Amway: 8,8 milliárd dolláros globális forgalom

Hírek Kiemelt

A világ legnagyobb közvetlen értékesítéssel foglalkozó vállalata, az Amway bejelentette, hogy a 2018. december 31-ével lezárt évben 8,8 milliárd dolláros forgalmat ért el nemzetközi szinten, ami két százalékos növekedést jelent a 2017-es adatokhoz képest. A növekedés fő motorját az Amway több vezető piaca, így Kína, az Egyesült Államok, Thaiföld és India adta. A forgalom a várakozásoknak megfelelően alakult a vállalat fennállásának 60. évében.

„Az Amway globális forgalmának növekedése annak köszönhető, hogy kiemelt figyelmet fordítunk arra az élményre, amelyet a márka termékeinek vásárlása, értékesítése és használata jelent az Amway üzleti vállalkozók és vevőik számára” – mondta Steve Van Andel, az Amway társelnöke. „A jövőben további beruházásokat tervezünk annak érdekében, hogy minden lehetőséget megadjunk üzleti vállalkozóinknak a sikerhez.”

Az Amway a forgalom növekedését a digitális eszközök és a mobilalkalmazások területén végzett jelentős beruházásoknak, valamint a termékfejlesztéseknek tulajdonítja, melyek segítséget nyújtottak az Amway üzleti vállalkozók számára még több vásárló eléréséhez és megtartásához. Ezek a fejlesztések még jobban kibővítik az e-kereskedelmi lehetőségeket és a közösségi médiában való értékesítést, további termékeket kapcsolnak a digitális élményekhez, valamint lehetővé teszik újabb táplálkozási és szépségápolási termékek személyre szabását.

Az e-kereskedelem területén végzett beruházások eredményei Kínában a leglátványosabbak, mely az Amway legnagyobb piaca és vezető szerepet tölt be a vállalat digitális innovációiban is. 2018-ban az Amway kínai leányvállalatánál a forgalom 70 százalékát a mobileszközökről leadott megrendelések tették ki.

„Az Amway jól profitál az e-kereskedelem globális térhódításából” – jelentette ki Doug DeVos, az Amway társelnöke. „A lendület megmarad, egyre több anyagi forrást fordítunk a digitális és innovatív termékekre, és a jövőre nézve is egészséges, egyenletes növekedést prognosztizálunk.”

Az e-kereskedelmi és közösségi értékesítési megoldásokon kívül az Amway számos új alkalmazást és kezdeményezést indított, melyek segítik az Amway vállalkozókat üzletük mobil irányításában és fokozzák a vásárlás élményét a vevők számára. Ezek a következők:

– Az USA-ban, Kanadában és a Dominikai Köztársaságban elérhető Amway Business Center alkalmazás lehetővé teszi, hogy a felhasználók mobilkészülékükkel nyomon kövessék és irányítsák vállalkozásukat, ezen belül például a regisztráció, az értékesítési volumen és további kimutatások is megtekinthetők.

– A Nutrilite Kínában, Japánban és Koreában bevezetett Traceability programja egyedülálló a piacon: a program segítségével nyomon követhető a Nutrilite vitaminokban és étrendkiegészítőkben lévő növényi összetevők útja, így a fogyasztók láthatják a termékek származási helyét, termelőit és előállítási módszereit. Ezt a programot 2019-ben globálisan is bevezetik.

– Az Artistry Virtual Beauty alkalmazása lehetővé teszi a felhasználók számára különböző Artistry kozmetikumok „kipróbálását”, és bőrápolási termékeket javasol. Ezt az alkalmazást közel 260 ezren töltötték le.

– Az Amway első online eszköze, az Atmosphere Sky egyre több piacon kapható, a hozzá kifejlesztett Atmosphere Connect alkalmazás pedig távolról is elérhetővé teszi a levegőminőségi adatokat a felhasználók számára. Az Egyesült Államokban értékesített készülékek Alexa™ hangutasítással is aktiválhatók.

– A vállalat a digitális fejlesztésekkel, valamint az egészség, táplálkozás és szépségápolás területén szerzett tapasztalataival előnyére fordítja a természetesebb és személyre szabott egészség és szépségápolási termékek iránti megnövekedett igényt, ezért több újdonságot is bevezettek.

A táplálkozás kategóriában a következő újdonságok említhetők:

– Az Egyesült Államokban bemutatott BodyKey SmartLoss program egy átfogó testsúlycsökkentő program, mely étkezést helyettesítő krémturmixokból áll.

– Ehhez csatlakozik a BodyKey SmartLoss alkalmazás, ami egyfajta személyi edzőként segíti a felhasználókat testsúlycsökkentési céljaik elérésében, valamint lehetővé teszi, hogy másokkal is megosszák sikereiket.

– Az Indiában bevezetett, kedvező árú Nutrilite Traditional Herbs termékcsalád ajurvédikus étrendkiegészítőket tartalmaz, mely főleg a fiatalabb, újabban visszatérő vásárlók számára vonzó.

– A több természetes összetevőt tartalmazó, személyre szabott szépségápolási termékekre vágyó vásárlóknak az Amway a következő termékeket vezette be több piacon:

– A Magyarországon is kapható Artistry Studio limitált kollekciók tagjait, a divatos smink és speciális fürdő- és testápoló termékeket az ezredfordulón született fiatalok világa inspirálta. A világszerte bevezetett, és az előző öt Artistry divatos kollekció mindegyikénél nagyobb számban értékesített termékeknek köszönhetően megháromszorozódott a 35 év alatti Artistry-vásárlók száma.

– A Magyarországon is hamarosan kapható, személyre szabható Artistry Signature Select szérumokkal egyéni arcápolási rutin alakítható ki. Egy termékbe akár háromféle szérum is keverhető, így a ráncok és finom vonalak csökkentése mellett lehetőség nyílik a bőrfeszesítésre, pigmentek eltüntetésére, a bőr fényesebbé tételére, a hidratálásra vagy ezek kombinációjára.

– A hazánkban idén bevezetésre kerülő, Artistry Signature Select™ Mask termék öt maszkból áll, melyek a Nutrilite™ farmjairól származó növényi tápanyagokat tartalmaznak. A maszkok színét, textúráját és illatát az Artistry bőrápolási szakértői alkották meg.

Ezek a termékbevezetések mind hozzájárultak az Amway globális növekedéséhez különösen a táplálkozás és szépség kategóriákban. A táplálkozás és wellness termékek az Amway nemzetközi piaci eladásainak 52 százalékát tették ki, ami három százalékpontos emelkedést jelent 2017-hez képest. A szépségápolás és testápolás termékcsoport 26 százalékos részt képviselt a teljes globális forgalomból, ami egy százalékpontos növekedésnek felel meg.

„Az Amway személyre szabható és egyszerűen használható, innovatív egészség és szépségápolási termékei és megoldásai jelentősen hozzájárulnak kedvező eredményeinkhez” – mondta Mike Cazer, az Amway operatív vezetője.  „Ahogy egyre nagyobb összegeket fektetünk be ezeken és más területeken, így például az e-kereskedelem és a digitális szolgáltatások terén, az Amway messze meghaladja majd a vásárlók elvárásait, ami további növekedést biztosít a jövőre nézve.”

Ami a 2019-es és további terveket illeti, az Amway még nagyobb összeget fordít a digitális és termékinnovációra, valamint olyan adatokra és elemzésekre, melyek részletesebb tájékoztatással segítik az Amway vállalkozókat üzletük bővítésében. A vállalat tovább bővíti az e-kereskedelmi lehetőségeket, kiterjeszti a táplálkozási termékek nyomon követhetőségét, még több személyre szabható termékkel és megoldással jelentkezik, valamint globális tevékenységeinek irányításával beruházásait és erőforrásait a cég stratégiai irányvonalához igazítja.

„Az Amway célja, hogy hozzásegítse az embereket saját vállalkozásuk építéséhez, most minden eddiginél aktuálisabb” – hangoztatta Milind Pant, az Amway vezérigazgatója. „A vállalkozói létforma világszerte egyre népszerűbb. Az Amway továbbra is vállalkozás indítására bátorít szenvedélyre és emberközpontúságra épülő filozófiájával, melyet a vállalat és az üzleti vállalkozók képviselnek nap mint nap.”

Az Amway tíz legnagyobb piaca között megtalálható Kína, Korea, az Egyesült Államok, Japán, Thaiföld, Tajvan, India, Oroszország, Malajzia és Olaszország. Korea, Oroszország és Malajzia az előző évivel azonos értékesítési eredményeket ért el. Japánban és Tajvanban kismértékű csökkenés volt tapasztalható.

SOCIAL MEDIA