A Mediacom stratégiai vezetője azt fejtegeti, hogy termékben és kommunikációban is el kell találni a személyre szabás megfelelő szintjét.
Sue Unerman írásában megemlékezik arról, hogy John Grant már 2000-ben megjelent könyvében, a New Marketing Manifestoban hitet tett a személyesebb, emberközelibb márkák mellett, míg a Deloitte idei kutatása azt támasztja alá, hogy valóban megnőtt a fogyasztók igénye a személyességre – termékek és kommunikáció tekintetében egyaránt.
De miközben mindenki a tömeges személyre szabással kísérletezik, néhány tényezőt szem előtt kell tartanunk. A személyre szabásnak megtérülőnek, hasznosnak és relevánsnak, valamint a márkához illeszkedőnek kell lennie. A kategóriától is függ, milyen fokú személyességet vár el a fogyasztó, és mikor érzi úgy, hogy szinte már kémkednek utána, vagy zaklatják a túl sok üzenettel.
Ráadásul ez kérdőívekkel nehezen mérhető fel, sokkal inkább a valós viselkedés – leiratkozások, interakció – adhatnak támpontot. Csakúgy, mint a választás paradoxonára, amikor is a túl sok lehetőség megbénítja a vásárlót, és inkább valami biztos, standard megoldás mellett dönt. Hiszen papíron mindenki mindenről dönteni szeretne, a valóságban azonban nem feltétlenül mi kívánjuk megalkotni az egész terméket a gyártó helyett.