A Progressive tervezte a Mátrai borvidék új arculatát

Hírek Kiemelt

A 30. Budapesti Borfesztivál keretein belül debütál a hazai borkedvelők előtt a megújult Mátrai borvidék. A 11 hegyközségi település összefogásával létrejött átalakulás célja a helyi bortermelők fiatalos, közösségi szellemiségével újrapozícionálni és széleskörűen bemutatni mind a vidék, mind a vidék által kínált borok sokszínűségét. A megújult szellemiség jegyében hamarosan bemutatják a borvidék új, fiatalos közösségi borát.

 

Lényeges átalakuláson mentek keresztül az elmúlt években a Mátrai borvidék borászatai, amelynek egyik alappillére a nemzedékváltás volt. Ma a vidék termelőinek 60 százalékát másod- és harmadgenerációs borászok alkotják – nem véletlenül hivatkozik Kovács Zita, a Mátrai Hegyközségi Tanács elnöke a „legfiatalosabb borvidékként” a Magyarország 22 bortermelő vidéke közül a második legnagyobbként ismertre.

A fiatalos mentalitás ideális alapot jelent a környék innovációinak, amelynek fő célja a borvidék közösségének erősítése. ”Az új Mátrai borvidéki stratégia fontos célja, hogy a borvidék minden szereplője megtalálja a helyét a programban” – nyilatkozta Horkay András borszakértő, a Cewi alapítója, aki tanácsadóként vett részt a projektben. A szakember szerint elengedhetetlen, hogy mindenki egyaránt magáénak érezhesse a közösségi elképzelést, a kisebb családi, kézműves pincészetektől a közepes és nagyobb, ismertebbekig, a konvencionális borászatoktól a természethű, bio szemléletűekig.

Az összefogás során megálmodott közös víziók jegyében kidolgozott stratégia első lépése az újragondolt, egységes borvidéki arculat. A modern, friss, minimalista stílus mellett az új dizájn kialakításában a hagyomány és a mátrai értékek közvetítése is fontos szempont volt. A logó és a teljes arculat központi szimbóluma az őz és a mögötte húzódó hegység, színvilága pedig a mátrai hegyvidék árnyalatait és textúráit tükrözi.

„A Mátrai hegyközségi Tanács idén júniusban kért fel minket a Mátrai borvidék logójának, arculatának és szlogenjének a megújítására.  A projekt több oldalról is szakmai kihívás elé állított bennünket: egyfelől a megszokottól eltérően nem egy ügyféllel, hanem egy közösségi tanáccsal – 11 hegyközségi település egyesült közösségének képviselőivel – kellet szorosan együttműködnünk. Ezen felül komoly felelősség is hárult ránk, hiszen az általunk készített megújult arculattal kíván színre lépni a Mátrai borvidék a már piacon lévő különböző borvidéki arculatok között, megőrizve az eddigi hagyományait. Így az arculatnak mindenképpen egy friss, és modern irányvonalat adtunk amellett, hogy a hagyomány és a mátrai értékek is megjelennek benne. Az elkészült arculat közös siker a borvidékkel, hiszen szoros együttműködésben hétről hétre együtt alkottuk meg. Így nem csak az elkészült arculat, hanem a munkafolyamat is tükrözi azt az egymásra hangolódást és közösségi munkát, amely a Mátrai borvidéket és a területen dolgozó borászatok munkáját és összefogását is jellemzi.”– nyilatkozta Szabó Orsolya,  a Progressive Reklámügynökség operatív igazgatója.

„A tervezésnél inkább egy trendi, mint sem formabontó arculatban gondolkodtunk, szerettük volna elkerülni a sablonos megoldásokat, úgy, hogy az ügyfélkívánalmakat mindenképpen szem előtt tartjuk. Ezért is vált a mátrai térségre jellemző nemes állat, az őz, a logó központi elemévé. A minimailista stílus mellett a Mátrára jellemző természetközeli színeket, textúrákat is beemeltük. Egy olyan sokoldalú vizuális keretet alkottunk, melynek egyszerre kellett alkalmassá válnia az egységes rendezvénymegjelenéstől, a borvidék borainak ernyő márkáján át, a merchandising eszközök gyártásáig” – mondta el Szőke Marcell, a Progressive Reklámügynökség kreatív koncepciókért felelős vezetője. A megújult arculattal és a mátrai borok újraértelmezett változatosságával a közönség elsőként a Budapest Borfesztiválon találkozhat.

Az ügynökségnek nem ez az első, borászati területhez fűződő munkája. A Progressive tervezte a Madách téri Fiaker Borbár teljes arculatát, amely még abban az évben elnyerte a gastro kategória egyik fődíját a Gastro&Hotel Design versenyen. Tavaly novemberben lépett új névvel és arculattal a borfogyasztók elé a mátrai Sol Montis Borászat, amely projekt a 2020-as év egyik szakmai örömjátéka volt.

 

SOCIAL MEDIA