A portfólió egyszerűsítése a koherens márka felépítését is támogatja.
A General Electric korábbi, meglehetősen széles portfólióját folyamatosan tisztítja: az NBCtelevíziótársaságot eladta a Comcastnak, a GE Capital pénzügyi befektetései nagy részét szintén értékesíti és a háztartási gépeket gyártó GE Appliances is piacra kerülhet, miközben a francia Alstom energiacég felvásárlása folyamatban van. Így a vállalat tevékenységei az egészség, szállítás és energia köré csoportosulnának.
Linda Boff, a GE globális márkaépítésért felelős igazgatója szerint ez gyakorlatilag visszatérést jelent a cég iparvállalati gyökereihez, egyúttal sokkal koherensebb márkázást tesz lehetővé – szemben azzal az időszakkal, amikor hűtőszekrénytől ingatlanfinanszírozásig mindenféle terméket kínáltak a GE név alatt.
(Forrás: WARC)