saját platformokat hozzanak létre. Sok kiskereskedő profitál a kiskereskedelmi piacterekből, de mivel ezek a platformok úgy döntöttek, hogy bizonyos termékkategóriákat és a harmadik féltől származó adatok felhasználását háttérbe szorítják, a vállalkozások elkezdtek más alternatívák után nézni. Kénytelenek is reagálni, ugyanis a fogyasztók 87%-nak fontos, hogy gyorsan megtalálják, amire szükségük van, és minél előbb be-és kijussanak az üzletből. Nem szabad a kereskedőknek szó nélkül elmenniük amellett sem, hogy a fogyasztók 56%-a nem vásárolna újra egy webshopból, ha rossz tapasztalataik lennének a szállítás során. A saját csatorna sok előnyhöz juttatja a kereskedőt: közvetlen kapcsolata van a vásárlójával, így a márkája nem gyengül, több realizált értéket tudhat magáénak, hiszen nincsen piactéri díj. Kellő rugalmassággal szolgálhatók ki a vásárlók, hiszen nincsenek a piacterek által diktált korlátozások.

A DHL Supply Chain globális óriásként lép be a piacra. A DHL EFN egy páneurópai e-fulfillment hálózat, mely az ügyfeleinek raktározási, készletgazdálkodási, rendelésfeldolgozási, és visszárukezelési szolgáltatást nyújt, és a legfontosabb versenyelőnyhöz is hozzásegíti őket: már másnap kézbesítik a kereskedő termékét a vásárlóhoz.

„A DHL European Fulfillment Network (DHL EFN) mindenki számára elérhetővé teszi az online kereskedelmet. A raktárlogisztikában, szállítmányozásban nemzetközi és hazai szinten is profi vállalatunk új szolgáltatása lehetőséget kínál minden olyan webshop számára, melyek gördülékeny és követhető raktározást igényelnek a termékeiknek. Az EFN szolgáltatás leveszi a terhet a kereskedők válláról: az implementálástól kezdve a boldog ügyfél mosolyáig, mindent egyben biztosítunk egy webshop számára” – mondta el Kemény Zoltán, a DHL Supply Chain Magyarország ügyvezető igazgatója.

 

Fotó: Glenn Carstens-Peters/unsplash.com

 

SOCIAL MEDIA