A magyaroszági kreatív szakma meghatározó versenye, az Arany Penge döntős pályázatai közé került a Liszt Ferenc Kamarazenekar teljes megújulását támogató integrált kampány részeként kidolgozott, zenevezérelt dinamikus arculat. Az egyedülálló vizuális arculat megálmodása és megtervezése a Brand Bar ügynökség munkáját dicséri.
Idén 21. alkalommal rendezi meg a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége MAKSZ a hazai kreatív szakemberek egyik legmeghatározóbb versenyét, az Arany Pengét. A 2021-es design megoldások közül brand design alkategóriában került a finalisták közé a Brand Bar ügynökség. Pályázatukban a Liszt Ferenc Kamarazenekar márkamegújításának részét képező zenevezérelt dinamikus arculatot mutatták be. A nevezési film a Café Communications munkáját dicséri.
Az arculat zenevezéreltsége abban áll, hogy a zenekar új logója alapvetően egy újragondolt kottarendszer. A logó Bartók Divertimentójának első ütemeit teszi láthatóvá, lényegében egy alternatív zenei nyelv használatával. Dinamikus azért, mert ezzel a notációs módszerrel bármely zenemű vizualizálható, amelynek köszönhetően elvben végtelen számú grafikai jel hozható létre, amelyek bár minden zenedarab esetében mások, mégis egységes vizualitást hordoznak, a márkaarculat egészéhez kapcsolódnak.
“Olyan arculat kialakítására volt szükség, amely kifejezi a márka személyiségét, letisztult, újító, különleges, van benne valami meglepő, emellett amely képes támogatni a zenekar külföldi és belföldi ismertségének és elismertségének jelentős növelését, továbbá reflektál a mai kor kihívásaira és tudja segíteni a fiatalabb közönség felé való nyitást – mondta Simon Attila, a Brand Bar kreatív igazgatója. – Az arculati koncepció komoly csapatmunka eredményeként született meg zenészek és grafikusok szoros együttműködésében.”
A teljes arculati keretrendszer megújítása integrált marketing- és kommunikációs stratégia alapján történt, amelyért a FleishmanHillard Café ügynökség és a Stratlog tanácsadó cég felelt.
“A márka újraalkotásának megkerülhetetlen része volt az új arculat kialakítása is. Örömünkre szolgál, hogy egy ilyen volumenű integrált projekten dolgozhattunk, remek partnerekkel együtt. Ahhoz, hogy a kommunikációs eszközök, köztük az arculati elemek is, illeszkedjenek a sratégiai alapokhoz, kiemelten fontos az összehangolt munka. Izgatottan várjuk a hazai és nemzetközi PR- és kreatív szakma visszajelzéseit” – mondta el Balaton Anita, a FleishmanHillard Café ügyvezető igazgatója.
A FleishmanHillard Café pályázata, amelyben a Liszt Ferenc Kamarazenekar rebranding kampányát mutatták be részletesen, reputáció-és márkamenedzsment kategóriában az IPRA Golden World Awards döntőjébe is bejutott a nemzetközi zsűri döntése alapján. Az IPRA eredményhirdetését a járványhelyzet miatt online formában fogják megtartani, míg az Arany Penge díjátadóját július 22-én Budán rendezik meg.