A rádiózás felemelkedésétől az MTV berobbanásán keresztül a Spotify-ig, Apple Music-ig és most a TikTokig, az előadók, menedzserek és kiadók kénytelenek alkalmazkodni a legújabb technológiához annak érdekében, hogy lépést tartsanak a fejlődés iramával. Az alábbiakban azokat a zenei technológiai startupokat listáztuk, amelyek ugyan nem annyira ismertek, mint a streaming platformok, de a jövőben érdemes lesz rájuk odafigyelni.
A OneOf blokklánc technológiát használ, hogy lehetővé tegye az előadóknak az NFT-k létrehozását – dalok, grafikák, videók és egyéb zenei termékek formájában. A rajongók ezután korlátozott kiadású, hitelesített digitális gyűjteményeket vásárolhatnak maguknak a OneOff által.
A startup célja, hogy megkönnyítse a zenészek és a rajongók közötti közvetlen kapcsolat kialakítását, a közösségépítést és a bevételszerzést.
A Riyaz gépi tanulás segítségével elemzi és pontozza a felhasználók énekhangmagasságát, hangszínét, ritmusérzékét stb, miközben valós idejű visszajelzést kapnak készségeik finomításához. A tanfolyamok végig vezetik a kezdő előadókat az énektanulás minden fázisán.
A Riyaz azért jött létre, hogy a minőségi oktatást és gyakorlatszerzési lehetőséget bármikor és bárhol elérhetővé tegye bárki számára. Az alkalmazás személyre szabott visszajelzései kifejezetten a fejlesztésre szoruló területeket célozzák meg.
A Riyazhoz hasonlóan működik a Yousician nevű platform is, amely szintén egy zenetanulási alkalmazás. Célja, hogy megtanítsa a felhasználókat olyan hangszereken játszani, mint a zongora, a gitár és a basszusgitár. A platform „hallgatja” is az adott hangszeren való játékot, és a pontosságot, időzítést is méri „Guitar Hero” stílusú felületén.
A platformnak van egy tanfolyami szekciója is, ahol olyan előadók, mint a Metallica tagjai vagy Jason Mraz, tanítják meg a felhasználóknak, hogyan játsszák le az eredetihez hasonlóan a dalaikat.
A Corite célja, hogy támogassa a feltörekvő tehetségeket és segítsen a független zenészeknek a közösségépítésben. Az oldal lehetővé teszi, hogy új előadókat fedezzenek fel a felhasználók, majd az előfizetési díjakkal közvetlenül támogassák az alkotókat.
A Corite széleskörű indie zenei katalógust kínál műfajok szerint – a lejátszási listák és az ajánlások által a felhasználók könnyedén rátalálhatnak kedvenceikre, illetve egyszerűen patronálhatják őket.
A beatBread online stúdiókörnyezete a zenei koprodukciót segíti elő digitális eszközökkel. A művészek zökkenőmentesen megoszthatják egymással ötleteiket, rögzíthetnek közös dalrészleteket és adhatnak visszajelzést egymásnak a platform segítségével.
A beatBread a munkafolyamatokat helytől függetlenül szinkronizálja – a földrajzi korlátok felszámolásával a startup célja, hogy megkönnyítse az kooperációt a zenealkotás minden szakaszában.
A USound miniatűr hangszórókat és egyéb hangeszközöket tervez, amelyek energiahatékonyságra optimalizáltak. Ultravékony hangszóróik robusztus hangzást biztosítanak 2 mm vastagság alatt.
Az USound hangprocesszorokat és szoftvereket is gyárt a hallgatási élmény fokozása érdekében. Az audio hardver újragondolásával, a mobilitás jegyében a startup gazdag, magával ragadó hangzást kíván biztosítani bárhol, bármikor, bárkinek.
A Subtext a közönséggel való közvetlen kommunikációt támogatja szövegeken keresztül. A site-ot elsősorban újságírók, politikusok, művészek és sportolók használják, de a startup ebben az évben a zenei világ felé fordult a Sony Music, az Interscope Records és a Capitol Records társaságokkal való együttműködés révén.
Az eredmény: 26 SMS-kampány olyan előadóktól, mint Maren Morris, Carly Rae Jepsen vagy Maggie Rogers – ők a Subtext segítségével exkluzív tartalmakat és személyre szabott interakciókat kínáltak rajongóiknak, ezzel elősegítve az értékesítést is.
A CotoLab egy tokió startup, amelynek küldetése, hogy a japán zenét digitalizálja és a globális közönség számára online forgalmazza.
A startup számtalan új, digitális marketing eszközt és tanácsadási szolgáltatást kínál a feltörekvő japán tehetségek számára, illetve az országhatáron kívüli zenészeknek is segítséget nyújt abban, hogy betörhessenek arra az egyedülálló piacra, mint amilyen a szigetországé.
A különféle márkák és vállalatok folyamatosan keresik a tökéletes zenét digitális kampányaikhoz, tartalmaikhoz és produkcióikhoz.
A Songtradr új bevételszerzési utakat nyit meg az előadók számára a B2B zenei licencek révén. A zenészek és a jogtulajdonosok bemutathatják és értékesíthetik zenei anyagaikat a potenciális kereskedelmi partnereknek.
Végül, magyar vizekre evezve, a Tabár Zoltán és Tabár-Halász Mariann által alapított platform küldetése, hogy bárki koncertszervezővé válhasson a világ bármely pontján. A Koncertbooking.com egy olyan digitális koncertszervező asszisztens és zenei piactér, amely a kezdő produkcióknak is hozzáférést ad azokhoz a szakmai felületekhez, amellyel a profik dolgoznak.
Felhasználóbarát módon segít a zeneiparban tevékenykedőknek a minél egyszerűbb, gyorsabb és hatékonyabb fellépés foglalásban az egyedi igényeknek megfelelően. A program direktben köti össze a megrendelőt és az előadót vagy a menedzsert, leegyszerűsítve a szerződéskötés folyamatát is – írják.