A Scuderia AlphaTauri szponzoraként marad az ORLEN a Formula-1-ben

Hírek

Az új megállapodás az energetikai vállalat és a Sauber Motorsport csapat közötti hároméves együttműködés végét jelenti.

 

A Forma-1 népszerűsége az elmúlt években rohamosan növekedett. A tavalyi szezonban világszerte 445 millió tévénéző követte a futamokat, közvetlenül a lelátókon pedig több mint ötmillió rajongó szurkolt a világ legjobb versenyautó-pilótáinak. 2021-ben a Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, TikTok, Snapchat és Twitch közösségi portálokon található hivatalos Forma-1 csatornák videóinak megtekintése 50 százalékkal, 7 milliárdra emelkedett. A közösségi oldalakon regisztrált reakciók száma elérte az 1,5 milliárdot, amely 74 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A digitális csatornákon aktívan működő és izgalmas marketingmegoldásokat alkalmazó Scuderia AlphaTauri csapat közösségi profiljain az összesített követőszám a tavalyi évben meghaladta a 6,5 milliót – írják.

„Az ORLEN csoport több mint 100 millió vásárlójával Közép- és Kelet-Európa legjelentősebb energetikai vállalata. A globális márkaismertség kiépítése elengedhetetlenül szükséges stratégiai céljaink eléréséhez. Vállalatunk bevételeinek közel fele nemzetközi értékesítésből származik, ezért fordítunk kiemelt figyelmet a sportszponzorációra, amelynek sarokköve egyértelműen a legrangosabb, világszerte népszerű autóverseny, a Forma-1 támogatása. Ennek köszönhetően tudunk világszerte több százmillió rajongót megszólítani, valamint következetes nemzetközi marketingstratégiát építeni. A Scuderia AlphaTauri csapattal együttműködve továbbra is hatékonyan dolgozunk majd ennek a megismételhetetlen lehetőségnek a kiaknázásán” – mondja Daniel Obajtek, a PKN ORLEN igazgatótanácsának elnöke.

„A Forma-1 kiváló marketingplatform a magyar piac számára. Magyarországon minden harmadik benzinkútra betérő vásárló rajong a sportágért, saját vásárlóink több mint 30 százaléka pedig kifejezetten támogatja az ORLEN Forma-1-es szponzori tevékenységét” – tette hozzá Tomasz Wiatrak, az ORLEN Unipetrol csoport igazgatótanácsának elnöke.

A 2023-as szezonban az ORLEN logó a versenyautó több alkatrészén, például az autó orrkúpján, a hátsó szárnyán, a légterelőkön, a felniken és a tükrökön is látható lesz, emellett megjelenik a pilóták és a szerelők overalljain és ruházatán is. A márka a paddockban és a sajtófalakon is feltűnik majd, a csapat versenyzői pedig csatlakoznak a PKN ORLEN cég reklámkampányaihoz. Az új megállapodás értelmében az energetikai vállalat a Scuderia AlphaTauri Esports csapat névadó szponzoraként is szerepet kap a virtuális versenyeken.

Az idei évben az olasz csapat színeiben a japán Yuki Tsunoda és a holland Nyck de Vries versenyeznek majd. A 2023-as szezon AT04-es versenyautóját február 11-én, a New York-i Brooklyn hídon leplezik le, a szezon pedig március első hétvégéjén, a bahraini versenypályán veszi kezdetét.

 

SOCIAL MEDIA