A március elején bejelentett shakedownt és az autó feltuningolása érdekében végzett intenzív tesztsorozatot követően a szigonyos márka hivatalosan is bemutatta legújabb modelljét. A GT2-vel a Maserati célja, hogy visszatérjen a GT-versenyekre, ahol 2005 és 2010 között az MC12-vel uralták a pályát.
A Maserati GT2 a márka múltjának, jelenének és jövőjének figyelemre méltó szintézise: az MC12 örökségéből merít, maximalizálja az MC20 szupersportkocsi 463 kW/621 lóerős Nettuno V6-os motorjának versenyverzióját, valamint új irányt szab az olasz luxusautó-márka jövőjének, hogy izgalmas új fejezeteket írjon a motorsport történetébe – írják.
A versenyautó magáncsapatok és közúti autósok számára készült. Egyesíti a hagyományokat, az innovációt és a versenyszellemet – melyek mindig is megkülönböztették a Maserati pálya-, és közúti autóit. A GT2 osztály számára fenntartott bajnokságokra vagy egyéni versenyeken való részvételre tervezett modell a 2023-as Fanatec GT Európa-bajnokság záró szakaszában debütál a pályán; versenyezni várhatóan a 2024-es szezonban fog.
„A Maserati szellemisége mindig a versenyzésben rejlett: történetünk a pályán indult, és az utakon folytatódott. A pályaversenyzéshez való visszatérésről szóló döntés egy átfogó stratégia része, amely idén a Formula E-ben való debütálásunkkal kezdődött, és most kibővült a GT-versenyek világába való visszatérésünkkel. Szeretnénk feléleszteni és táplálni azt a versenyszellemet, amely a kezdetek óta inspirált minket a nagyratörő célok elérésében” – mondta Davide Grasso, a Maserati vezérigazgatója.
A GT2 a Maserati Innovációs Laborja, a Centro Stile Maserati és a Maserati dinamikus szimulátora közötti együttműködés eredményeként térhet vissza az izgalmas GT-versenyek világába.