Átadták a „beneFIT Prize 2019 – for Happy Employees” díjakat

Hírek Kiemelt

A Humánpolitika.com közhasznú Egyesület és az All You Can Move SportPass 2019-ben megalapította a beneFIT Prize programot. A cél azoknak a kis,- közép-, és nagyvállalatoknak a díjazása és bemutatása, amelyek a munkavállalói egészségprogramokra a társadalmi felelősségvállalás részeként tekintenek. Ezek a cégek hozzájárulnak a munkaerő elvándorlásának megállításához, jelentősen javítanak saját munkaerőpiaci pozíciójukon és erősítik a cégük iránti lojalitást a dolgozókban.

A Külgazdasági és Külügyminisztérium államtitkára, Menczer Tamás nyitotta meg a BeneFIT Prize díjátadóját. Beszédében elmondta, hogy Magyarországon is egyre kiélezettebb verseny van a munkaerőért, a dolgozók lojalitásáért. Az államtitkár azt is kiemelte, hogy a kormány egyik legfontosabb feladata a munkahelyteremtés, 2010 előtt közel 12%-os volt az országban a munkanélküliség, mára ez 3,4%-ra csökkent. Menczer szerint ma különösen aktuális, hogy a döntéshozók tudatosan tegyenek a munkavállalók testi-lelki egészségéért. Ezért üdvözölte a BeneFIT Prize kezdeményezést, melynek célja túlmutat a vállalatok díjazásán, az igazi nyertesek a munkavállalók.

Adevinta

A vállalati egészségkultúrát felsővezetői elkötelezettséggel, vállalati szintű stratégiai prioritássá kell tenni – mondta a díj alapítója, dr. Mihalik Zsuzsa, aki múlt hét csütörtökön nyerte el az EY Év Üzletembere Életminőség Fejlesztése különdíját. Hozzátette, a vállalati egészségkultúra nem csak az egyén szintjén jelenik meg – ahol produktívabb, kreatívabb, motiváltabb és kevesebbet betegeskedő munkavállalót eredményez –, hanem értékteremtő spirálként is megjelenik a vevői oldalon mint pozitívabb brand-image, illetve mint jobb minőségű szolgáltatás. Pénzügyi szinten pedig nagyobb bevétel és kisebb költség jelentkezik, azaz magasabb lesz a jövedelmezőség – tette hozzá dr. Mihalik Zsuzsa. Kiemelte továbbá, hogy a vállalati egészségkultúrák kialakításának köszönhetően makroszinten sokkal egészségesebb és boldogabb társadalmat lehet teremteni.

A felhívásra összesen 97 cég jelentkezett, amelyből 50 pályázat lett shortlistes, így összesen 300 ezer munkavállalót képviseltek a pályázó cégek. A szakmai díjak odaítéléséről független bírálóbizottság döntött.

A zsűri tagjai: Gazsi Zoltán, az Eisberg Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, Schneider Balázs, az AYCM alapítója és ügyvezető igazgatója, Feuertag Ottó, az Európa Design alapító-tulajdonosa, Makrai Fanni Y2Y business coaching executive coach, Kurtisz Krisztián, a Cherrisk alapító vezérigazgatója, Szabó Csaba, a Develor vezérigazgatója, Dr. Csernák Zsolt, a Synlab Hungary Kft. szakmai igazgatója, valamint Szegedi Dávid, a Nespresso International sales managere.

A zsűri az alábbi faktorok mentén vizsgálta a beérkező pályázatokat:

  • Prevenció (pl. szűrővizsgálatok, életmód tanácsadás)
  • Egészséges táplálkozás (pl. egészséges étel-választék a menzán, gyümölcsnap)
  • Munkahelyi sport (pl. tömegsportversenyeken való közös részvétel, sportbérlet, sportnap)
  • Egészség-, baleset és életbiztosítás
  • Edukáció (pl. mentorprogram, tréningek, tehetségmanagement)
  • Rekreáció (pl. masszázs, meditációs programok)
  • Munkakörnyezet (pl. ergonómikus bútorok, gerincbarát székek, csökkentett zajszint, szemkímélő képernyő)
  • Mentális egészség (pl. coach, pszichológus, közösségi tér, extra szabadnap)
  • Környezettudatos működés (pl. járműflotta-választás, vállalati bicikli)
  • Gyermekbarát intézkedések (pl. munkahelyi óvoda, gyerektábor, extra szabadság, rugalmas munkavégzés)
Borsodchem

A díjazott vállalatok – amelyek a legtöbbet tesznek a dolgozóikért – a díjátadón egy iparművész által készített, szívet ábrázoló szobrot kaptak. Kisvállalati kategóriában az Interticket Kft., középvállalati kategóriában a Swicon Kereskedelmi és Szolgáltató Zrt., míg nagyvállalatként a Vodafone lett a nyertes. A közönség is szavazhatott azokra a vállalatokra, amelyek egy-egy microsite-on mutatták be, hogy miért is jó náluk dolgozni, milyen náluk a munka világa. A közönségdíjat kisvállalati kategóriában az Online Comparison Shopping Kft. kapta, a Marso Kft. nyert a középvállalati kategóriában, míg nagyvállalatként a Borsodchem nyert.

„Nagyszerű kezdeményezésnek tartjuk a vállalati egészségprogramok versenyét. Hiszünk abban, hogy a modern munkakörnyezetnek része, hogy biztosítjuk a kollégák számára a fizikális és mentális felfrissülés lehetőségét. A Vodafone-nál aligha akad olyan munkatárs, aki ne hallott volna a Re-Charge programról, amely átfogó vállalati jólléti program révén nem csupán időszakosan van jelen a kollégák életében. A BeneFit Prize nem csak a Re-Charge program sikere, hanem mindazon munkatársaké is, akiket a jólléti program jobb teljesítményre sarkalt” – fogalmazott Tóth Zsuzsanna, a Vodafone Magyarország HR-vezérigazgató-helyettese.

Különdíjakkal azokat értékelte a szakmai zsűri, akik egy-egy szegmensben alkottak kiemelkedőt. A mentál wellness területen a Digic Pictures Kft. győzött, a biztosítások területén a dm Kft., a portolás-rekreáció díját az Adevinta CMH Kft. nyerte el, az öko-barát kategória különdíjasa a Zwack Uniqum Nyrt. lett, az egészségügyi prevenció témakörében az Unilever Magyarország Kft. lett a legjobb, az edukáció terén a Magyar Református Egyház Bethesda Gyermekkórháza bizonyult a legjobbnak, a családbarát kategóriát szintén a Bethesda nyerte el, a munkakörnyezet pedig az ExxonMobil Üzletsegítő Központnál a legideálisabb. BeneFIT Ambassadort is választott a zsűri, a Bergmann Könyvelő Iroda alkalmazottja, Both Szabolcs lett a díj nagykövete.

„A BeneFIT Mozgalom egyik célja a munkaerő itthon tartása, melyhez kulcsot, megoldást nyújthat a BeneFIT Prize, hiszen ma a vállalati gondoskodás, a munkavállalói élmény a legfontosabb faktor mind a munkaerő toborzása, mind pedig megtartása során. A beneFIT Mozgalom másik küldetése: rábírni a döntéshozókat arra, hogy adókedvezményben részesítsék azokat a vállalatokat, kik áldoznak a vállalati jóllét, a vállalati egészségkultúra megvalósítására. El szeretnénk érni, hogy ne a bérhez hasonló adóteher sújtsa ezeket az intézkedéseket, hanem a SZÉP kártyához hasonlóan, 35%-os adót kelljen ezen elemek bevezetése után fizetni. Hacsaknem 0 százalékost.” – tette hozzá dr. Mihalik Zsuzsa.

SOCIAL MEDIA