Az elsődlegesen digitális megoldásokra, valamint egy “hibrid” talk show streamre fókuszáló kampány célja a Pszoriázis Centrumok bemutatása volt.
A pszoriázis (más néven pikkelysömör) egy változó súlyosságú, élethosszig tartó, krónikus lefolyású, gyulladásos betegség, amely hazánkban a lakosság 1,5-2%-át érintheti. A bőrtünetek bárhol megjelenhetnek. Leggyakrabban a hajas fejbőr, a könyök és a térd, valamint a keresztcsont feletti bőrterületet érintik, ritkábban fordulnak elő a hajlatokban. A gyulladás által érintett területeken a bőr vörössé válik, megvastagszik és vaskos (ún. pikkelyes) hámlás tapasztalható. A bőrtünetek mellett pszoriázisban a körmök és az ízületek is érintettek lehetnek. A pszoriázis tünetei egyénenként eltérően jelenhetnek meg, a betegek számára pszichés megterhelést okoznak. A társuló szubjektív panaszok (pl. erős viszketés, fájdalom) és a betegség hullámzó lefolyása az életminőséget jelentősen befolyásolják. Fontos azonban tisztában lenni vele, hogy számos hatékony kezelés létezik és hogy a pikkelysömörrel élők is aktívan hozzájárulhatnak betegségük kedvezőbb lefolyásához.
Súlyos vagy középsúlyos pikkelysömör esetén érdemes felkeresni a speciálisan a pikkelysömör komplex kezelésére szakosodott Pszoriázis Centrumok egyikét, ahol a pszoriázis kezelésének teljes terápiás palettája elérhető és a beteg személyre szabott kezelésben részesülhet. A szakemberek tapasztalatai és egy, a betegekkel végzett felmérés adataiból ugyanakkor az látható, hogy a középsúlyos vagy súlyos pszoriázissal élő betegek jelentős része nem jut el a Pszoriázis Centrumokba..
Ezek a tapasztalatok megerősítették, hogy szükség van egy tájékoztató jellegű kampányra a témában, így az edukatív kommunikációs stratégia legfontosabb célja volt a Pszoriázis Centrumok bemutatása, a betegség és a különböző kezelési módok ismertetése mellett.
A kampány, együttműködésben a Magyarországi Pszoriázis Klubok Egyesületével és a Magyar Dermatológiai Társulattal, a nemzetközi Pikkelysömör Világnaphoz kapcsolódva jött létre. A célcsoport elérését a bevezető kampány segítette, ez az előzetes online jelenlét kulcsfontosságú volt. Többek között a Central Média felületein (Nők Lapja, HáziPatika, 24.hu) jelentek meg ismeretterjesztő natív tartalmak, ezek a megjelenések több mint 40 000 olvasóhoz jutottak el. Az online kommunikációs stratégia központi eleme volt az október 29-én, a Pikkelysömör Világnapján megrendezett rendhagyó, hibrid stream formátumú talk show, melyet a Janssen a Business Software Solution Kft. bevonásával szervezett meg. A résztvevők az első magyarországi Psoriasis Talk Show-ra a Magyarországi Pszoriázis Klubok Egyesületének weboldalán regisztrálhattak, ide a kampány PPC hirdetései támogatták a forgalomterelést. A talk show műsorvezetője Szily Nóra volt, aki a pszoriázis kezelésének vezető szakembereivel és a betegszervezet képviselőivel beszélgetett. Az online talk show másfél órás streaming-je a KPI nézőszám közel háromszorosát érte el. A hibrid stream során az élő bejelentkezés kiemelt fontosságú volt a kétoldalú kommunikáció szempontjából, ez adott lehetőséget arra, hogy a centrumok vezetőinek kérdéseket tehessenek fel a betegséggel élők a pszoriázissal kapcsolatban. A szélesebb körű elérés érdekében a Psoriasis Talk Show 3 epizódos podcast sorozat formájában is meghallgatható a pikkelysomor.mkpe.hu oldalon. A bőrgyógyász szakemberek a világnapot követően több TV műsorban is felhívták a figyelmet a betegségre, valamint a kezelési lehetőségekre.
A Republic Group feladata, a Janssennel szoros együttműködésben, a kampány stratégiai-, PR- és kreatív tervezése, illetve kivitelezése volt. A kreatív stratégia legfőbb célja az volt, hogy felhívja a betegek figyelmét a tünetmentes élet lehetőségére, melynek kulcsa a Pszoriázis Centrumokban elérhető szakértelem és személyre szabott kezelés. A PR aktivitások kiegészítéseként megújult a betegszervezet weboldala (pikkelysomor.mpke.hu), valamint hangsúlyos Facebook jelenlét érdekében kerültek ki tartalmak a Centrumban a Pikkelysömör oldalra. Az online tartalmak közé tartozott még a Youtube-on megtekinthető rövidfilm sorozat, mely bemutatta az országban található Pszoriázis Centrumokat.
A kampányban résztvevők listája:
Megbízó: Janssen-Cilag Kft.
Együttműködő partnerek: Magyarországi Pszoriázis Klubok Egyesülete, Magyar Dermatológai Társulat
Lead ügynökség: Republic Group
Ügyvezető igazgató, stratégiai vezető: Barna Tamás
PR Director: Zámbó Anna
Account Director: Boér Anna
Art Director: Száraz Bence
Junior Art Director: Báthori László
Szövegíró: Román Dávid, Doman Gergő
DTP: Márton Rudolf
Streaming, weboldal: Business Software Solution Kft
- Magyar Dániel
- Frigyik Aldó
- Tölgyesi Tamás
Produkció: Escape
Head of studio: Sebestyén Dániel
Motion designer: Kolmann Ádám