A Samsung 2024-ben új korszakot nyitott mobil AI-alapú fejlesztéseivel és a Galaxy S24 szériával, azzal a céllal, hogy 2024-re több mint 200 millió eszközön elérhető legyen a Galaxy AI. A Galaxy AI a bemutatása óta folyamatosan fejlődik, megváltoztatva az okostelefonok nyújtotta lehetőségeket: a Galaxy S25 felhasználók több mint 70 százaléka AI-eszközöket is alkalmaz[i]. A mesterséges intelligencia alapú funkciók közül a Google Gemini használata növekedett a legnagyobb mértékben, legújabb S széria készülékein megháromszorozódott [ii].
A Samsung egy évvel ezelőtt, az első Galaxy AI Fórum eseményen osztotta meg a mobil AI jövőjéről szóló, úttörő technológiai céljait, amelyek jelentős előrelépést jelenthetnek a felhasználóknak. Az idei konferencián a vállalat Symmetry Research kutatócéggel közösen végzett felméréséből kiderült: a felhasználók egyre gyakrabban igénylik a mobil AI használatát, emellett pedig változik a multimodális, proaktív és személyre szabott AI-funkciókhoz való hozzáállásuk[iii].
A válaszadók közel fele (47%) jelenleg napi szinten használja a mesterséges intelligenciát, és úgy véli, hogy bonyolultabb lenne a mindennapi feladatvégzése az AI-alapú keresés, a személyre szabott értesítések és a hangasszisztens szolgáltatás[iv] használata nélkül. A válaszadók 45%-a pedig ugyanolyan rendszerességgel alkalmaz hangalapú utasításokat[v], mint használ billentyűzetet a feladatok elvégzéséhez.
A Samsung fejlesztéseinek lényegét az az elképzelés vezérli, hogy a felhasználóknak egyszerű és biztonságos, az igényeiknek megfelelő mobil AI-t kínáljon. A Samsung Galaxy – e cél jegyében – elkötelezett amellett, hogy a Galaxy AI-t 400 millió eszközön elérhetővé tegye az év végéig, és ezáltal még több felhasználó megismerhesse a mobil AI teljesítményét és lehetőségeit.
[i] A Samsung megbízásából a Symmetry (Smoothmedia Consulting Limited) kutatócég vizsgálta a mobil AI használatát ösztönző legfontosabb tényezőket és akadályokat 10 különböző piacon: az Amerikai Egyesült Államokban, Brazíliában, Dél-Koreában, az Egyesült Arab Emírségekben, az Egyesült Királyságban Franciaországban, Indiában, Japánban, Mexikóban és Németországban.
[ii] A Samsung megbízásából a Symmetry (Smoothmedia Consulting Limited) kutatócég vizsgálta a mobil AI használatát ösztönző legfontosabb tényezőket és akadályokat 10 különböző piacon: az Amerikai Egyesült Államokban, Brazíliában, Dél-Koreában, az Egyesült Arab Emírségekben, az Egyesült Királyságban Franciaországban, Indiában, Japánban, Mexikóban és Németországban.
[iii] A Samsung megbízásából a Symmetry (Smoothmedia Consulting Limited) kutatócég vizsgálta a mobil AI használatát ösztönző legfontosabb tényezőket és akadályokat 10 különböző piacon: az Amerikai Egyesült Államokban, Brazíliában, Dél-Koreában, az Egyesült Arab Emírségekben, az Egyesült Királyságban Franciaországban, Indiában, Japánban, Mexikóban és Németországban.
[iv] A funkció elérhetősége országtól függően eltérő lehet.
[v] A funkció elérhetősége országtól függően eltérő lehet.