A változtatás hátterében nem csak a kreatívanyagok frissítésének szándéka, de a civil szervezet különböző ügyeiben érdekeltek hatékonyabb megszólítása is áll.
Az arculatváltással azokat is szeretnék elérni, akik ismerik a szervezetet, de cél, hogy mások figyelmét is felkeltse, azok is felfigyeljenek a TASZ-ra, akik eddig nem hallottak róla. Az imázsváltás célja, hogy az arculati anyagok tükrözzék: a TASZ egy erős, lendületes emberi jogvédő szervezet, amely 1994 óta dolgozik azon, hogy bárki megismerhesse alapvető emberi jogait, és érvényesíthesse azokat a hatalom indokolatlan beavatkozásaival és mulasztásaival szemben.
Az egységes arculat és az új logó következetes használata segíti majd, hogy a TASZ sokszor más-más területeket érintő, de végső soron egy irányba tartó programjai beazonosíthatóak, a szervezethez köthetőek legyenek.
A TASZ új logójában a tervező, Hitka Viktória a szervezet nevének betűit és egy könnyen felismerhető grafikus elemet – a szócsövet – építette egybe. A szócső erős metafora: azt szimbolizálja, hogy a TASZ kihangosítja azt, ami nem hallatszik, hangot ad annak, amit elhallgattak, illetve beszél azok érdekében, akiknek erre nincs lehetőségük és segítségre volna szükségük.
A logó grafikailag balról jobbra emelkedik, ezzel pozitív benyomást kelt. Az arculat alapszíne a TASZ korábbi megjelenését nem teljesen elvetve szintén narancssárga, ám annak egy naposabb, fényesebb, ragyogóbb változata. A narancs mellett a különféle kreatívanyagokon megjelenik még a színpalettában a zöld, a kék és a szürke, amitől az arculat friss és figyelemfelkeltő lesz – illetve például egy póló esetében a design magunkon is viselhető, „mai”.
A különböző kreatívanyagokon megjelenő fotókat a grafikus a Fortepan szabadon elérhető képtárából válogatja – a TASZ szellemiségének megfelelően -, ezzel is jelezve, hogy a jogvédelemnek és a szólásszabadságnak Magyarországon van története, annak vannak fontos állomásai és ezt a hagyományt a TASZ szem előtt tartja. Ugyanakkor a friss arculati elemekkel a kreatív koncepció mégsem lesz régies – ahogyan a TASZ is a jövőben gondolkozik. Pont ellenkezőleg: a legfrissebb design trendeket követi.
A TASZ új arculata nemzetközi környezetben is kitűnik majd a hasonló tevékenységet végző civil szervezetek kreatívanyagai közül, mert a szócső szimbólum, valamint az erőteljes színhasználat teljesen egyedi. A szervezet megannyi külföldi konferencián van jelen, ahol aktívan építi kapcsolathálózatát és ezen keresztül hozza Magyarországra is a know-how-t és a jó gyakorlatokat.
A TASZ összes újonnan készülő kreatívanyaga letisztult és az arculati kézikönyv pontos utasításai által tervezett lesz a jövőben.
Az új arculat legelőször a december 4-ei Téli TASZ bulin mutatkozik be a Gödör Klubban.
A 2015 decemberében elkészült kreatívanyagok: molinó, roll-up, névjegykártyák, merchandising anyagok (vászontáska és póló), a szervezet online platformjainak skinjei, a szlogenpecsét és imázsfilm.
Az új arculat bemutatását erősítendő a TASZ előrukkolt egy imázsfilmmel is, a civil szervezet szlogenjére fókuszálva: “Joggal vagy szabad!”. A TASZ egy olyan, körülbelül egy perces videót szeretett volna, amelyben a szlogen kettős jelentése megjelenik: a szabadság alapvető emberi jog; másrészt, a szabadság nem áll önmagában, vannak korlátai és gyakorlásának feltételeit meg kell teremteni – itt jön képbe a TASZ. Az alkotók célja az volt, hogy mindezt elmagyarázva a végeredmény ne legyen sem didaktikus, se unalmas, és az egész szpot vidámságot, energiát, életet, frissességet sugározzon.
Hitka Vikit a TASZ-osok a MONDO csodaszép illusztrációinak megtervezése miatt választották ki az arculat kialakítására. A MONDO kártyajáték célja, hogy a fogyatékos gyerekek tanuljanak azokról a veszélyes helyzetekről, amelyeket el kell kerülniük vagy amelyekben meg kell védeniük magukat. A kártyajáték konkrét helyzeteket mutat be, és gyakorlati útmutatást ad abban, hogy mit kell csinálni.