A Los Angeles-i Autószalonon áll először reflektorfénybe a RAV4 Plug-in Hybrid: a vadonatúj modell a világ legnépszerűbb crossovere, egyben a Toyota Corolla után a világ legnagyobb darabszámban eladott autója, a RAV4-sorozat csúcsmodellje és a Toyota hibrid-kínálatának zászlóshajója. Az új modell a maga szegmensében is kimagaslónak számító, 306 lóerős teljesítményével minden idők legerősebb RAV4-ese lesz. A kategóriaelső teljesítményhez szegmenselső üzemanyag-fogyasztás, 6,2 másodperces gyorsulás 0-100 km/órára, és 30 g/km-nél alacsonyabb CO2-kibocsátás társul. A nagy kapacitású lítium-ion akkumulátornak köszönhetően a vadonatúj Toyota RAV4 Plug-in Hybrid kínálja majd a kategória legjobb, több mint 60 km-es EV-hatótávolságát, ami megnyugtatóan fedezi a statisztikák szerint átlagosan 50 km-es napi autózási igényt.
A Toyota új és fontos fejezetet nyitott a világ első életstílus-SUV modellje, a RAV4 történetében, bemutatva a Los Angelesi Autószalonon az új RAV4 Plug-in Hybridet. A RAV4 első, hálózatról tölthető hibrid-elektromos változatában egyesül a Toyota több mint 20 évnyi piacvezető tapasztalata a hibrid hajtásláncok terén, így a márka most egy olyan járművet kínál vásárlóinak, ami a kategória minden más járművénél erősebb, takarékosabb és tisztább üzemű. Az ötödik generációs RAV4 kínálatának csúcsmodellje tovább erősíti majd az autó régóta megalapozott hírnevét, hiszen a RAV4 hosszú ideje Európa egyik legnépszerűbb SUV-ja, amiből az év eleji bemutató óta több mint 120.000 darab kelt el, és ebből több mint 105.000 darabot rendeltek meg a vásárlók hibrid hajtással (Nyugat-Európa). RAV4 Plug-in Hybrid egyszerre lesz a RAV4-sorozat csúcsmodellje és a Toyota hibrid-kínálatának zászlóshajója, mert kimagasló teljesítményt és lenyűgözően alacsony üzemanyag-fogyasztást kínál, nem beszélve a GA-K padlólemez biztosította menetdinamikáról, valamint az alapáron kínált AWD-i intelligens elektromos összkerékhajtási rendszer remek közúti és off-road képességeiről.
A Prius Plug-in Hybrid két generációjának fejlesztése során szerzett tapasztalatok alapján a Toyota igazán figyelemre méltó hajtásláncot készített a RAV4 számára. A 306 DIN LE/225 kW*összteljesítményű rendszer mindössze 6,2 másodperc* alatt gyorsítja az autót 0-100 km/órás sebességre, amivel bármelyik hagyományos hajtású vetélytársát maga mögé utasítja. Mindemellett az új modell a kategória legkedvezőbb CO2-kibocsátásával és üzemanyag-fogyasztásával büszkélkedhet: a Toyota előzetes, WLTP-szabvány szerint mért adatai alapján a CO2-emisszió kevesebb, mint 30 g/km. Ez az érték jelenleg mindegyik D-szegmensű plug-in hybrid AWD SUV emissziójánál kedvezőbb. A standard RAV4 Hybrid változathoz képest a Toyota jelentős mértékben növelte az elektromos hajtás teljesítményét, amihez a mérnökök kifejlesztettek egy új, nagy kapacitású lítium-ion akkumulátort, és tovább tökéletesítették a hibrid rendszer teljesítményszabályozó egységét.
A 2,5 literes Hybrid Dynamic Force benzinmotor ugyanaz, mint amit már a RAV4 Hybrid modellből is ismerünk. Mindennek eredménye nem csupán a lendületes gyorsítás, hanem az is, hogy a RAV4 Plug-in Hybrid sokkal komolyabb hatótávolságot kínál tisztán elektromos hajtással, miközben az autó benzinfogyasztása és kipufogó-emissziója nulla. A WLTP szabvány szerint mért hatótávolság várhatóan meghaladja a 60 kilométert*, túlszárnyalva ezzel a vetélytárs plug-in hybrid SUV-k hatótávolságát, akárcsak az európai autósok elvárásait, akik átlagosan 50 kilométert autóznak a napi közlekedés során. Az új RAV4 Plug-in Hybrid 2020 második felében jelenik meg, a forgalmazás időpontját pedig a helyi piaci viszonyok határozzák majd meg.