Az egyérintéses kártyák elsöprő sikere a magyarok körében is megteremtette az igényt a viselhető fizetési technológiák iránt.
A Mastercard friss kutatása szerint az európaiak egynegyede (24%) már szeretne okosórával, karkötővel, kulcstartóval, vagy egyéb viselhető eszközzel fizetni. A magyar megkérdezettek 27 százaléka nyitott az új fizetési technológiára.
A Mastercard és Maestro kártyákkal egyérintéssel végrehajtott fizetések összege az elmúlt évben 145 százalékkal nőtt, és Európában is egyre többen fizetnének viselhető eszközök segítségével. A folyamatos bővülés mellett évről évre egyre jobb az innovatív eszközök fogyasztói megítélése. Legnagyobb mértékben a visszaélésektől való félelem csökkent (-24%). Ennek visszaesése Hollandiában (-41%), Spanyolországban (-33%), és az Egyesült Királyságban ( 31%) volt a legjelentősebb.
Az ABN AMRO Bank együttműködésben a Mastercarddal az egyik első európai szolgáltató, amely lehetővé teszi ügyfelei számára, hogy a folyószámlájukhoz kapcsolt viselhető eszközök segítségével a világon bárhol tudjanak fizetni. A kibocsátást megelőző teszt során, melyben 500 fő vesz részt, a felhasználók megtapasztalhatják, hogy milyen egy gyűrű, egy óra, egy karkötő vagy egy kulcstartó segítségével kiegyenlíteni a számlát. (A teszt indulásáról készült videó itt érhető el.)
„Egyérintéses fizetésben Európa a világ élén jár, a technológia elsöprő sikere pedig megteremti az igényt az egyre kényelmesebb fizetési módok iránt” – mondta Paolo Battiston, a Mastercard digitális fizetésekért és fejlesztésekért felelős ügyvezető alelnöke. „A vásárlók egyérintéses technológiába vetett bizalma nagyobb, mint bármikor ezelőtt”- jelentette ki Battiston. „A fogyasztók már szeretnék megtenni a következő lépést a viselhető eszközök irányába. A holland bankkal folytatott teszt éppen ilyen digitális előrelépést jelent a felhasználóknak.”
Az egyérintéses elfogadóhelyek száma Európában tavaly 42 százalékkal nőtt, a fizetési műveletek 38 százaléka pedig ma már ezzel a technológiával történik. Hollandiában a terminálok 80 százaléka alkalmas egyérintéses fizetésre, az ABN AMRO szerint az országban a fizetések több mint fele egyérintéssel történik.
„Eljött az idő, hogy felhagyjunk a körülményes fizetéssel és a viselhető fizetési technológiákon keresztül egy új, jobb fogyasztói élményt kínáljunk felhasználóknak” – mondta Yvonne Duits, a holland ABN AMRO fizetési termékekért felelős vezetője. “Fontos számunkra, hogy ügyfeleinknek kényelmes és személyre szabott fizetési megoldást kínáljunk.”
A Mastercard célja, hogy a következő 5 évben az egyérintéses technológia legyen világszerte az általánosan elfogadott fizetési mód.