A GfK kutatása szerint a magyar háztartások 74 százalékának fontos, hogy ha csak lehet, magyar terméket vásároljon.
Ötödik alkalommal osztották ki a MagyarBrands díjakat a hazai márkáknak. A toplista elkészítéséhez kapcsolódóan kutatást is végeztek. A GfK Háztartáspanel felméréséből kiderült: a magyar háztartások 74 százalékának fontos, illetve rendkívül fontos, hogy ha csak lehet, magyar terméket vásároljon.
A válaszok alapján a magyar termék három legfontosabb kritériuma, hogy
- teljes egészében helyi alapanyagokból készüljön az adott termék (a háztartások közel 90 százaléka szerint),
- kizárólag magyar munkaerő bevonásával állítsák elő (a háztartások több mint fele szerint),
- magyar tulajdonban lévő vállalat gyártsa (a háztartások 40 százaléka szerint) a fogyasztási cikket.
A program elindítása óta eltelt öt évben a díjazott márkák nagy része a hazai FMCG-piac (27 százalék) képviselője; a hazai kulturális élet valamely területén tevékenykedik (14 százalék), illetve valamilyen szolgáltatást kínál (10 százalék).
MagyarBrands fogyasztói márkák toplistája, 2014 (márka, pontszám)
- Pick 95,91
- Herend 95,14
- Herz 94,98
- Gyulai 94,20
- Budapesti Operettszínház 93,45
- Gundel 92,85
- Hollóházi Porcelán 92,47
- Kalocsai Paprika 92,43
- IBUSZ 92,28
- Unicum 91,96
MagyarBrands üzleti márkák toplistája, 2014 (márka, pontszám)
- Rába 95,05
- Zwack 92,96
- Richter Gedeon 92,38
- Videoton 91,97
- Főgáz 87,69
- MTI 86,23
- Hungerit 84,08
- Díjbeszedő 83,94
- FŐTÁV 83,90
- Szarvasi 83,90
- Az év fogyasztói márkája: Pick
- Az év legelismertebb fogyasztói márkája: Herend
- Az év legdinamikusabb fogyasztói márkája: Sziget
- Az év legsikeresebb új fogyasztói márkája: ClassFM
- Az év üzleti márkája: Rába
- Az év legelismertebb üzleti márkája: Zwack
- Az év legdinamikusabb üzleti márkája: Erzsébet-program
- Az év legsikeresebb új üzleti márkája: TERRÁN
A MagyarBrands Gyermekekért különdíjat 2014-ben a Mosoly Alapítvány, a MagyarBrands Kultúráért különdíjat a hungarIKON gyűjtemény, a MagyarBrands innovációs különdíjat a Tresorit nyerte el.