A visszanyert tengeri műanyagot felhasználó kiskereskedelem jövője az ABB szerint

Hírek Kiemelt

A kiskereskedelem jövőjébe egy izgalmas 3D nyomtatási bemutatón keresztül nyerhettek bepillantást az érdeklődők egy ABB robot segítségével London egyik legjelentősebb áruházában, a Selfridgesben, az Oxford Streeten. A bemutatót áprilisban, egy kirakatban tekinthették meg a vásárlók, ahol láthatták azokat a különféle személyre szabott dizájntárgyakat, melyek egy ABB robot segítségével 3D nyomtatással készültek Parley Ocean Plastic®-ból, azaz a Parley globális tisztítóhálózatából összegyűjtött tengeri műanyaghulladékból.

 

A 3D nyomtatási bemutató a Selfridges SUPERMARKET koncepció része, amely elgondolkodtatja a fogyasztókat arról, vajon hogyan készülnek az általuk vásárolt áruk, és ez milyen hatást gyakorol a környezetre.


Bár a széleskörű választék nagyszerű a fogyasztók szempontjából, ennek árát a környezet fizeti meg, mivel a termékeket és a csomagolást gyakran úgy dobják ki, hogy nem gondolnak arra, hogy hová kerülnek, vagy hogy újrahasznosítják-e ezeket – mondja Marc Segura, az ABB robotikai divíziójának elnöke. – Azzal, hogy az óceánokból származó műanyagot újra felhasználjuk a formatervezett tárgyak nyomtatásához, segítünk rávilágítani a robotok fontos szerepére a fenntartható gyártási folyamatok létrehozásában, amelyek központi szerepet játszanak egy körforgásos gazdaságban.”

A Parley for the Oceans környezetvédelmi szervezettel és globális hálózattal, valamint a Nagami innovatív dizájnmárkával együttműködve a bemutatón az ABB RobotStudio® szimulációs szoftvere és egy IRB 6700 robot különféle bútorokat, háztartási eszközöket és egyéb tárgyakat hozott létre a Parley Ocean Plastic® műanyagból, nyomtatásos technikával. A robot a Nagami egyedi műanyag extruderével nyomtatta ki a tárgyakat, amelyeket a vásárlók egy képernyőn választhattak ki és készíthettek el megrendelésük alapján, a helyszínen.

„A Parley Ocean Plastic®-ot azért fejlesztettük ki, hogy a tengeri műanyagszennyezésre, valamint óceánjaink pusztulására reagálva változást idézzünk elő – mondja Cyrill Gutsch, a Parley alapítója és vezérigazgatója. – Két iparági vezető céggel, az ABB-vel és a Nagamival együttműködve mostantól a világon bárhol igény szerint nyomtathatunk, hogy a problémát megoldássá alakítsuk. Azon túlmenően, hogy a Selfridge Áruházhoz hasonló kiskereskedelmi helyszíneken történő nyomtatás hatalmas hulladékcsökkentési potenciált jelent, szeretnénk ezt a technológiát arra is használni, hogy a helyi közösségek világszerte üzleti lehetőségekké és hasznos tárgyakká változtathassák a helyi műanyagszennyezést. Az óceánokért, az éghajlatért és az életért.”

 

A kiskereskedelmi élmény robotizált átalakítása

A bemutató nemcsak az ökoinnováció jelentőségét hangsúlyozza, hanem segít rávilágítani a robotos automatizálásban rejlő szélesebb körű lehetőségekre is, amelyek segítik a kiskereskedőket abban, hogy vásárlókat vonzzanak üzleteikbe. A robotokat már most is egyre nagyobb számban alkalmazzák a készlet- és szállítási menedzsmentben, valamint az üzleten belüli szolgáltatások esetében is, és a Coherent Market Insights1 kutatószervezet becslése szerint számuk 2028-ra várhatóan 30 százalékkal növekszik majd a kiskereskedelemi szektorban.

„A robotokat egyre inkább arra használják, hogy a vásárlókat visszacsalogassák a bevásárlóutcára – mondja Segura. – Úgy véljük, hogy a jövőbeni felhasználásukat három fő trend határozza majd meg: a mikroteljesítés, melynek során a robotokat az üzletekben alkalmazzák, hogy elvégezzék a rendelések teljesítését és kiszállítását; a személyre szabás, ahol a robot a vásárló egyedi igényei szerint készíti el az adott terméket, kiegészülve az automatikus személyre szabás lehetőségével, azaz a korábbi vásárlási szokásokra vonatkozó adatok alapján történő új lehetőségek ajánlásával; és a „kiskereskedelmi szórakoztatás”, ahol a robotot egy interaktív kiállítás vagy bemutató részeként a vásárlók tájékoztatására vagy szórakoztatására használják.”

Az egyik példa erre az ABB robotdemója a német Solebox divatáru üzletében, Berlinben, amely a vásárlók által egy képernyőn kijelölt cipőket lehet kiválasztani. Ha a cipő nem kényelmes, esetleg a vásárló valami mást szeretne kipróbálni, a robot kiveszi a fiókból, és visszateszi a polcra. A kínai mobilkommunikációs vállalat, a Huawei, illetve az ABB által közösen kifejlesztett kiskereskedelmi kioszk segítségével az ügyfelek számos készüléket, például okostelefonokat és táblagépeket gyűjthetnek össze. A nagy forgalmú helyekre tervezett kioszk az ABB FlexBuffer rendszerét használja az online megrendelt vagy a helyszínen vásárolt eszközök kiválasztásához. A kiválasztott termékek egy gyűjtőfiókba kerülnek, ahonnan a vásárlók ezután elvihetik őket.

„A kiskereskedők számára izgalmas lehetőségeket tartogat a robotok alkalmazása az üzletekben a pult mögött, és a vásárlótérben egyaránt – összegzi Marc Segura. – Azáltal, hogy a robotok az üzleten belül elvégzik a mikroteljesítési műveleteket, a személyzet felszabadul azok alól a feladatok alól, amelyek során emberekkel direkt módon kell foglalkozniuk, így több figyelmet fordíthatnak arra, hogy a vásárlóknak jobb, teljeskörűbb élményt nyújtsanak.”

„Amint azt a Selfridges Áruházban bemutatott installáció is mutatja, a robotok akár az üzlethelyiségekben is használhatók, ezzel lehetővé téve az áruk személyre szabott előállítását a fogyasztás helyén, ami a kiskereskedelmi élmény új dimenzióját teszi elérhető.”

Ez az új ügyfélszegmens tovább bővíti az ABB portfólióját szélesebb körű stratégiájának részeként, amely az új és nagy növekedési potenciállal rendelkező szegmensek – többek között a logisztika, az egészségügy és az építőipar – felé történő terjeszkedés felgyorsítására irányul.

 

SOCIAL MEDIA