Az online marketing szakmai utánpótlás kinevelésében, toborzásban és a meglévő kollégák továbbképzésében segíti a hazai vállalkozásokat egy új e-learning és talent management platform, amelynek sajátossága, hogy a munkaerőpiac digitális marketing hiányszakmáira koncentrál.
„A marketing folyamatosan változó, megkerülhetetlen terület, ami egyre nagyobb szerepet tölt be a vállalkozások életében. Minél magasabb szinten ért egy cég a digitális marketinghez, annál nagyobb online megtérülést érhet el. Akik a képzéseink mellett döntenek, profitra váltható naprakész szakmai tudást kapnak” – foglalta össze röviden a Webbyskill legfontosabb előnyeit Bánki Attila, az alapító tulajdonos, aki a szerkesztőséghez eljuttatott interjúban meséli el, hogy melyek a felület sajátosságai és sikerének alapkövei.
Milyen szempontok szerint bővítitek a képzéseiteket, és miért tartod különleges a Webbyskill tananyagait?
„A Webbyskill erőssége, hogy gyorsan, kényelmesen és egyszerűen feldolgozható tananyagokat kínál, olyan szakmai hiányterületekre, amikre igazi kihívás új kollégát találni. Sokszor egyszerűbb a már meglévő munkaerőt továbbképezni. Mi segítünk a vállalkozásoknak, hogy a munkatársaik naprakész és professzionális ismeretek birtokába juthassanak.
De hasznosak az online kurzusok azoknak a szabadúszóknak, vagy munkavállalóknak is, akik jól használható, piacképes tudásra szeretnének rövid idő alatt szert tenni.
Toborzásban is segítjük a hozzánk forduló cégeket, egy új pozícióra tudunk ajánlani nálunk végzett jelölteket.”
Sokféle online képzés található a piacon. Mit mondanál, miért válasszák a Webbykillt más képzések helyett?
„A Webbyskill kialakításánál fontos szempont volt, hogy a lehető legegyszerűbb módon tudjunk professzionális digitális marketing ismereteket átadni az érdeklődőknek. Ennek az alapja, hogy a képzéseket a szakma legjobbjai tartják, akik nemcsak oktatják, de a mindennapi munkájuk során aktívan használják is az átadott tudást. A feldolgozhatóságot pedig az is segíti, hogy az anyagok gyakorlatiasak és 100%-ban online formában elérhetőek, – így a világ bármely pontjáról megcsinálhatóak.
Plusz dolog még, hogy kézzel fogható segítséget is nyújtunk a hallgatóinknak. Ez azt jelenti, hogy a tanultakkal kapcsolatban személyes tanácsokkal is fordulhatnak hozzánk. Tehát például, ha valaki szeretné azonnal átültetni egy kampányba, amiket nálunk tanult, de bizonytalan a hogyanokban, akkor irányt mutatunk, hogyan alkalmazhatja a saját iparágára-vállalkozására vonatkoztatva a megszerzett tudást.”
Kezdőknek vagy haladóknak szólnak inkább a képzések? Ha valaki még csak most ismerkedik az online marketinggel, akkor is meg tud birkózni a felülettel és tananyagokkal?
„Magától értetődően az alapvető digitális készségek elengedhetetlenek a képzés elvégzéséhez.
Maguk a leckék szakmailag az alapoktól építkezve, lépéről lépésre haladnak, egészen a profi szintig. A leckék kezdő online marketingesek számára is befogadhatóak, de azoknak is tartogatnak újdonságokat, akik már rendelkeznek valamennyi gyakorlattal vagy előképzettséggel.
Tudjuk, hogy az elmélet önmagában nem elegendő, ezért arra törekszünk, hogy olyan tudást adjunk át, amit a résztvevők a gyakorlatban is azonnal kamatoztathatnak. A tanultakat záróvizsgán kérjük számon, akik ezt sikeresen teljesítik, azok felnőttképzési tanúsítványt kapnak.”
A digitális marketingen belül sokféle szakmát, és szerteágazó altémákat találunk. Vannak specialisták, akik például csak PPC online marketinggel, szövegírással vagy azonbelül hírlevél marketinggel foglalkoznak. Mik azok a témák, amiket a Webbyskill képzései lefednek?
„A Webbyskill képzések sok területet lefednek. A kialakításuknál minden esetben azokra a területekre fókuszálunk, amikre a vállalkozásoknak valóban szükségük van, amik segítségével hatékonyabbá tehetik az online marketingjüket, és ténylegesen növelhetik a profiljukat.
A DIMSZ adatai alapján Magyarország teljes reklámköltésének több, mint fele digitális felületeken keletkezik.[1] Ráadásul egyre növekvő tendenciáról beszélünk. Ahogy a digitalizáció egyre inkább átszövi a hétköznapi élet minden területét, úgy várhatóan még inkább az online hirdetések dominanciája felé fog elmozdulni a piac. De ezt támasztják alá a felmérések is. A Dentsu előrejelzése szerint 2024-ben globálisan 6,5%-os növekedés várható.[2]
Ezek tükrében a képzéspalettánk egy jelentős része a közkedvelt közösségi média oldalak hirdetésihez kapcsolódik. Figyelembe vesszük a különböző platformok sajátosságait, például, hogy mire kell odafigyelni a Google Ads, a Facebook, a Pinterest vagy a LinkedIn hirdetéseknél. (Mivel egyre nagyobb az érdeklődés, és a hazai TikTok felhasználóbázis is növekszik, ezért hamarosan TikTok hirdetéskre is lesz elérhető képzésünk.)
De van például átfogó tananyagunk PPC online marketing témában, ami az alapoktól kezdve vezeti be a résztvevőket a PPC hirdetések világába, és az analitikára is nagy hangsúlyt fektet. És van olyan modulunk is, ami kifejezetten csak a CRM rendszerek kezelésével, az EDM hírlevél marketinggel, vagy a marketingautomatizálással ismerteti meg a hallgatókat.”
Hogyan érdemes választani? Inkább egy-egy területre érdemes koncentrálni, vagy a tágabb összefüggéseket bemutató képzéseket ajánlanád?
„Ez nagyban függ attól, hogy pontosan mire van szüksége a résztvevőnek, és hogy milyen alapokkal rendelkezik már. Lehetséges, hogy egy ütőképes tudás mellé kiegészítésképp csak bizonyos platformok, vagy célszoftverek sajátosságait szeretné valaki elsajátítani. De az is lehet, hogy egy általánosabb betekintőt szeretne kapni egy témában. Mindkét esetben tudunk ajánlani az érdeklődőnek megfelelő kurzust.
Ezenkívül az érdeklődőknek van lehetőségük, hogy ingyenesen is kipróbálják a felületünket. A tesztidőszak alatt minden modulból legalább egy videót elérhetővé teszünk, így aki bizonytalan könnyebben el tudja dönteni, hogy neki való-e az adott képzés.
Cégek esetében általában a marketingtervhez igazodva döntenek arról, hogy milyen területeken érdemes továbbfejleszteni a kollégákat. Például, előfordulhat, hogy piackutatási adatokból, vásárlói visszajelzésekből, vagy egy online elemzésből kiderül, hogy a vásárlók nagy része jelen van egy olyan felületen, ahol a cég eddig nem hirdetett. Ilyenkor érdemes kihasználni az ebben rejlő potenciált, és figyelmet fordítani arra, hogy minél hatékonyabban tudjon hirdetni a vállalkozás az új platformon is.”
Mik a terveitek az elkövetkezendő időszakra?
„Ahogyan eddig is, úgy a jövőben is arra törekszünk, hogy piacképes, professzionális marketingtudást adjunk át a képzéseinket. Odafigyelünk az újdonságokra, és hogy milyen igények merülnek fel a munkáltatók részéről.”
[1] Forrás: https://dimsz.hu/reklamkoltes-2021-media-es-kommunikacios-torta/
[2] Forrás: https://iab.hu/2023/12/15/dentsu-jo-evre-szamithat-a-magyar-reklampiac-2024-ben/