Különleges tematikájú eseményre került sor a magyar divatszakma képviselői részvételével október 7-én. Idén először a Perwoll támogatásával megtartották a Fenntartható divat napját a Magyar Nemzeti Múzeumban.
Az esemény tematikája három szekcióból állt, amelynek alapüzenete ugyanaz volt: vajon mit tehetünk a fenntartható divatért? Hogyan érhetünk el valós eredményeket a divat piacán fenntarthatósági munkánk során?
Az első részben a Budapesti Metropolitan Egyetem végzett hallgatóinak friss diplomakollekcióját bemutató divatbemutatót láthatta a közönség. Ezt követően Ziggi, Kerényi Virág, Varga Viktória, Nubu és Merő Péter bemutatóját láthatta a közönség. Mindegyikük nagyon fontosnak tartja, hogy ezekről a fenntarthatósági kérdésekről beszéljenek és tegyenek is érte. Ezért kollekcióikban a zero waste elve érvényesült, az újrafelhasználás koncepciója, valamint a környezetbarát anyagfelhasználat.
A rendezvény második szekciójában, pódium-beszélgetésen fejtették ki a meghívott szakemberek gondolataikat, véleményüket. Többen között szó esett arról, hogy a fenntarthatóság miként jelenik meg a gyakorlatban, valamint a divatbemutatókban szereplő brandek képviselői melyik irányt, utat választották erre a rendkívül fontos gazdasági és társadalmi kérdés megoldására.
A divatbemutatókon, a pódium-beszélgetésen túl a divatesemény látogatói egy pop-up kiállításon tekinthettek meg hat tervező divatkiegészítő darabjait: Virág Anna kalapjai, Kovács Ági táskái, Vágó Réka cipői, a Tipton Eyeworks szemüvegei, a Leanea ékszerei, valamint Szarvas Valentin férfi öltözékei mind a fenntartható divat égisze alatt születtek, magukon hordozva az egyéni tervezői vonal sajátos stílusjegyeit.
„Amikor a divatról beszélünk, akkor a ruhákról, a textíliákról, és textíliák ápolásáról is beszélni kell. Azt gondolom, ha már invesztálunk egy gyönyörű ruhába, az is nagyon fontos, hogy utána mit teszünk azzal a ruhával, és ezzel tudjuk igazából segíteni a fenntarthatóságot” – mondta Szak Zsuzsanna, a Henkel Magyarország Consumer Brands üzletág igazgatója.