A világ legzöldebb, leginnovatívabb és egyben legnyereségesebb autógyártójaként ismert Toyota közzétette a 2019 áprilisától 2020 márciusáig tartó japán üzleti év eredményeit: a kutatási és fejlesztési költségeit 5,9%-al növelő autógyártó ismét elképesztő, 20,4 milliárd eurós profittal zárt, ami ugyan abszolút értékben 1%-al elmarad az előző évtől, bevételarányos működési nyeresége azonban az egy évvel korábbi 6,2%-ról 6,9%-ra emelkedett. Ez egyébiránt még csak a Toyota Motor Company által jegyzett Toyota és Lexus márkák által eredményeket fedi, a Toyota Csoporthoz tartozó Hino teherautó és buszmárka, illetve a Daihatsu autómárka eredményeit még nem foglalja magában. A Toyota ezzel továbbra is a világ messze legnyereségesebb autógyártója maradt, az autóiparban kimagasló likviditás pedig stabil alapokat jelent a vállalat számára az iparágelső innovációs fejlesztések ütemének fenntartásához a koronavírusjárvány hatásainak köszönhetően várhatóan jelentősen mérséklődő piacon.
Világszerte összesen 8.958.423 új Toyota és Lexus értékesítésével ismét kimagasló, 20,4 milliárd eurós profittal zárta 2019 áprilisától 2020 márciusáig üzleti évét a Toyota Motor Company. Japánban a Toyota és Lexus járműértékesítések összesen 2.239.549 egységet tettek ki, ami 13.372 egységnyi növekedést jelent. Észak-Amerikában a járműértékesítések összesen 2.713.165 egységet tettek ki, ami 31.882 egységnyi csökkenést jelent. Európában a járműértékesítések összesen 1.028.537 egységet tettek ki, ami 34.477 egységnyi növekedést jelent. Ázsiában a járműértékesítések összesen 1.604.870 egységet tettek ki, ami 141.688 egységnyi csökkenést jelent. A többi régióban (benne Közép- és Dél-Amerikával, Óceániával, Afrikával és a Közel-Kelettel) a járműértékesítések összesen 1.372.302 egységet tettek ki, ami 45.285 egységnyi növekedést jelent.
Az autógyártó azonban arra figyelmeztet, a 2020 áprilisától 2021 márciusáig tartó új japán üzleti év eredményeire egyelőre nehezen felbecsülhető hatással lesznek a COVID-19 járvány gazdasági következményei, amelyek a most lezárt év eredményeit is kedvezőtlenül befolyásolták. A globális gazdaság először lelassult, majd áprilistól lejtmenetbe fordult a COVID-19 vírus további terjedésének megakadályozása érdekében tett lépések miatt. A Toyota arra számít, hogy ez júniusig tarthat, utána a világgazdaságra mérsékelt fellendülés várhat és a jövő év elejére elérheti az előző évben mért szintet. Ennek okán a japán autógyártó mind a világszintű autópiac, mind saját értékesítésének és profitabilitásának csökkenésével számol az új pénzügyi évben. Hangsúlyozva, hogy a számos bizonytalansági tényező miatt jelenleg még csak rendkívül óvatos becsléseket lehet megfogalmazni, a Toyota nem zárja ki annak lehetőségét, hogy az új pénzügyi évben globális Toyota és Lexus eladások 7 millió körüli darabszámra mérséklődnek, ami, tekintettel arra, hogy a vállalat a kutatási és fejlesztési tevékenység visszafogását nem tervezi, azzal járhat, hogy a vállalat éves profitja 4,35 milliárd euróra csökken. A japán autógyártó elmondta, hogy mindent megtesz azért, hogy márkakereskedői hálózata és beszállító partnerei a lehető legkevesebb nehézséggel nézzenek szembe a kihívásokkal telinek ígérkező új üzleti évben, 2021-től pedig ismét növekedési pályára állhassanak.
Abban, hogy a Toyota és a Lexus sikerrel nézzen szembe az elkövetkező hónapok időleges nehézségeivel, komoly szerepet kaphat az iparág legszélesebb, világszinten több mint 40, Európában pedig mintegy 22 modellből álló környezetbarát hibrid elektromos modellportfóliója. Ennek különösen nagy szerepe lesz Európában, ahol az idei évben szigorodó emissziós szabályozás nagy nyertese a kontinensen értékesített autóinak 75%-át itt is gyártó Toyota, és prémium márkája, a Lexus.