A Google, a Budapest Bank, a Magyar Posta, a BIG FISH és az espell fordítás és lokalizáció Zrt. célja a magyarországi vállalatok nemzetközi piacra lépésének és export tevékenységük online bővítésének támogatása.
A Consumer Barometer adatai szerint környező országokban az internethasználók 44%-a évente legalább egyszer vásárol külföldi terméket online, melynek hátterében a külföldi webshopok által kínált kedvező vásárlási feltételek (41%) és a vonzó ajánlatok (38%) állnak. A szomszédos országok internet felhasználói döntően ruhákat és kiegészítőket vásárolnak online külföldről (41%), emellett a számítástechnikai eszközök és szoftverek is népszerűek (20%) de sokan rendelnek könyveket, CD és DVD lemezeket valamint videójátékokat (20%).
„A Világ a Piacom” program keretében a Google, a Budapest Bank, a Magyar Posta, a BIG FISH és az espell szakmai segítséget nyújt és oktatóanyagokat biztosít az export lehetőségek iránt érdeklődő vállalatoknak. A nemzetközi piacokra nyitott vállalatok a www.avilagapiacom.hu oldalon található folyamatosan bővülő Tudástárban:
- megismerkedhetnek az online hirdetési lehetőségekkel a Google oktatóanyagaiból
- pénzügyi tanácsokat kaphatnak a Budapest Banktól
- a külföldi piacra lépés logisztikai oldaláról tudhatnak meg többet a Magyar Postától
- az online jelenlét fejlesztéséhez segítséget kaphatnak a BIG FISH-től
- a sikeres exportért az espell-től tanulhatják meg a legfontosabb fordítási és lokalizációs tudnivalókat.
Az online oktatóanyagok mellett a programot életre hívó vállalatok havi rendszerességgel képzéseket is tartanak a Google Groundon, a Google oktatóközpontjában.
A program keretében a partnerek nem csak tudással, hanem egyedi ajánlatokkal is segítik az export felé induló vállalkozásokat, melyek így alacsonyabb költségek mellett próbálhatják ki magukat az új piacokon. Az oldalon a cégeknek lehetőségük nyílik tanácsadást és üzleti ajánlatot kérni a partnerektől a „Partnerek és ajánlatok” menüpontban.
„A Világ a Piacom” program révén a Google, a Budapest Bank, a Magyar Posta, a BIG FISH és az espell a magyarországi vállalatok export növekedésének támogatását tűzte ki céljául. A program nyitott minden olyan vállalat számára amely növelni kívánja nemzetközi forgalmát valamint érdeklődik az online üzleti lehetőség iránt. A Google Groundon tartott személyes képzésekre helyek korlátozott számban, online regisztrációt követően érhetőek el. Az eseményekről bővebben a program weboldalán, az „Események” menüpontban tájékozódhatnak.
A program első nyilvános rendezvényét május 13-án, a Budapesti Kongresszusi Központban tartják, regisztráció és bővebb információ a kezdeményezés oldalán érhető el.
(Fotó: Google)