A WWF, a veszélyeztetett fajok megmentésére specializálódott nonprofit Természetvédelmi Világalap a Viberrel összeállva gyűjtésbe kezdett a vadon élő tigrisek megmentésére. A július 29-i Tigrisek Világnapját megelőző időszakban a Viber tigris témájú matricacsomagot készített, amit a felhasználók bevethetnek barátaikkal való csevegéseik alkalmával.
Minden egyes matrica kattintható, ami közvetlenül a WWF weboldalára vezet, ahol a látogatók még többet megtudhatnak a veszélyeztetett állatokról. A matricák ezen kívül egy tigris témájú chatbotra irányítanak, ami lehetőséget kínál a felhasználóknak arra, hogy hetente értesüljenek a legfrissebb információkról, leteszteljék tudásukat a különböző fajokról, kihívják barátaikat és online díjakat nyerjenek. A chatbot ezen felül esélyt ad arra is, hogy a felhasználók adományozhassanak a tigris populáció megmentésére.
A japán e-kereskedelmi óriás Rakuten tulajdonában lévő Viber a következő három hónapban az alkalmazáson keresztül beérkező felajánlásokat 10 000 dollárra egészíti ki. A Tigrisek Világnapja eredetileg 2010-ben azzal a céllal indult, hogy 2022-re világszerte megduplázza a tigrisek számát.
A WWF Viber kampánya igyekszik felhívni a figyelmet a veszélyeztetett tigrisekre, azáltal, hogy az üzenetküldő felületen keresztül törekszik minél több emberhez eljuttatni mondanivalóját. Azzal, hogy a Viber használói tigris matricákkal dekorálják üzeneteiket, elősegítik, hogy minél többen értesüljenek a fontos ügyekről és motiválják az embereket az adományozásra.
A Viber és a WWF közös aktivitása jelzi az üzenetküldő applikáció elköteleződését a veszélyeztetett fajok megmentése iránt; egy olyan stratégiát dolgozott ki, ami összhangban van a fiatal vásárlói réteggel, akik előnyben részesítik azokat a cégeket, akik a társadalmi problémák megoldására törekszenek.
A Z generáció hajlamos erősen kötődni lényeges társadalmi ügyekhez, és a korosztály több mint 2/3-a gondolja úgy, a márkáknak kötelessége kiállni közös problémák mellett, derült ki a PSFK kutatásából.