2019 során a Wick fogyasztói felmérést végzett, amely feltárja a vásárlói szokásokat és a gyógyszerek kiválasztását befolyásoló tényezőket. Az öngyógyítás bevált módszerei vagy a gyógyszerész véleménye döntő a megfázás és influenza tüneteinek kezelésében.
A Wick egy hét alatt 400, 20-55 év közötti vásárlót kérdezett meg, akik az elmúlt 12 hónapban megfázás vagy influenza tüneteit enyhítő készítményt vásároltak.
A kutatásban egyrészt a megfázással és az influenzával kapcsolatos vásárlói szokásokra voltak kíváncsiak, mi jellemzi a fogyasztói igényeket, milyen termékeket és márkákat használnak, másrészt felmérték a vásárlói tudatosságot.
A kutatás eredménye megmutatta, hogy a megfázás és az influenza tüneteinek kezelésére a vásárlók (80%) leginkább a forró vízben oldódó készítményekhez fordulnak, és a legelterjedtebb márkákat használják, amelyektől gyors megkönnyebbülést várnak, valamint bíznak benne, hogy elviselhetőbbé teszik a betegen töltött időt.
A vásárlók rendszerint ugyanazt, a már számukra bevált terméket keresik. Ha kipróbálnak mást, akkor is visszatérnek az eredetileg bevált termékhez. Fény derült arra is, hogy bizonyos esetekben a fogyasztók nem ismerik a termékek összes alkalmazási módját, tehát nem használják ki a termékben rejlő összes alkalmazási módot. Summa: a szokásaink rabjai vagyunk.