Átadták az idei Art is Business Díjakat

Hírek

Az Art is Business Díjakat az előző években olyan vállalatok, magánemberek és városok érdemelték ki, mint a B. Braun Magyarország, a Mastercard, a BMW Magyarország, a Magyar Telekom, az Intelligent Power Solutions, a Vylyan Pincészet, a Káli Art Inn, az Egis Gyógyszergyár, a Duda Éva Társulat, Gazsi Zoltán, Sófi József, Horgas Eszter, Dinyés Dániel, Rényi Andrea, Polgár András, Gergye Krisztián, Pécs és Nyíregyháza.

 

A díj zsűrije minden évben hazai kulturális intézmények kommunikációs vezetőiből, valamint az előző év nyerteseiből áll. 2024-ben a tizenegy fős döntőbizottság tagjai:  Bíró Árpád, az Örkény Színház marketing- és kommunikációs vezetője, Fehér Zsuzsanna, a Ludwig Múzeum marketing- és kommunikációs vezetője, Juhász Dóra, a MOME brand- és kommunikációs igazgatója, Hóbor Helga, a Nemzeti Táncszínház kommunikációs és értékesítési vezetője, Jávor Zsófia, a MÜPA PR- és kommunikációs tartalomfejlesztési vezetője, Misetics Mátyás, a MITTE Communications kreatív igazgatója, Molnár Júlia és Héjja Róbert, a Káli Art Inn tulajdonosai, Tornóczky Gabriella, az Egis Gyógyszergyár kommunikációs vezetője, Gazsi Zoltán, az Eisberg Magyarország ügyvezetője, Duda Éva, a Duda Éva Társulat vezetője és Sófi József biológus, üzletember, mecénás.

 

2024 nyertesei

Az Innovatív művészeti kezdeményezés kategóriában azon kulturális szereplők és projektjeik érdemlik az elismerést, akik megmutatják, hogy több lábon állva is gondoskodhatnak szervezetük finanszírozásáról. Idén a MeseTereket díjazta a zsűri. A művészeti vállalkozás a közösségi terekben, parkokban jeleníti meg a finom, művészi koncepciót, faragást, festőiséget. Kő Boldizsár és csapata 2001 óta több mint 70 képzőművészeti játszóteret alkotott Magyarországon és külföldön. A legelső, a Millenáris parkban található Zöld Péter Népmese Játszótér mára ikonikus mintává vált.

2024-ben a Vállalati kategória díjat a KPMG vehette át. A nemzetközi cég évek óta aktív szereplője a kulturális életnek, támogatási programjaikat a közös értékek és a jövő iránti felelősség vezérlik. Az ESG-stratégiájukban vállaltak szerint a kultúrát pro bono projektek, tudásmegosztás és innovatív programok révén segítik. Példák erre a Liget Projekt, a Ludwig Múzeum – BarabásiLab együttműködés, a Veszprém– Balaton EKF 2023, valamint az Operaház és EU kreatív városi projektek támogatása.

Rendszeresen részt vesznek olyan rendezvényeken, mint a Gallery Weekend, a Brain Bar, a Margó Fesztivál, és a Kortárs Műgyűjtő Akadémia, miközben munkatársaik számára is élményalapú programokat kínálnak, például a Szépművészeti Múzeumban vagy az Operaházban.

A vállalati projekt kategóriában a Veolia Energia Magyarország Zrt.-t díjazták a 2021-ben indított, A tehetség esélyt érdemel című programjáért. A kezdeményezésben a Bolyai Gyermekotthoni Központban élő gyermekeknek biztosítanak lehetőséget a különböző festészeti technikákkal való megismerkedésre kortárs művészmentorok segítségével. A program célja a gyermekek tehetségének fejlesztése és támogatása. Az alkotásokat jótékonysági aukción árverezték el, az ebből származó bevételt a fiatal alkotók közvetlenül használhatják fel jövőjük építésére. A programban indulásakor hat gyerek vett részt, idén már huszonkilencen alkotnak a Budapest Art Factory kreatív műhelyében tizenhét mentor irányításával.

A forprofit mecénás elismerést Kósi Gábor és felesége, Kósiné Mihálkovics Edit érdemelték ki, miután Görgényi Tibor és Peller Károly, vagyis a Propeller Team jelölte őket. A házaspár ugyanis évek óta elhivatottan segíti és támogatja a művészeti projektjeiket.

A felelős vállalati vezető kategóriában Jamniczky Tímea, JCDecaux Hungary vezérigazgatóját díjazták, aki 15 éve vezeti a céget, amely kedvezményes megjelenést biztosít citylight felületein művészeti és kulturális szereplők számára, valamint évről évre meghirdeti az Álljon meg egy novellára! pályázatot. Mindemellett elkötelezett a mentorálás és az élethosszig tartó tanulás iránt, aktív résztvevője a Menedzserszövetség, a Hungarian Business Leaders Forum és az Art is Business Perspektíva programjainak.

Az Art is Business kétévente hirdeti meg a kulturális turizmus kategóriát, a díjat ezúttal Szeged városa kapta. Az alföldi város méltán híres kulturális gazdagságáról és turisztikai vonzerejéről, amely régiója és az ország egyik legkiemelkedőbb úti céljává teszi. A település történelmi és építészeti öröksége, valamint pezsgő kulturális élete egész évben vonzza a látogatókat. A „fesztiválváros” elnevezés sem véletlen: Szeged ad otthont olyan nemzetközi hírű eseményeknek, mint a Szegedi Szabadtéri Játékok, a Szegedi Ifjúsági Napok (SZIN), a Borfesztivál és a THEALTER Nemzetközi Színházi Fesztivál – írják.

 

Fotó: A 2024-es nyertesek

 

SOCIAL MEDIA